Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
https://support.google.com/chromecast/answer/3294846
En je moet verbonden zijn met een 2,4Ghz netwerk.
Edit: Je wifi moet je SSID uitzenden, anders werkt het ook niet.
[ Voor 14% gewijzigd door AkkelDeFakkel op 16-10-2013 22:40 ]
Neem contact op met Google mbt de chromecast, zij kunnen je vast beter helpen. Waarschijnlijk is het een bug.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Very much true natuurlijk! Ik hoef dus even niet meer in mn router te klooien, maar per saldo helpt het me geen steek verder. Overigens heb ik hier nog een tweede chromecast liggen die precies hetzelfde doet als de eersteMaximusTG schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:00:
Maar als ie nog niet ingesteld is zit je natuurlijk nog niet op je eigen netwerk. Je telefoon/tablet/pc maakt volgens mij eerst een ad-hoc verbinding met de Chromecast.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
En als je nou een video How to volgt op YouTube om je chromecast in te stellen? Dan weet je zeker dat je alles goed doet.Obiter dictum schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:07:
[...]
Very much true natuurlijk! Ik hoef dus even niet meer in mn router te klooien, maar per saldo helpt het me geen steek verder. Overigens heb ik hier nog een tweede chromecast liggen die precies hetzelfde doet als de eerste.
Yes, HTC One XMaximusTG schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:09:
heb er zelf ook een namelijk. Waar probeer je em mee in te stellen? Telefoon?
Er valt in deze fase nog niet zo heel erg veel in te stellen (zeg maar gerust niets), dat is het vervelende...AkkelDeFakkel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:09:
En als je nou een video How to volgt op YouTube om je chromecast in te stellen? Dan weet je zeker dat je alles goed doet.
NopeMaximusTG schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:11:
Zeker geen ander apparaat om het mee te proberen? Laptop, tablet?
Die 4 tekens moet je idd in de chromecast-app invoeren; dat is om te bevestigen dat het jouw chromecast is die je gaat instellen.
Router: Netgear JNR3210
Geprobeerd via nexus 4, samsung chromebook en windows 8 laptop.
Valt me trouwens wel op dat hij op mijn tv alle teksten in het Nederlands aangeeft, lijkt me dus logisch dat hij al vrij snel hier uit gaat komen?
[ Voor 12% gewijzigd door Homeland op 18-10-2013 17:06 ]
ik had ook problemen met mijn netgear modem, maar dat lag aan een fout in de firmware. Na een downgrade werkte het wel. Misschien dat er ook in jouw modem en fout zit?niekvandermeer schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:04:
Ik heb sinds vandaag ook een chromecast en het lukt me helaas niet hem op mijn wifi netwerk te krijgen. Bij het uiteindelijke verbinden krijg ik telkens de melding dat hij niet is aangetroffen op het wifi netwerk. Kanaal staat op 7, beveiliging staat uit, mac filter staat aan maar chromecast is toegevoegd dus dat moet dan toch goed gaan? edit: ook zonder mac filter kan hij niet verbinden.
Router: Netgear JNR3210
Geprobeerd via nexus 4, samsung chromebook en windows 8 laptop.
Valt me trouwens wel op dat hij op mijn tv alle teksten in het Nederlands aangeeft, lijkt me dus logisch dat hij al vrij snel hier uit gaat komen?
Mijn Chromecast werkt niet.
1. Andere voedingsbron voor Chromecast? Check.
2. Factory reset Chromecast? Check.
3. Reset router? Check.
4. Router op wifi channel lager dan 10? Check.
5. UPnP aangezet? Check.
6. MAC filtering gecontroleerd en uitgeschakeld? Check.
ik heb een tele2 modem.
de chromecast wordt herkent maar heeft een "beperkte verbinding"
mijn computer kan niet connecten met de chromecast.
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
beide vinden de chromecast in het netwerk. haha en ja draadloos.
als je op "ready to be set up" klikt kan je bij de volgende stap het wachtwoord intypen en de naam invullen. dan klik je weer op continue en dan geeft hij aan dat het mislukt is. Daarna kan hij de stick niet meer vinden en staat de stick ook niet meer bij de draadloze verbindingen tot ik hem reset.
Klopt het dat de chromecast een "beperkte netwerkverbinding" heeft?
nee, dat werkt ook niet. Als ik daarna mijn stick weer probeer staat er continu "reconnect me"