Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Streamen naar PC buiten netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 21:05
Beste Tweakers,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om video's te streamen naar PC's buiten het netwerk. Ik zit namelijk met het volgende probleem. Ik woon in het buitengebied en daar is het internet belabberd. Ik haal vaak maar 400kb/s.

Nu heb ik bij mijn ouders een server/NAS staan die 24 uur per dag aan staat. Deze gebruik ik nog wel eens i.c.m. de FTP server die er op draait maar video's streamen lukt niet met FTP. Bestaat er een programma of ander protocol waarmee ik video's kan afspelen vanaf de nas bij mijn ouders thuis?

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

Groetjes Jeroen

don't mind me

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jiji maar 400k/sec haalt gaat streamen je niet helpen. Een beetje film vreet al meer. Muziek zal misschien nog net gaan. Ter indicatie: een Full HD film vreet ca 25Mbit volcontinue.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en Blu-ray is vast gedefineert op 54mbit.
gemiddeld genomen is bij mij een film 10 Gig dus

Streamen met ftp, daar is ftp helemaal niet voor gemaakt. logisch dat dat niet werkt.
Je moet dus eerst eens uitzoeken met welke codec, protocol, en resolutie je genoeg hebt aan 400kb/s om live te kijken van de nas. veel zak het nooit worden.

maw gewoon vantevoren downloaden bij je papa en mama (op een eigen nas ?) en van daaruit spelen

of gewoon het ding thuis zetten natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 17-10-2013 16:42 ]

Iperf

• Pindakaas
Ik snap dat HD streamen niet wordt. Dat had ik ook absoluut niet verwacht. Kan nauwelijks youtube op 480p kijken haha. Juist daarom heb ik ook niet veel films op hoge kwaliteit en zou het volgens mij moeten lukken om die te kunnen streamen.

Ik kijk veel series. Deze zijn jammer genoeg geen HD en zijn ongeveer 350 mb voor 40 minuten. dat komt neer op 350/(40 minuten x 60 seconden) = 0,146 mb per seconden. Dat zou moeten lukken. Ik weet dat FTP er niet voor gemaakt is daarom nu dus de vraag welk protocol hier wel voor gemaakt is en hoe ik dat werkend kan krijgen?

edit:
ik gebruik nog wel eens de app QuickIO op mijn mobiel. Deze zet het film bestand op mijn computer om naar mp4 voor de iphone of ipad en streamt het vervolgens. Ook vanaf netwerken buitenshuis kan ik hier op. Zoiets zou toch ook gewoon mogelijk moeten zijn zonder een app?

[ Voor 19% gewijzigd door Pindakaas op 17-10-2013 16:50 ]

don't mind me

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eh, je vergeet iets in je berekening ;)

Wat je moet doen is het aantal pixels (resolutie horizontaal x verticaal) van de film, maal het aantal FPS, en da's alleen voor het beeld. Vervolgens zit je ook nog met het geluid te kijken wat de stream groter maakt.

Enne, zelfs al zou jouw berekening kloppen, dan nog is 0,146Mbyte per sec nog altijd 146Kbyte per seconde. En aangezien een byte 8 bits is en je je verbindingssnelheid in Mbits uitdrukt (of helaas voor jou, in Kbits) kom je dus op 8x146 = 1168Kbit/sec uit, oftewel ca 1Mbit. Dat gaat jouw verbinding sowieso niet trekken. En dan rekening ik niet eens de overhead ;)

Wat je overigens wel zou kunnen doen: een programma als Manycam (emuleert een webcam) aan de ene kant zetten, en die de video af laten spelen op een lage resolutie. Vervolgens een Skype verbinding leggen waarbij je via Skype kijkt.
Aansturing van het gevaal zou je bijv met teamviewer kunnen doen. Wel heb je dan aan de kant van je ouders een extra PC nodig, weet niet of je daar op zit te wachten.

[ Voor 24% gewijzigd door The Eagle op 17-10-2013 16:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of gewoon wat langer wachten en zelf downloaden? Echt... serieus ... een virtuele webcam en skype? Dat is wel heel erg ver gezocht :)

[ Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 17-10-2013 16:54 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Pindakaas
The Eagle schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:49:
Eh, je vergeet iets in je berekening ;)

