Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem: Nieuwe voeding, geen boot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist een nieuwe voeding besteld omdat mijn oude teveel lawaai begon te maken. Was trouwens een goedkope die standaard bij de kast geleverd werd.

Wanneer ik de nieuwe voeding monteer beginnen de fans van de voeding en de cpu te blazen, maar verder gebeurt er niets. Geen beeld, geen bliepjes, geen BIOS. Het maakt niet uit in welke configuratie ik dit aansluit of in welke volgorde.

Bang dat ik was dat ik misschien iets beschadigd heb tijdens het monteren, maar even de oude voeding gemonteerd om te kijken of mijn pc het nog deed. En gelukkig, alles draaide weer naar behoren.

Maar nu zit ik dus met die nieuwe voeding en snap ik niet waarom hij niet werkt op mijn pc.

Ter info: mijn huidige moederbord is een Asrock K10N78M, en de voeding die ik hier op aan wil sluiten is een OCZ500MXSP / ModXstream-pro. Kan het zijn dat deze twee niet met elkaar te verenigen zijn? Ik zie bijvoorbeeld dat mijn oude voeding ook -5v levert, wat ik niet zie op de nieuwe.

Of is mijn voeding wellicht DOA?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je hebt zeker geen andere computer waar je je voeding op kan proberen? Dat zou in ieder geval een hoop duidelijk maken.

Fractal Design Core 1100 review

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
-5V is niet nodig voor jouw PC.

4 pins CPU stekker wel aangesloten?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
draaien je harddisks wel?

Dit klinkt trouwens weer heel bekend. In ieder geval 2 van mijn OCZ modstream voedingen hebben zo de geest gegeven. Ventilatoren en harddisks draaien wel, maar de pc boot niet(geen post en debug LED's) Wanneer ik dan de voeding na zo'n fout 2 minuten spanningsloos maakte, startte de pc wel op.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb thuis toevallig nog wel een andere pc staan. Zal de nieuwe voeding daar straks eens in hangen, kijken wat ie doet.

@The Mask, heb de 4 pins ook aangesloten.

Vrees onderhand dat ik misschien toch mijn moederbord heb beschadigd, herstelde gisteravond weer de oude configuratie en nu doet die het ook niet meer. Een achteruitgang dus vergeleken dus met mijn openings post.

Verwijderd

Topicstarter
Update: heb zoals Beroemdheid al aanraadde de voeding in een andere pc gehangen en voila, de voeding opereert gewoon naar behoren. Kan ik er nu met recht vanuit gaan dat ik mijn moederbord beschadigd heb tijdens montage? En dat ik dus nu moet uitzien naar een nieuw moederbord?
Pagina: 1