Wel Wifi connectie maar internet connectie valt weg.

Pagina: 1
Acties:

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45
Ik heb een tijdje een probleem met mijn android telefoon (Oppo Find 5) in combinatie met mijn Access points. Het probleem is als volgt:

Ik kan connecten met mijn wifi router/access points en heb dan normaal internet maar na een tijdje heb ik nog wel een wifi signaal connectie maar geen internet connectie. Dit zie ik bijv. aan het feit dat in Whatsapp geen "last seen at ..." komt te staan. Pas als ik wifi aan en uit doe komt dat weer terug, met vaak een paar whatsappjes erbij. Ik heb op internet gezocht naar problemen en wat vaak terug komt is het feit dat wifi zichzelf uitschakeld voor batterij besparing, dit heb ik al uit en aan gedaan maar dat helpt niet.

Mijn netwerk configuratie is als volgt: Wij hebben een upc kabel aansluiting op een Cisco EPC3925. Vanaf daar loopt een 30 meter lange UTP kabel (ja ik weet, erg lang :9 ) naar mijn kamer waar een Asus N66U staat in Access point modus. Beide zenden een signaal over 2.5GHZ uit en de Asus heeft 5GHZ in dual aanstaan. Mijn telefoon heeft connectie met de 5GHZ band.

Het probleem waar ik nogal tegen aan loop is dit: Ik heb hiervoor een HTC Desire Z gehad met hetzelfde probleem. Ik heb bij elkaar wel 3 of 4 verschillende routers gehad met hetzelfde probleem. We zijn net overgestapt van Solcon ADSL naar UPC kabel. Ik kan er gewoon even zelf niet meer uit komen waar het probleem kan liggen, en waar ik moet zoeken, dus ik hoop dat hier iemand weet wat er aan de hand is, want dit is een beetje irritant aan het worden.. |:(

Als jullie (nog) meer informatie nodig hebben hoor ik het wel, aangezien ik geen idee heb waar het probleem ligt kan ik moeilijk al mijn instellingen hier gaan posten.. 8)7

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
- Kabels al vervangen om dat uit te sluiten?
- Geprobeerd om je telefoon(s) een vast IP te geven (via de router)?

• Melantrix
Kabels zijn vervangen toen wij over waren gestapt, dus dat kan het niet zijn. Ik heb wel een vast ip ingesteld op mijn telefoon, maar nog niet in de router, ga dat zo gelijk maar eens proberen. Wat zou de achterliggende fout daarvan kunnen zijn?

Iig bedankt voor je reactie!

edit: Na een static ip ingesteld te hebben in de router, valt hij alsnog weg maar hij komt wel uit zich zelf terug. Enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 21% gewijzigd door Melantrix op 17-10-2013 17:08 ]

• Melantrix
Nog steeds problemen.. :( Laatste tijd eigenlijk alleen maar erger geworden.. Iemand nog tips? Ik moet nog steeds wifi aan en uit zetten om opnieuw connectie krijgen en ik word er to be honest nogal erg moe van.. :( Als er meer informatie nodig is laat het maar weten.