• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-02 22:34

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Vorige week heb ik het werkgeheugen in mijn computer uitgebreid van 2 keer 4 GB naar 2 keer 4 plus 2 keer 8 GB, een dag later heb ik een SSD geïnstalleerd en daarbij een versie windows 7 64 bit installatie. Hierna heb ik alle drivers geinstalleerd en sinds deze windows installatie draait heeft de pc problemen.

Setup: Asus p8z68-v met een I5 2500 (non k)
2 keer corsair 4 gb DDR 3 2 keer crucial 8 GB DDR3
Geluid en beeld via HDMI van het mobo naar een sharp tv en beeld via DVI naar een dell scherm

Probleem, tijdens het afspelen van media loopt soms het beeld vast, soms het geluid. Soms valt het geluid weg en soms een hick-up soms gaat het vanzelf over en soms niet. Of dit nu via VLC of media player home classic of quicktime gebeurt. Of internet streams via youtube of soundcloud.

Tevens reageert soms de hele pc niet voor 1 tot 5 seconden. Wat mij hierbij opvalt is dat dit gepaard gaat met het opspinnen van een hardeschijf.

Ik heb verscheidende keren de drivers opnieuw geïnstalleerd, waarbij opviel dat het met oudere drivers net wat minder vaak leek te gebeuren. In plaats van om de ~5 minuten om de ~10 minuten. (echter geen touw aan vast te knopen)

Zelf denk ik aan een processor issue omdat die en het geluid en het beeld regelt bij mij.

edit:
Naast de SSD zijn er nog 4 hardeschijven aanwezig in de computer plus een optische disc. Fitness en Preformance van alle schijven zijn nog boven de 90 procent. Tijdens het belasten van de cpu, door het exporteren van foto's uit lightroom, loopt het geluid bij elke foto even vast.

[ Voor 10% gewijzigd door the mod man op 17-10-2013 09:37 ]

I can't wait to shoot!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Je weet dat een SSD niet opspint he? Dus als hij herrie maakt lijkt het me een gevalletje kapotte SSD.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Joenino schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:03:
Je weet dat een SSD niet opspint he? Dus als hij herrie maakt lijkt het me een gevalletje kapotte SSD.
Ik heb nog 4 hardeschijven in de computer hangen. 1 van deze spint op.

I can't wait to shoot!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:52

ResuCigam

BOFH

the mod man schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:47:
Tevens reageert soms de hele pc niet voor 1 tot 5 seconden. Wat mij hierbij opvalt is dat dit gepaard gaat met het opspinnen van een hardeschijf.
Controleer de SMART waardes van je harde schijven eens, misschien is er wel eentje kapot aan het gaan.

We do what we must because we can.

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Fitness en Preformance van alle schijven zijn nog boven de 90 procent. Tijdens het belasten van de cpu door het exporteren van foto's uit lightroom loopt het geluid bij elke foto even vast.

I can't wait to shoot!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:12
Om de HDD's uit te sluiten. Koppel ze alle vier af en kijk of met de SSD het wel goed blijft gaan?

gewaarwordingshorizon

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-02 18:19
Een opspinnende harde schijf is niet slecht. Je hebt gewoon veel harde schijven in je PC hangen en Windows zal op een gegeven moment de HDD's die niet gebruikt worden stoppen.

Als je bijvoorbeeld een installatie start of die harde schijf ineens gaat gebruiken, zal deze opnieuw opstarten. Dit kan even duren en Windows zal langzaam reageren totdat de harde schijf weer beschikbaar is. Dit gebeurt zelfs als Windows de schijf niet eens nodig heeft. Ik heb namelijk een Linux installatie die Windows niet gebruikt op een aparte HDD staan en toch gaat deze HDD de hele tijd aan en uit.

Je kan dit voorkomen door in het Energiebeheer de tijd totdat de harde schijven worden uitgezet op nooit te zetten. Dit lost dan in ieder geval het HDD probleem op.

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
is de snelheid van het nieuwe geheugen (2x8) gelijk aan het oude?

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Pagina: 1