Ventilator snelheid aanpassen met prog. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
is er een programma dat de snelheid van mijn ventilator kan regelen ??
want dat ding draait hard ookal is ie terug op 30 graden ...
(scheelt weer lawaai)
ik heb de EP-MVP3G2 moederbord en de Thermaltake: Golden Orb ...

Verwijderd

Als je de het toerental wilt aanpassen, zet er dan gewoon een potmeter tussen. Dan kan je ook de finnen regelen die rechtstreeks op de 12V-aansluiting zitten.

• Elect
  • Niet online
heb ik al eens gedaan, maar wil dat de pc dat zelf regelt bij verschillende temperaturen ...

Verwijderd

Waar kun de die potmetertjes halen?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
coolcpu heeft veel mogelijkheden. maar dat kan je toch ook wel zelf zoeken. op tweakfiles.com vind je dat soort progjes onder andere

• Elect
  • Niet online
aha thnx, dat tweakfiles.com kende ik nog niet ..

• FFF
  • Laatst online: 22:26

FFF

Ik geloof als je een koeler niet op je moederbord aansluit maar alleen op voeding dat hij dan altiojd op vol vermogen draait, sluit je hem aan op je mobo wordt hij geremt tot waar hij normaal op hoort te draaien of wordt hij bestuurd als de temp. warmer wordt gaat hij ook sneller draaien, dus gewoon niet op mobo aansluiten en hij draait altijd op volvermogen, maar als je je temperatuur wilt zien en geen andere manier hiervoor wilt gebruiken kun je altijd nog een progje gebruiken :)
mvg FFF

Verwijderd

Tjisse, potmeters (of regelbare weerstand hoe je het ook wilt noemen) kan je gewoon in een electronica zaak halen.
Als je dan ff zegt wat er geregeld (spanning, vermogen e.d.) moet worden kunnen ze vast wel een bijpassend dingetje voor je vinden.

• MNM(tm)
  • Laatst online: 04-09-2025
Snelheid van PeeCee-fannen regelen? Dat is al eerder op GoT aan bod geweest: http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/001924.html :)
...en er wordt nog steeds aan gewerkt...! :P

...With a touch of magic¿

Pagina: 1