Windows op nieuwe ssd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewout050
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik ga een nieuwe pc bouwen met een ssd en een 'gewone' harde schijf. Ik wil het os op de ssd installeren (en misschien een paar veelgebruikte programma's). Ik heb nog een oude pc staan, waarvan ik de windowsinstalatie wilde migreren naar de ssd. Nu heb ik gehoord dat dit niet goed is voor de snelheid van de ssd. Ik heb geen windows meer op cd staan (alleen updates) en ik wil geen 150 euro betalen voor een nieuwe. Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Je zegt 'oude pc', wat voor OS staat daar op? Als je daar nog een licentiecode van hebt zou je die wellicht mee kunnen nemen (al mag dat officieel niet als het OEM is). Ik zou dat overigens alleen doen als het Win7 of nieuwer is.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe_delmar
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-08 09:22

Cafe_delmar

Hold my beer!

Zonder herinstallatie word vaak de "TRIM" functie niet mee genomen en geactiveerd op de ssd

MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:10
Kijk eens bij de buren, die hebben daar een prima artikel over geschreven.

[ Voor 41% gewijzigd door upje op 17-10-2013 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewout050 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:01:
Ik ga een nieuwe pc bouwen met een ssd en een 'gewone' harde schijf. Ik wil het os op de ssd installeren (en misschien een paar veelgebruikte programma's). Ik heb nog een oude pc staan, waarvan ik de windowsinstalatie wilde migreren naar de ssd.
Hardware (mobo/chipset/ect) van de nieuwe pc zijn/worden hetzelfde als de oude?
Anders ga je tegen heel andere problemen aanlopen dan enkel de ssd snelheid.

Nieuw/ander moederbord/chipset/cpu/etc gewoon een "schone" installatie van je OS doen.

De aangeveven how-to's zijn voor het vervangen van een HDD naar een SSD binnen dezelfde laptop/pc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:57:
[...]

De aangeveven how-to's zijn voor het vervangen van een HDD naar een SSD binnen dezelfde laptop/pc.
En kunnen gebruikt worden voor datgene wat de TS wil.
Dat het je op een nieuw systeem beter een verse install kan doen is een ander verhaal. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:22:
[...]

En kunnen gebruikt worden voor datgene wat de TS wil.
Dat het je op een nieuw systeem beter een verse install kan doen is een ander verhaal. ;)
Dat is in het geval van de TS geen ander verhaal, want hij wil een oude installatie overbrengen naar nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 21:20
Dat gaat per definitie dus gewoon niet.
Als je de CD/DVD niet hebt kan je altijd de ISO downloaden (zoek naar officiele versie op google) en brand die op DVD of maak een bootable USB. Met sommige programma's kan je ook de windows code achterhalen, mocht je die bijvoorbeeld zijn kwijtgeraakt. Voorbeelden hiervan mag ik waarschijnlijk niet noemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:15:
[...]

Dat is in het geval van de TS geen ander verhaal, want hij wil een oude installatie overbrengen naar nieuwe hardware.
Maar de nieuwe hardware is helemaal niet bekend. Misschien wordt het mobo wel vervangen door een identiek exemplaar. Of wordt er een ander mobo gebruikt met dezelfde chipset.
Stef42 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:20:
Dat gaat per definitie dus gewoon niet.
Dat lukt in een aantal gevallen wel. Als het mobo indentiek is aan de oude kan je gewoon een migratie doen. Of als je dezelfde chipset gebruikt wil het soms ook nog weleens lukken. Waarschijnlijk zal je dan nog wel het eea aan hardware moeten installeren (denk bv aan usb/sata controllers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Windows DVD downloaden en een schone installatie doen met je eigen licentie, trim aan, pagefile uit :)

Try SCE to Aux

Pagina: 1