Wat je moet doen is het aantal pixels (resolutie horizontaal x verticaal) van de film, maal het aantal FPS, en da's alleen voor het beeld. Vervolgens zit je ook nog met het geluid te kijken wat de stream groter maakt.
het bestandje is toch gewoon 350mb. Dat is toch gewoon wat overgebracht moet worden naar mijn computer? de resolutie maakt dan toch niet uit? (of is dit een hele domme vraag? :9 )
The Eagle schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:49:
Enne, zelfs al zou jouw berekening kloppen, dan nog is 0,146Mbyte per sec nog altijd 146Kbyte per seconde. En aangezien een byte 8 bits is en je je verbindingssnelheid in Mbits uitdrukt (of helaas voor jou, in Kbits) kom je dus op 8x146 = 1168Kbit/sec uit, oftewel ca 1Mbit. Dat gaat jouw verbinding sowieso niet trekken. En dan rekening ik niet eens de overhead ;)

Wat je overigens wel zou kunnen doen: een programma als Manycam (emuleert een webcam) aan de ene kant zetten, en die de video af laten spelen op een lage resolutie. Vervolgens een Skype verbinding leggen waarbij je via Skype kijkt.
Aansturing van het gevaal zou je bijv met teamviewer kunnen doen. Wel heb je dan aan de kant van je ouders een extra PC nodig, weet niet of je daar op zit te wachten.
excuses, ik mijn internetsnelheid is ongeveer 4Mbit. (als ik geluk heb)
redfoxert schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:53:
Of gewoon wat langer wachten en zelf downloaden? Echt... serieus ... een virtuele webcam en skype?
Probleem is dat er niet alleen maar films en series en dergelijke opstaan maar ook eigen materiaal. en een hoop dingen die niet meer te downloadne zijn

don't mind me

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja echt je snelheid is gewoon serieus kut, zet die nas thuis en laat hem 'snachts gewoon ratelen dan kun je je series full hd (zij het na een 10 uur ofzo) gewoon kijken. desnoods laat je hem alleen 's nachts downloaden.

oh 4bit. dan kun je wel wat bereiken
maar zet die nas gewoon thuis

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 17-10-2013 17:01 ]

Iperf

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:33

two

koop gewoon een WD schijf van 1tb, kost 70 euro. heb je veel meer plezier van.

Signature

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En dan die hd bij je pappa en mamma leggen als backup, en je nas weer fijn naar huis brengen

Iperf

• InsaneNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 14:32

InsaneNL

ach waarom ook niet

Afhankelijk van het merk van je NAS zou je Plex kunnen installeren. Als je een myPlex account aan maakt kan je ook van buiten het netwerk je media bekijken via de web interface. In die web interface kan je ook zelf instellen met welke snelheid die moet streamen als je daar een beetje mee speelt vind je vanzelf een snelheid die werkt.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 11:03

Tazzios

..

Je kan orb eens installeren op je server en testen of het om aan te zien is:
www.orb.com

edit:
Wat is de upload van je ouders eigenlijk?

[ Voor 22% gewijzigd door Tazzios op 17-10-2013 17:09 ]

• Pindakaas
De Nas weer naar huis halen is ook niet een optie omdat mijn vader en moeder er gebruik van maken. (en als arme student wil ik natuurlijk geen geld uitgeven)
InsaneNL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:04:
Afhankelijk van het merk van je NAS zou je Plex kunnen installeren. Als je een myPlex account aan maakt kan je ook van buiten het netwerk je media bekijken via de web interface. In die web interface kan je ook zelf instellen met welke snelheid die moet streamen als je daar een beetje mee speelt vind je vanzelf een snelheid die werkt.
ik zal het eens proberen. Het is gewoon een computer die ook NAS functionaliteit bied. dus zou in principe moeten werken
Tazzios schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:06:
www.orb.com
zal ik ook eens proberen. Kijken welke van de 2 het beste uit de verf komt

don't mind me

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 21:19
Tazzios schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:06:
www.orb.com
Dit is een goeie tool inderdaad!

En als je eigen internet niet snel genoeg is kun je vragen of je je nas bij één van je vrienden/ouders mag neerzetten. Als er toch alleen films mee gestreamed worden kunnen zij ook meteen meegenieten van jouw films. Jij gebruik maken van hun internet, zij van jouw films.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Bij Orb bovenaan de pagina:
Important Notice: Orb shutting down (more info)
Ik zou dus voor Plex gaan :D

[ Voor 16% gewijzigd door Occy74 op 17-10-2013 17:31 ]

Systeem Specs

• Pindakaas
Plex geinstalleerd en bibliotheek aangemaakt en dat werkt perfect. Bedankt voor alle reacties!

don't mind me

• InsaneNL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 14:32

InsaneNL

ach waarom ook niet

Let er bij plex trouwens op dat je geen static IP ingesteld hebt anders stopt hij er om de zoveel tijd mee. Ik gebruik hier ook dynamisch IP en heb geen problemen met andere programma's die IP nodig zijn.
Pagina: 1