[win7] boot niet na verse installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2022
Beste tweakers,

Een kennis heeft afgelopen week zijn pc (een Acer Aspire M1100-GB7H) afgeleverd met de vraag of ik hem op wilde schonen. Dat was geen probleem, in de vakantie heb ik tijd zat :) .

De installatie verloopt precies zoals het zou moeten. Hij zet een berg bestanden op de hdd, herstart om de installatie af te ronden. Dan herstart hij weer om de computer te configureren en dan moet je een account aanmaken.

Dan begint het probleem, als het goed is moet je nu automatisch aangemeld worden. Daar start de pc ook mee, ik zie zo'n draaiende cirkel met welkom ernaast, maar dan herstart hij spontaan zonder ook maar af te sluiten. Van het welkoms-scherm kijk je ineens tegen de bios aan zegmaar.
Als de bios zijn werk gedaan heeft, zie ik niets meer dan een knipperende cursor.
Als ik dan opstartherstel van de installatie dvd gebruik, lost hij wel een probleem op. Maar niet het hele probleem, want voorbij de knipperende cursor kan ik niet komen.
Als ik dan nog eens opstartherstel probeer, vind hij geen problemen meer.
Als ik probeer met f8 in dat bootmenu te komen, lukt dat ook niet. Zover komt hij dus blijkbaar niet eens.

Wat ik dus heb geprobeerd:
- windows nog eens installeren
- f8 bootmenu
- opstartherstel van de dvd (die vind 1 keer een probleem, maar doet verder niets)

Wat ik niet heb geprobeerd:
- google (ik heb geen flauw idee welke zoektermen ik zou moeten gebruiken)
- windows 8 installeren

Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gebruik je een recovery dvd van Acer of een losse W7 ? Het kan nl een driver issue zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door KillerAce_NL op 17-10-2013 12:07 . Reden: typo edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
Die kennissen hebben geen dvd's meer die ze bij die pc gekregen zouden hebben, dus ik gebruik een losse win7 dvd.
Als het aan een driver zou liggen, moet hij dan niet eerder problemen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 21:20
Dat er nog geen drivers geïnstalleerd zijn wil niet betekenen dat Windows plots reboot, ik denk dat je drivers als oorzaak wel kan uitsluiten. Raakt de computer misschien oververhit of vangt het veel stof? Heb je hardwarematig de computer al eens nagelopen?

Geen DVD's meer bij aankoop komt omdat tegenwoordig de recovery is geplaatst op de HDD. Bij Acer start je die normaliter met ALT + F10

[ Voor 21% gewijzigd door Stef42 op 17-10-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
Hiervoor draaide er vista op. Dat heeft tot nu toe prima gewerkt, dus hardwarematig is er volgens mij niets mis mee. Bovendien kan ik wel de setup afronden.

Oei, dat wist ik niet. Ik dacht eigenlijk dat je die recovery vanuit een dvd moest starten, dus heb ik de partitie die erbij hoorde erafgegooid.

[ Voor 32% gewijzigd door kaas3000 op 17-10-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Kan je wel in de veilige modus komen of ook dat niet?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
Nee, dat moet met wat ik het f8-menu noem, maar zover kom ik op een of andere manier niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
kaas3000 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:13:
Nee, dat moet met wat ik het f8-menu noem, maar zover kom ik op een of andere manier niet eens.
Werkt je bios nog wel ?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas3000
Jawel, nu ben ik bijvoorbeeld de 64bit variant van win7 aan het installeren. Alles werkt dus gewoon nog prima, behalve dat wat ik omschrijf in de TS (zo heet zo'n eerste post toch?).

edit:
Ineens schiet het geniale idee bij me naar binnen om eens te googlen op het model van die computer met windows 7 erachter. Wat nu blijkt is dat windows 7 er op een of andere manier niet compatible mee is.
Probleem opgelost. (Nu heb ik alleen wel weer een nieuw probleem...)

Iedereen geweldig bedankt voor het meedenken/meehelpen!

[ Voor 34% gewijzigd door kaas3000 op 17-10-2013 20:31 ]

Pagina: 1