Azerty - retour moederbord en processor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:26
Tot mijn spijt wist ik niet waar ik dit topic aan moest maken. Dit heb ik maar gedaan in de sectie van de betreffende producten.

Afgelopen zondag heb ik een i5 3570k en een ASRock B75 Pro3-m bij Azerty besteld. Deze zijn afgelopen woensdag netjes aangekomen.

Ik heb me echter bedacht; ik ga toch voor Haswell. De processor zit nog in de originele verpakking en de doos is ongeopend en gesealed. De doos van het moederbord heb ik echter wel open gedaan. Ik heb niet aan de inhoud gezeten en de inhoud zit nog wel origineel en ongeopend verpakt. De doos is verder onbeschadigd.

Kan ik beide producten retourneren (bij voorkeur langsgaan) en alles terugbetaald krijgen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

ja dat kan je probleemloos retourneren (al zullen ze er niet blij mee zijn)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
millman schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:41:
ja dat kan je probleemloos retourneren (al zullen ze er niet blij mee zijn)
Bedankt. Ook het geopende moederbord dus?

Ik ga liever langs. Dat is wat persoonlijker en ik vind het toch veel geld. Kan retourneren ook op die manier?
Overigens: als ik nu mijn nieuwe moederbord en processor bestel, kan ik die dan ook morgen metteen bij Azerty ophalen?

[ Voor 14% gewijzigd door Montu op 16-10-2013 21:44 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10

D4NG3R

kiwi

:)

Dit had je zelf ook snel kunnen achterhalen:

http://azerty.nl/klantenservice/90/wet-kopen-op-afstand.html

Even een mailtje sturen naar service@azerty.nl ;) ik heb een zeer goede ervaring met de klantenservice, en heb zelf ook al een keertje iets terug gestuurd onder de wet kopen op afstand. Maken ze absoluut geen probleem van.

De enige kosten die je kwijt bent zijn de kosten van het terugsturen (Afleveren mag ook omdat je het product online gekocht hebt, al heb ik hier geen ervaring mee).

Zelfs de verzendkosten (Die je betaald als je online iets besteld) behoor je terug te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 16-10-2013 21:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
D4NG3R schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:47:
Dit had je zelf ook snel kunnen achterhalen:

http://azerty.nl/klantenservice/90/wet-kopen-op-afstand.html

Even een mailtje sturen naar service@azerty.nl ;) ik heb een zeer goede ervaring met de klantenservice, en heb zelf ook al een keertje iets terug gestuurd onder de wet kopen op afstand. Maken ze absoluut geen probleem van.

De enige kosten die je kwijt bent zijn de kosten van het terugsturen (Afleveren mag ook omdat je het product online gekocht hebt, al heb ik hier geen ervaring mee).

Zelfs de verzendkosten (Die je betaald als je online iets besteld) behoor je terug te krijgen.
Bedankt. Zal er ook geen probleem van gemaakt worden als de doos van het moederbord wel open is geweest?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-07 23:25

M2M

medicijnman

nee, zie wet kopen op afstand.

En daar hoef je je helemaal niet schuldig om te voelen en zal de webshop gewoon moeten accepteren. Dat is de voorwaarde van het runnen van een webshop. Goedkoper producten kunnen aanbieden omdat er geen winkelruimte nodig is, maar daar tegenover staat dat de shop in kwestie producten moet accepteren die de klant binnen de wettelijke termijn terugstuurt.

[ Voor 85% gewijzigd door M2M op 16-10-2013 22:03 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tot mijn spijt wist ik niet waar ik dit topic aan moest maken. Dit heb ik maar gedaan in de sectie van de betreffende producten.
Als je het niet zeker weet mag je het altijd navragen bij iemand van de crew. Scheelt gedoe achteraf.

Dit is geen technische vraag maar gaat over aankoopvoorwarden; dat wordt in Shopping Forum besproken.

Move PMG -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Mbv de koop op afstand wet retourneer ik mijn gekocht moederbord en u terug naar Azerty.

Ik heb echter nog nooit een pakket met hardware als inhoud verzonden. Zij verwachten van mij dat ik het degelijk retourneer. Hoe kan ik het beste alles verpakken zonder spul aan te schaffen?

Ik dacht aan een doos waar de dozen van de cpu en moederbord goed in passen met redelijke speling, en de speling dan opvullen met opgekropte kranten.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De doos waarin het geleverd is?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien niet helemaal ontopic, maar als ik je een advies kan geven is dat je (goede) foto's moet maken van alles wat je terugstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
Hiervoor bewaar ik altijd de dozen en het verpakkingsmateriaal waar dit soort dingen in bezorgd worden.
Altijd handig voor retouren of als je je oude spul verkoopt.

