Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 13:15
Gister glasreparatie gedaan van mijn gebarsten Galaxy Note 2. Ik had op marktplaats het glas en wat (nutteloze) tools gekocht bij ene Tukker uit Enschede:
Titel: Galaxy Note 2 GLAS + TOOLS + PLAKRAND - Originele kwaliteit!
Leek me een goede deal voor nog geen 20 euro, dag later was het ook binnen.

De reparatie op zich ging prima, glas kwam mooi los van de digitizer en met wat alcohol werd het LCD ook goed schoon.
Plakrand geplakt, het plastic aan de onderkant van het glas er af gehaald en op het scherm geplakt.
In 1e instantie erg blij maar nu dat ik er meer mee heb gewerkt zie ik dat het scherm wat dof is en strepen vertoond.

Mijn vraag aan jullie, is het glas gewoon van slechte kwaliteit of is dit gewoon het beste resultaat wat je kan behalen met een doe het zelf glasreparatie. Heeft iemand hier ervaring mee?

Enorm bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://www.schaijik.com/GalaxyNote2-dofscherm-klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.schaijik.com/GalaxyNote2-open-klein.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door MrRobot op 17-10-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Dat komt volgens mij door het feit dat het AMOLED paneel aan de bovenste glasplaat word vastgeplakt(gelamineerd).
Ik weet niet of je dat ook gedaan hebt op de methode zoals Samsung (en andere fabrikanten) dat doet.
Maar ik denk dat dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
Helaas zit de glasplaat alleen aan de randen vast en tussen amoled en glas zit geen plaksel meer inderdaad. Volgens mij is dat zelf ook niet te doen. Als dit het beste resultaat is dat er te behalen valt zou ik iedereen aanraden om gewoon voor 160 euro een compleet nieuw scherm te kopen, dit is echt niet mooi te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Dan is dat het waarschijnlijk, want je weet ook wel een van de USP's van een (telefoon met) AMOLED scherm dat het bijna perfect zwart kan weergeven, doet ie dat ook nog??

Want wat het is is dat jou scherm nu bijna wit is, daarnaast zou hij zwart moeten zijn een een blauwe gloed moeten hebben als hij niet actief is.

[ Voor 30% gewijzigd door w4v3g0d op 17-10-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
Op zich is zwart best goed zwart, ik zie bij wit vooral veel verticale strepen die me doen vermoeden dat het glas van slechte kwaliteit is. Als je de bovenste foto klikt kan je,wanneer het scherm uit is, dit al vrij duidelijk zien.
Nu ik nog eens goed naar het 'glas' kijk heb ik een sterk vermoeden dat het gewoon plastic is.

[ Voor 17% gewijzigd door MrRobot op 17-10-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Eeen handige manier om te checken of je wel met glas te maken hebt is door het 'glas' tegen je tanden aan te tikken. Tik maar eens met iets van glas tegen je tand, en daarna met je scherm. Klinkt wazig, maar je merkt direct of het glas is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
Een glas trilt meer door m'n hele gebit, de telefoon niet. Ik voel wel verschil dus maar heb helaas geen andere telefoon in de buurt met echt glas er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
Lol, ik denk dat ik ben vergeten om een 2e stuk plastic te verwijderen aan de onderkant van het glas...........
YouTube: Samsung Galaxy S3 LOCA GLASS / LCD REPAIR
13:10
Pagina: 1