No operating system found M4 CT256M4SSD2 win7

Pagina: 1
Acties:

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
Beste Tweakers,

Heb sinds een paar dagen dat me laptop bij het rebooten aangeeft: No operating System found.

Ik heb een Tosiba Laptop met 2 HD's.
1x SSD M4 CT256M4SSD2 met windows 7 (170GB vrij)
1x reguliere laptop HD 300GB

Na een stuk of 5-15 keer booten start hij wel weer op.
Hij ziet de harde schijf ook iedere keer wel in de bios en bootkeuzes.
Lijkt net of de bootsector van de SSD niet helemaal lekker is.

Heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen om het probleem mogelijk op te lossen?
Mijn ervaring met een SSD is 0

Voor de rest loopt me laptop als een zonnetje, nooit geen problemen of traagheid.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:03
Welke firmware staat er op die SSD? Grote kans dat ie door een bug in oudere firmwareversies niet altijd wordt herkend en je laptop vervolgens van de harddisk wil booten.

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
Volgens mij staat de standaard firmware er nog op heeft crusial daar een tool voor om info uit te lezen?

Ik kan namelijk zelf daar niks over vinden op hun website

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39
Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Apparaatbeheer

Zoek daar onder Schijfstations je CT256M4SSD2, rechtsklik en kies eigenschappen. Ga naar tabblad Details en kies bij Eigenschap voor hardware id's. Achteraan de regels zou je firmware moeten staan.

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik had toevallig met mijn Crucial M4 128GB van de week de hele tijd de melding dat bootmgr.exe ontbrak tijdens het opstarten. Soms startte hij wel op en kreeg ik na een tijdje weer een freeze met dezelfde melding volgend tijdens het herstarten.

Heb de nieuwste firmware van de SSD geïnstalleerd en sindsdien is het probleem niet meer voorgekomen. Ik zou toch sowieso aanraden, weet niet of het voor jou probleem ook gaat helpen, maar het is zo gebeurd!

http://www.crucial.com/support/firmware.aspx

• T.SPE
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:00
Ik heb afgelopen week mijn SSD van het zelfde type terug gestuurd voor garantie. Ik kreeg 2 keer een blauw scherm en daarna heeft deze niks meer gedaan. Heb inmiddels een andere ter vervanging aangeboden gekregen maar er werd ook verteld dat dit type vaker voor problemen zorgde dus ik zou als ik jouw was een goede back-up maken, en de hardeschijf/laptop ter garantie aanbieden bij de winkel waar je deze vandaan hebt wellicht dat ze je een oplossing kunnen bieden.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het maakt niet uit of het een ssd of een hdd is, deze melding is in 99% van de gevallen, zeker als die "zo maar" oppopt, de voorbode van aanstaand falen. Dus met of zonder updaten van de firmware, zorg dat je een backup maakt van de dingen die je belangrijk vindt!

[ Voor 0% gewijzigd door synoniem op 20-10-2013 15:06 . Reden: typo ]

Pagina: 1