• Cain
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-04-2020
Hallo,

Ik ben in het bezig van een Samsung LED televisie (de UE40B6000), en ik stoor me al tijden aan een soort van aura om objecten en vooral mensen heen. Ik heb het een en ander er over gezocht, en dat zou mij doen vermoeden dat het hier gaat om "ghosting", maar als ik me daarin verdiep dan is dat blijkbaar dat er een tweede laag half over je "oorspronkelijke" beeld heen zit.

Dat is niet het geval. Het lijkt hier echt dat er een doorzichtige "aura" om bijvoorbeeld personen/auto's heen vloeit. En dat is regelmatig ook een best dikke "aura". Als ik bijvoorbeeld voetbal kijk of speel op de PS3, dan heb ik daar heel erg veel last van. Bij het kijken van films van Blu-Ray heb ik hier ook veel last van.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben met wat ik bedoel :|
De hamvraag: "Iemand hier enig idee wat de term is voor wat hier optreedt?".

[ Voor 9% gewijzigd door Cain op 17-10-2013 08:40 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je er een foto van?

https://discord.com/invite/tweakers

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29

Bever!

3

Artifacts veroorzaakt door interpolatie van frames.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Korrelige waas? Dan inderdaad waarschijnlijk interpolatie, kun je mee experimenteren in je settings. Iets als Motion Plus.
Kan ook nog met kunstmatige scherpte te maken hebben, dan benadrukt de TV de scherpte met extra contrastlijnen die je als aura zou kunnen omschrijven. Scherpte op 0 om te testen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 23:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Begin met het uitschakelen van alle beeldverbeteraars; vervolgens stap voor stap aanzetten (indien gewenst) om te kijken wanneer het effect zich weer laat zien.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Cain
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-04-2020
Hoi,

Gisterenavond alle beeldscherm verbeteraars uitgezet. Dat had het gewenste resultaat.
Het beeld vindt ik er persoonlijk niet slechter op geworden, dus allicht dat ik ze zo laat staan.

@Michael Knight: mocht ik toch met de verbeteraars willen gaan experimenteren houd ik die tip van jou idd aan.
Pagina: 1