En anders in een doos stoppen en de lege ruimte opvullen met iets dat niet hard is.
Let hierbij wel op het gewicht. Als je de doos afvult met oude kranten betaal je straks ineens veel meer verzendkosten. En die verpakkings peanuts kosten bijna niks.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Volgens het beleid van Azerty mag ik de producten niet in de originele doos retourneren in verband met diefstal.

Ik zal er tijdens de opvulling van kranten er wel voor zorgen dat het pakket niet boven de 10 kg komt, dan zijn de verzendkosten namelijk nog 6,75 EUR.

[ Voor 3% gewijzigd door Montu op 17-10-2013 02:04 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:25

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Het lijkt me dat ze daarmee de doos van het artikel zelf bedoelen, met afbeeldingen en dergelijke.. niet de doos waarin die dozen verstuurd zijn.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Nextron schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 02:13:
Het lijkt me dat ze daarmee de doos van het artikel zelf bedoelen, met afbeeldingen en dergelijke.. niet de doos waarin die dozen verstuurd zijn.
Nee, dat lijkt me sterk..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jirachi schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 02:03:
Volgens het beleid van Azerty mag ik de producten niet in de originele doos retourneren in verband met diefstal.

Ik zal er tijdens de opvulling van kranten er wel voor zorgen dat het pakket niet boven de 10 kg komt, dan zijn de verzendkosten namelijk nog 6,75 EUR.
Daarmee bedoelen ze dat je niet gewoon een adreslabel op de doos van het product mag plakken en 't dan in de post gooien. (Los van diefstal maakt dat namelijk ook meestal dat de doos vervangen moet worden.)

De doos waarmee 't naar jou verstuurd is, is prima.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 17-10-2013 02:58 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-07 09:11
Gewoon eeen goede omdoos gebruiken, deze opvullen met kranten / plastic met de producten erin. Niet opsturen in de originele verpakkingen kan namelijk altijd weer discussie opleveren m.b..t. KoA daar het product dan niet meer in zover mogelijk originele staat is (er even van uitgaande dat de CPU en Mob niet in een blister verpakking zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:56
CyBeR schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 02:57:
[...]

Daarmee bedoelen ze dat je niet gewoon een adreslabel op de doos van het product mag plakken en 't dan in de post gooien. (Los van diefstal maakt dat namelijk ook meestal dat de doos vervangen moet worden.)

De doos waarmee 't naar jou verstuurd is, is prima.
Maar stuur het dan wel op met verzekering.

Want staat er iets van een webshop op de oorspronkelijke doos, dan kan iemand wel eens de behoefte krijgen om daar even in te gaan gluren ... dat kan ook een reden zijn dat ze niet graag hebben dat je de originele doos gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Je hebt het eerder over langsgaan; lijkt mij indien mogelijk de handigste weg. Wel even vragen bij service.
Kunnen jullie samen kijken of het compleet is en of er eventueel schade is. De kosten voor retour zijn voor jezelf, dus als je in de buurt woont scheelt het je ook nog kosten.

Als je wel verzendt, dan is het handig dezelfde doos weer te gebruiken. Knappe jongen die zegt dat die doos niet goed genoeg is als ze die zelf ook gebruikten ;) Even adressen en dergelijke goed weghalen.
Als het verzonden is in de productdoos zelf (bv grote TV), dan is het ook niet redelijk dat de winkel zou eisen dat jij het dan wel in een andere doos doet. :)

Ik zou ze gewoon even bellen, en een afspraak maken als mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik heb gebeld en ze hebben graag dat ik de producten niet in de originele verzenddoos verstuur. Ik heb dus even een doos bij de AH gehaald waar de producten goed in passen. De speling heb ik opgevuld met kopgekropte kranten.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Dat is trouwens wel heel apart.
Zij versturen het middels een doos en jij mag daar geen gebruik van maken? Lijkt net alsof ze hun eigen methoden niet vertrouwen.

Een doos bij de AH halen is uiteraard altijd prima. Die zijn vaak stevig. En beter te groot dan net aan.

@hieronder,
verzendkosten zijn voor je eigen rekening. Lijkt me sterk dat wanneer jij de verkeerde keuze maakt, de webshop opdraait voor de verzendkosten.

