• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 15:29
Ik zat me af te vragen wat er gebeurd als je telefoon (met abbo) gejat wordt. Kan je dan je abbo beeindigen (ook al heb je hem net bijvoorbeeld 3 weken en je hebt een 2 jarig contract etc.) Of betaal je gewoon lekker door totdat je contract afloopt? Hoe zit dat? en welke provider is hier het beste in om zulke zaken op te lossen?

We see things as we are, not as they are

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Het lijkt me niet zo dat jij moet betalen voor iets wat je niet krijgt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Je kan 'm als gestolen opgeven, krijg je volgens mij een nieuwe kaart. Die kun je dus weer in een andere foon douwen. Volgens mij moet je je contract in ieder geval door betalen. Het lijkt me niet dat je goedkoop aan een foon kan komen bij hun ofzow.. :(

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-03 12:45
Ik heb dit dus gehad bij Ben. Ik was in de veronderstelling dat mn foon gejat was (in ieder geval, ik was hem kwijtgeraakt in een cafe) dus ik bellen. Ja, hij is nu geblokkeerd werd me verteld en idd, het nummer bestond niet meer.

maar nu, ik moest dus gewoon mn afgesproken contract periode afmaken, en kon dit doen door gebruik te maken van een "aanbieding" van Ben. voor 150 piek (!) kreeg ik een nieuwe SIM met mn oude nummer (das wel kewl) in een Nokia 3210.

paar dingen: ik had maar een 1-jarig contract die al was afgelopen, ik had al een 3210, en ik vond Ben al crap! ik heb het dus niet gedaan, en heb nu een Dutch* abbo met een 8250. happy as ever!

moraal van het verhaal: je moet gewoon je abbo afmaken, maar je krijgt wel (redelijke) alternatieven aangeboden. al met al best netjes.

• suich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2013
Miin Nokia 8210 verloren/gestolen en vervolgens is er gebeld voor €250,- van 17.00 uur tot 13.00 de volgende dag. Is er na te gaan van waar er gebeld is? Ben bij Ben en die doen of ze van niks weten. :'(

Verwijderd

kut voor je

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Het abonnement blijft in stand, maar je kan een nieuwe simkaart krijgen tegen betaling. Bij Libertel kost dit niks, bij D* kost het 50 piek en bij BEN betaal je fl.100,- incl. 3210 (europrijzen weet ik niet). Let er wel op dat ze je dan bij BEN soms weer een nieuw contract aansmeren!

Als het abo al meer dan 9 maanden oud is (uitgaande van 12 maanden contract) kan je contractverlenging aanvragen, en krijg je weer een nieuwe phone.

Let er ook op dat je je gejatte telefoon METEEN laat blokkeren. Alle gesprekken die door de dief zijn gevoerd moet je gewoon betalen. Als hij is afgesloten, zijn de kosten voor de provider.

Om die reden laat ik ook alle dure nummers (buitenland en 0900, die bel ik toch nooit) blokkeren bij mijn provider. Aan binnenlandse gesprekken moet je wel heel lang bellen, wil het echt veel worden.

Aan suich: heb je hem wel afgesloten? Zo ja, dan hoef je niks te betalen, zo nee, dan is het heel rot maar moet je toch betalen....

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
*** ATTENTIE. TOPIC VAN 06-06-2001 ***
Dat is een hele tijd geleden. U kunt daarom beter niet reageren. Lees voor meer informatie de FAQ of bel de GoT-klantenservice :).

• suich
Hm heb net de FAQ nog eens doorgewerkt maar kon helaas niets vinden, waar staat het dan? :?

• suich
Tja ik zal wel moeten betalen want ik heb pas de volgende dag geblokkeerd en tot dat tijdstip is er lekker veel mee gebeld (€ 250,-) Voel me alleen flink in de steek gelaten door Ben, want ze zijn niet of nauwelijks te bereiken en de 'klantenservice" weet echt helemaal nergens van!
Helaas heb ik nog een abonnement tot aug. 2003(!) dus daar zal ik wel weinig aan kunnen doen. Ik hoop nog en beetje op een verzekering en anders wordt het lekker behelpen voorlopig. Is er niet na te gaan waar vandaan er gebeld is of kan dat alleen als het toestel gebruikt wordt? :(

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Van een verzekering zal je het waarschijnlijk niet terugkrijgen, tenzij je een verzekering voor je GSM hebt afgesloten.

