SSD komt af en toe niet ui slaapstand, wat te doen ?

Pagina: 1
Acties:

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-01 19:15
Beste Tweakers,

Zoals de titel al aangeeft zit ik met een klein probleempje, dat te maken heeft met mijn SSD. De SSD komt soms namelijk niet uit slaapstand waardoor ik hem opnieuw moet opstarten, dat is opzich geen probleem voor mij, maar ik wil wel eens weten of dat niet slecht voor een SSD is en wat ik er eventueel aan kan doen.
(De SSD is gewoon de eerste/hoofd schijf)

Wat de specs betreft:
Samsung 840 120GB SSD.
Mobo: ASRock B75 pro3m
Voeding: Corsair TX650watt

Offtopic:
Ik heb een klein vraagje over mijn RAM en vind het niet nodig om daar een nieuw topic voor te maken.
Ik zit momenteel met 4GB RAM, die vrij snel vol loopt met een aantal progjes open, is het zo, dat dit voor vertraging in-game kan zorgen ? Dus dat het er voor zorgt, dat ik minder FPS krijg.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

BBB

Verwijderd

Zou die slaapstand niet gebruiken als de ssd daar niet mee overweg kan , mis. kan een firmware of bios update nog helpen als er nieuwere versies voor zijn.

Denk dat meer ram niet echt helpt tenzij je door de max ram heen zit , kan zijn dat de page minder gebruikt word met meer ram en daardoor wat sneller kan zijn .

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
Heb je nog wat meer details over je specificatie's?

• Mosin
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:57:
Zou die slaapstand niet gebruiken als de ssd daar niet mee overweg kan , mis. kan een firmware of bios update nog helpen als er nieuwere versies voor zijn.

Denk dat meer ram niet echt helpt tenzij je door de max ram heen zit , kan zijn dat de page minder gebruikt word met meer ram en daardoor wat sneller kan zijn .
Ja, dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing, wat ik meende er gelezen te hebben dat SSD's daar niet van houden.

Nou ja, ik had gister een paar progjes open en ik zat al aan 3,5GB aan ram vol zitten terwijl ik er maar 4 heb, dus met multitasken/gamen krijg je dat RAM heel erg snel vol.
TecHHeaD schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:59:
Heb je nog wat meer details over je specificatie's?
Als je het systeem bedoeld:
CPU: Core i5 3350p
Tweede HDD: Samsung 500GB
GPU: Sapphire 7870GHz
RAM: Corsair Vengeance 4GB 1600MHz

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik zou sowieso slaapstand uitschakelen, zonde van de ruimte bij de snelheid van een SSD

Try SCE to Aux

• Mosin
Het is verwijdert, ik heb even zelf gauw gezocht op Google.
Ik kan mijn systeem toch in slaapstand zetten, maar kan het dan nog steeds kwaad ? Bestanden de zomaar verdwijnen ?

[ Voor 87% gewijzigd door Mosin op 17-10-2013 14:26 ]

Verwijderd

Imnoa schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:51:
Ik zou sowieso slaapstand uitschakelen, zonde van de ruimte bij de snelheid van een SSD
Die slaapstand is van een trage hd bijna even snel als van ssd , je gebruikt haast geen disk iq met slaapstand . Kom met bootvis en XP op 20 iops wat niks is voor een hd of ssd m nu is die slaapstand wel opgewekt met een Perf.ETL bestand . En dan vraag ik mezelf af wat Perf.ETL bestandt inhoud tenopzichte van hybernation of slaapstand.

Van Sata 1 hd of ssd is zogoed als hetzelfde met 3 seconden ontwaak tijd
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ngHpD1uyHT1dMVAD914MRJ8O/medium.png

BamBoomBots`/

Met je geheugen en ssd moet je iegenlijk geen bottleneck hebben , je page is snel genoeg om je ram te ondersteunen . Je komt echt in de problemen als je page uitstaat en je maximaal geheugen gebruikt waardoor er te weinig ram overblijft om soepel te functioneren . Je zit dan tegen de grens aan van wat windows altijd vrij houd om aplicaties normaal te beindigen .Met XP blijft er 40 MB over voor essentiele zoals normaal afsluiten van programmas om ram vrij te maken . Alle niet essentiele aplicaties krijgen geen toegang meer tot het ram wat resulteerd in fouten :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6UbiihODEe3pXBmzAHXKKUi5/medium.png

Met een 64bit syteem is het wel aan te raden zoveel mogelijk ram te plaatsen , zelf heb ik een 32 bit syteem met 8GB ram omdat die goedkoper was dan de 4 GB }:O

• Mosin
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:07:
[...]

Die slaapstand is van een trage hd bijna even snel als van ssd , je gebruikt haast geen disk iq met slaapstand . Kom met bootvis en XP op 20 iops wat niks is voor een hd of ssd m nu is die slaapstand wel opgewekt met een Perf.ETL bestand . En dan vraag ik mezelf af wat Perf.ETL bestandt inhoud tenopzichte van hybernation of slaapstand.

Van Sata 1 hd of ssd is zogoed als hetzelfde met 3 seconden ontwaak tijd
[afbeelding]

BamBoomBots`/

Met je geheugen en ssd moet je iegenlijk geen bottleneck hebben , je page is snel genoeg om je ram te ondersteunen . Je komt echt in de problemen als je page uitstaat en je maximaal geheugen gebruikt waardoor er te weinig ram overblijft om soepel te functioneren . Je zit dan tegen de grens aan van wat windows altijd vrij houd om aplicaties normaal te beindigen .Met XP blijft er 40 MB over voor essentiele zoals normaal afsluiten van programmas om ram vrij te maken . Alle niet essentiele aplicaties krijgen geen toegang meer tot het ram wat resulteerd in fouten :)

[afbeelding]

Met een 64bit syteem is het wel aan te raden zoveel mogelijk ram te plaatsen , zelf heb ik een 32 bit syteem met 8GB ram omdat die goedkoper was dan de 4 GB }:O
Zo, heel erg bedankt voor de informatie! Wat het RAM betreft, had ik het eigenlijk meer op gaming gericht, maar dat moet nog wel even kunnen.
Tja.. ik had liever ook 8GB gehad, alleen kwam dat toen niet uit met de kosten van de upgrade, maar die 8 gaan wel komen :)
Pagina: 1