Saas-applicatie niet bereikbaar vanuit eindgebruiker (C1000)

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:14
Op mijn werk bouw ik een SaaS-applicatie voor klant-contact. Onze klanten versturen e-mails aan hun klanten met links naar een webformulier om in te vullen.

Nu krijgen wij een melding dat medewerkers van C1000 (specifiek C1000 Van Andel in Epe) de links (op hun werk) niet kunnen openen. Alle links gaan naar een HTTPS url, dus op basis van de content zou het ook niet geweigerd kunnen worden. Kijkend naar onze logs komen de requests helemaal niet aan op onze server. Tevens kunnen we via onze klant niet in contact komen met de melder van het probleem.

Ons vermoeden is dat er daar een strenge policy is voor het gebruik van internet, en we gewoon geblokkeerd worden. Misschien omdat er uitsluitend met een whitelist gewerkt wordt of omdat ze SSL-verkeer blokkeren om te voorkomen dat mensen een blacklist omzeilen. We kunnen dit echter zelf niet bevestigen.

We zijn er vrijwel zeker van dat het probleem niet aan onze kant ligt en kunnen via internet allerlei redenen vinden waarom dit zou kunnen optreden maar zouden graag een wat concreter antwoord geven aan onze klant.

ik vroeg me af of er hier iemand is die bekend is met de internet policy van C1000 algemeen of nog beter deze vestiging die hier wat licht op kan en mag schijnen. Informatie van andere netwerkbeheerders die hier ideeën over hebben is ook welkom alsook ervaringen van mensen die dit soort problemen wel eens gehad hebben.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 11:50
Wat zei de support/IT beheer afdeling van C1000 toen je ze belde/mailde/twitterde?

Beetje lullig antwoord misschien, maar dat lijkt me toch echt de snelste weg :?
Het zou heel goed kunnen dat ze HTTPS verkeer filteren/scannen en dat dit niet helemaal juist is geimplementeerd.

Komen wij natuurlijk nooit achter, en de kans dat een C1000 beheerder hier toevallig meeleest acht ik ook vrij klein.

[ Voor 66% gewijzigd door Mark- op 17-10-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:14
Onze klant wil liever niet dat we rechtstreeks met de winkel contact opnemen, daarom probeer ik eerst even op een minder directe manier wat te weten te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door martijnve op 17-10-2013 11:36 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:21
Ik zou gewoon het hoofdkantoor (033 - 453 3600) even bellen en vragen naar iemand van de afdeling netwerkbeheer, de winkels kunnen daar sowieso zelf weinig mee want het beheer van de winkelinfra is (of was ;)) in handen van Schuitema/C1000.

Als ik me niet vergis (is al weer een aantal jaar geleden) had men in het verleden (weet niet of dat nog zo is) het internet lopen via een permanente VPN verbinding naar het hoofdkantoor toe.
Mogelijk dat er daar wat filters/beperkingen op zitten, ligt er wel aan over welke verbinding het precies loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42

samo

yo/wassup

martijnve schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:14:
[...]
ik vroeg me af of er hier iemand is die bekend is met de internet policy van C1000 algemeen of nog beter deze vestiging die hier wat licht op kan en mag schijnen. Informatie van andere netwerkbeheerders die hier ideeën over hebben is ook welkom alsook ervaringen van mensen die dit soort problemen wel eens gehad hebben.
Hoewel deze vraag op tweakers beter had gepast in Internetproviders en Hosting (vermoed ik, zelfs dat is nog een beetje de vraag) zou ik je willen aanraden de vraag vooral bij C1000 zelf te stellen. Zij kunnen - aan de hand van een foutmelding - zaken oplossen of instellingen aanpassen. Wij zijn collectief in staat een juiste oplossing te raden (statistisch) maar het kiezen van de juiste oplossingen uit alle suggesties kan ik niemand aanraden. En dan is nog de vraag of je er verder mee komt.

Omdat ik dit niet graag als opsom-topic van mogelijke oorzaken en oplossingen zie, zet ik het topic op slot.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Dit topic is gesloten.