Ben kan precies zien naar welke nummers is gebeld, ik weet alleen niet zeker of ze verplicht zijn die info te geven. Maar waarsschijnlijk is er naar 0900 nummers enzo gebeld, dus het is niet echt te achterhalen.....

Sterkte!

PS. Als je een nieuw toestel zoekt en je hebt heel weinig geld, je kan een Trium Mars simlockvrij regelen voor 0 gulden incl. 200 euro terug op je rekening. Dat zijn precies de kosten van het abo dat je erbij moet nemen. Gratiz phoontje duz, abo even weggooien (wel doorknippen he :))en klaar... check www.telecomvergelijker.nl. Hebben ze ook een M35i voor 35 euro enzo......

• suich
Ben is misschien niet verplicht die informatie te geven, maar waarom zouden ze het niet doen? Ik ben klant van hun met een abo van 2 jaar dus ik zit er nog wel even aan vast? Of is er een methode om er vanaf te komen? Zou ik nu wel graag willen..............
Trouwens wel lekkere aanbiedingen op die www.telecomvergelijker.nl! ;)

Verwijderd

Nieuwe halen op www.ikwilgratisbellen.nl. Perfecte shop.

Verwijderd

Die van mij was ook gestolen vorig jaar maart, maar heb hem op tijd laten blokkeren. Maar je abo moet je wel door betalen (of je moet een verzekering hebben). Gelukkig had ik mijn oude foon nog, dus wat dat betreft had ik geluk.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Op woensdag 06 maart 2002 20:27 schreef suich het volgende:
Ben is misschien niet verplicht die informatie te geven, maar waarom zouden ze het niet doen? Ik ben klant van hun met een abo van 2 jaar dus ik zit er nog wel even aan vast? Of is er een methode om er vanaf te komen? Zou ik nu wel graag willen..............
Trouwens wel lekkere aanbiedingen op die www.telecomvergelijker.nl! ;)
Natuurlijk kun je achterhalen waar er naar gebeld is. 't Is alleen wel zo dat de klantenservice het niet (niet meer) kan zien in de computer. 2 mogelijkheden : of een specificatie opvragen (kost 5 Euro), of kijken op www.ben-online.nl (moet je wel al aangemeld zijn of reeds een nieuwe simkaart hebben, want daar wordt je tijdelijke password naar toe gestuurd). Op die site kun je tot 6 maanden terug ieder gevoerd gesprek terug vinden.

Overigens kost een nieuwe simkaart 15 Euro bij Ben.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• suich
Ja da's wel leuk 15 euro voor een nieuwe simkaart, maar Ben heeft besloten om i.v.m. met mijn plotseling hoge nota mij pas een nieuwe simkaart te sturen als ik een voorschot van 275 euro betaal! Het enige dat men mij tot nu toe kan vertellen is dat ik een rekening van plm. 250 euro heb! Ik wacht dus nu op de specificatie, maar die heb ik nog niet. Incasso is bij Ben niet te bgereiken( langer dan 5 of 10 minuten wachttijd) en de klantenservice kan ook niets doen! Ik vind het goed shit en Ben dan ook vreselijk boos over zoveel onwil en onbenul! Ben zou jong en flexibel zijn, maar voor mij zijn ze conservatief en vreselijk star! Is er een mogelijkheid om er vanaf te komen? :o

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Op woensdag 06 maart 2002 21:37 schreef suich het volgende:
(...) Is er een mogelijkheid om er vanaf te komen? :o
Ja, hoor. Gewoon je abonnement afkopen :+

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• suich
Hoe gaat dat dan? Hoe lang en hoeveel betaal ik dan?

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Al het toekomstige abonnementsgeld tot aan het einde van je contracttermijn.

Oftewel : je betaald voor belbundels die je nooit zult gebruiken, maar je bent er wel direct vanaf :Y)

• suich
tja lekker, tot aug 2003 is 17 x 22 euro + 250 euro belkosten = heel veel euro's. Nee, ik vrees dat ik aan Ben vastzit. Voorlopig ga ik daar maar vanuit, maar het gaat niet van harte. Dat ik mijn telefoon kwijtraak is niet leuk, maar wel mijn eigen verantwoording. Dat vervolgens Ben net doet of zijn neus bloedt, vindt ik alleen wel heel erg slapjes en vooral zeer klantonvriendelijk. :Z
Pagina: 1