Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuisKopen2013
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-08-2016
Ik heb het contract doorgenomen, en zie wat vreemde zinnen. Het lijkt soms alsof ze het erom doen.
Koper aanvaardt NIET het feit dat Verkoper het EPC van het Verkochte NIET verstrekt en vrijwaart Verkoper hier NIET voor
Krijg ik dat ding nu wel of niet?
Ik lees van "wel" want als je de eerste twee "NIET"'s wegstreept zou je hem krijgen toch?
Partijen geven de Notaris hierbij GEEN last en volmacht deze overeenkomst direct na ontvangst in de openbare registers in te schrijven.
Laat ik hem hiermee nu WEL op NIET inschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 11:18
Je geeft geen volmacht om 'm in te schrijven, simple as that. Zou ik overigens niet toelaten. Wel fijn om 'm ingeschreven te hebben.

Bovenste is verkoper verstrekt geen EPC, maar jij aanvaardt dat niet? Kan dat eigenlijk, vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
Als ik de eerste zin lees dan lijkt het zo dat je NIET akkoord gaat met het feit dat de verkoper GEEN EPC verstrekst. Dus eigenlijk ga jij WEL akkoord dat hij hem WEL verstrekt.

Maar dit zou ik zeker dubbel navragen.

De 2e zin, tja weet ook niet wat ik er moet van maken

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft de makelaar een foute gemaakt met het EPC zinnetje, De laatste niet moet er denk ik niet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Is de verkopende partij verplicht om een EPC af te geven? Ja ik geloof het wel, sinds 2008.

Omdat hij dit niet doet, aanvaard jij dat niet. Dit is om voor jezelf geen problemen te veroorzaken, aangezien dit een vereiste bij verkoop is. Je kunt alleen de verkopende partij niet bestuursrechterlijk dwingen om een EPC te overhandigen, dus leggen ze dat vast op deze manier.
Jij vrijwaart de verkopende parij ook niet om geen EPC te voorzien. Zelfde verhaal nog eens, maar dan toekomstige tijd.

De tweede zin is echt een hele vreemde, maar ik lees hem als volgt:
De partijen komen overeen dat ze zelf de last en de volmacht nemen om de boel in te schrijven bij de openbare registers. Niet handig, ik zou dit aan laten passen, tenzij één van de partijen zelf gemachtigd is om een inschrijving te doen. Volgens mij had GEEN inderdaad WEL moeten zijn.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett