• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Eergisteren heb ik windows 8 64 bit geinstalleerd op een nieuw geassembleerd systeem. Ik heb 2x2 GB ram, alleen ik kom er nu achter dat maar 1 stick goed ingeplugd zat. Dus de PC draaide al die tijd op 2 GB ram.

Heeft dit invloed gehad op de windows 8 installatie o.i.d.? Gezien 64 bit minimaal 4 GB ram nodig heeft.

PC Specs

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor invloed had je zelf in gedachten?

Je moet eigenlijk van geluk spreken dat je je RAM niet naar de kloten hebt geholpen :) Als je die 2GB er nu goed in steekt, dan zal Windows dat gewoon detecteren (als het nog werkt) en dan kan je gewoon verder waar je was gebleven :)

[ Voor 35% gewijzigd door BtM909 op 17-10-2013 17:03 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-02 11:36
64 bit heeft uit mijn hoofd minimaal 2GB RAM nodig. Als je stick nog werkt, simpelweg erbij pluggen en even kijken of het moederbord 'm pakt, in de BIOS. Eventueel clocks goedzetten en niets meer aan doen :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nee, enige invloed is dat hardwarematig je slot of je reepje mogelijk kapot is. (en op 2gb single-channel zal het wellicht iets minder soepel draaien dan op 4gb dual)

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Ja, daar ben ik inderdaad wel blij om. Windows detecteerd nu weer gewoon 4 GB.

Het verschil merk ik inderdaad meteen. Alles draait nu een stuk sneller.

[ Voor 32% gewijzigd door Montu op 17-10-2013 17:04 ]

PC Specs

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mooie zo d:)b

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1