SSD deel bestanden opeens verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik was vandaag aan het werk op mijn laptop tot ik opeens een melding in notepad kreeg dat er een bestand niet meer aanwezig was, terwijl ik deze niet had verwijderd. Wat bleek dat meer dan de helft van alle bestanden opeens weg waren. Zoals jullie wel begreep schrok ik me kapot, maar echt bijna alles was weg. Computer opnieuw opgestart maar helaas, niks. Toen heb ik gelijk de SSD uit me laptop geschroeft om een image ect er van te maken, maar hierbij loop ik ook een beetje vast. Ik heb niet echt veel ervaring met dit soort dingen en zal toch graag mijn data terug willen. Er zijn nog wel oude backups, maar in de tussen tijd is er veel veranderd.

Iemand tips hoe ik het best kan handelen bij een SSD? Het is overigens een intel ssd en wat er nou precies gebeurd is, is mij een raadsel.

Alvast bedankt.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Definieer "de helft van de bestanden". Je windows installatie werkte blijkbaar nog, dus blijkbaar is het geen willekeurige corruptie van allerlei bestanden, maar zijn enkel je documenten getroffen of iets dergelijks?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Windows startte nog wel, maar dingen zoals bureaubladachtergrond was verdwenen. Ook als ik probeerde in het control panel te komen kreeg ik een foutmelding. Ook bij het opstarten van windows kreeg ik al te zien dat windows beschadigd was en vroeg of ik een veilige modus wilde opstarten (dit heb ik overigens niet gedaan). Ook als ik in de startknop in drukte was haast alles weg, programma's waren meer te starten oid en de mappen structuur was weg. Een paar mappen waren er nog wel maar die waren leeg. Oftewel niet alleen documenten, maar ook systeem bestanden denk ik, want windows zelf functioneerde ook niet meer goed.

Is er een methode om dergelijke bestanden terug te krijgen? Of is het einde verhaal en is er niks aan te doen? Op internet lees ik wel dat van ssd's haast geen data is terug te halen klopt dat? Of zijn er tegenwoordig wel programma'tjes om dit toch te doen.

EDIT:

Het lijkt ook wel of die ze verwijderd heeft zeg maar, met getdataback staan de bestanden en wel, maar met een streppje er doorheen. Betekend dit dat ze terug te halen zijn met de betaalde versie? Maar wat ook vreemd is: Ik heb verschillende versies van een bepaalde applicatie, maar steeds zijn dezelfde mappen in die mappen kwijt.

[ Voor 43% gewijzigd door conara op 17-10-2013 16:41 ]