Garantie daarentegen behoor je voor zover wel de verzendkosten terug te krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 17-10-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:19
D4NG3R schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:47:
Zelfs de verzendkosten (Die je betaalt als je online iets besteld) behoor je terug te krijgen.
Klopt dit? volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Zo heb ik het verpakt, lijkt jullie dit voldoende? Ik kan eventueel nog met tape de hele verpakking omhullen met extra doosplaten.

http://speedy.sh/Kc3rW/image.jpeg
http://speedy.sh/9eBy7/image-1.jpeg
http://speedy.sh/AXrBh/image-2.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door Montu op 17-10-2013 13:36 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt. Niet dat het direct tot dit resultaat geleid heeft, maar als achtergrond: Bij het opstellen van de wet is ook de lobby van winkeliers aan de gang gegaan. Zij zien aan internetwinkels een bedreiging, omdat reguliere winkels kosten hebben aan pand, verkopend en adviserend personeel, en het mogelijk maken van het proberen van een product.

Die onbalans in kosten, zou kunnen betekenen dat in hoog tempo reguliere winkels uitsterven, terwijl ook dat niet in het belang van de algemene consument is. Met KOA is gepoogd de mogelijkheden redelijk gelijk te trekken; je kan het uitproberen. Daarbij is het belangrijk dat er een lage drempel is, waardoor het ook niet zeer onaantrekkelijk is inderdaad te retourneren. Eveneens belangrijk is dat er wel íets aan drempel is, om misbruik te voorkomen.

Daarom mogen winkels maar zeer beperkt voorwaarden stellen aan het weigeren van KOA. Dus echt alleen de eigen kosten voor het retourneren, vaak vergelijkbaar met kosten rond het bezoeken van een winkel. Het is ook de reden dat schade niet direct reden is om KOA te weigeren (zie ander topic over krasjes); het wordt té makkelijk om onder de geest van de wet KOA uit te komen en daarmee een oneerlijke concurrentiepositie te krijgen.

Met een aantal voordelen voor het uitbaten van een webwinkel die nadelen voor de klant achteraf meebrachten, zijn er dus ook een aantal nadelen gekomen. En net zoals bij normale winkels zullen sommigen makkelijker zijn dan anderen als het aankomt op rechten. Het is een ondernemersrisico dat meeberekend hoort te worden in de prijs, en wie dat niet doet krijgt het afgerekend in reputatie.

Hoewel niets perfect is, is er daarmee toch een redelijke balans tussen winkels, webwinkels, toegevoegde waarde, prijzen en reputatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-10-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

WWAS schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:25:
[...]

Klopt dit? volgens mij niet.
Zie de reactie van vassago, enkel de kosten van het terugsturen kan je kwijt zijn. Sommige webshops (Bijv bax-shop.nl) hebben zelfs een antwoordnummer waardoor dat ook kostenvrij is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb vorige week iets soortgelijks gehad, ik had een s1150 ipv s1155 besteld.
Hiervoor op de website een RMA aangemaakt met als optie "verkeerd besteld".
Binnen een dag een RMA code gekregen en verzoek om inderdaad een anonieme doos te gebruiken voor vezernding.

Zodra het pakket binnen is bepaald Azerty of alles compleets is en crediteerd deze.
In de mail dat alles netjes aangekomen was en gecrediteerd werd, kon ik gelijk al een vervangend mobo bestellen of mijn geld gestort krijgen.
Gekozen voor een ander moederboard en deze werd dezelfde dag nog verstuurd.
Het overgebleven creditbedrag stand een dag later op de rekening, hulde voor Azerty :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Jirachi schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:32:
Zo heb ik het verpakt, lijkt jullie dit voldoende? Ik kan eventueel nog met tape de hele verpakking omhullen met extra doosplaten.

http://speedy.sh/Kc3rW/image.jpeg
http://speedy.sh/9eBy7/image-1.jpeg
http://speedy.sh/AXrBh/image-2.jpeg
Moet lukken, wikkel de doos van je mobo anders voor de zekerheid nog in wat bubblewrap

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik kan me echter voorstellen dat als je een nieuw product koopt, zeker met hardware, ook écht een nieuw product wilt, en niet een exemplaar dat al eerder gekocht en geretourneerd is door andere consumenten. Kun je aangeven bij bestelling van een product, dat je een product wilt dat door niemand eerder gekocht en eventueel gebruikt is?

Bij de verpakking van de 3570k die ik geleverd kreeg (en nu retourneer) was namelijk zeker niet in nieuwstaat. De hoeken waren ingedeukt en er zaten kleine scheuren in de verpakking.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

lol, maar je wilt zelf wel het recht hebben het terug te sturen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Natuurlijk wel, maar ik kan me voorstellen dat mensen die een nieuw product kopen, ook een nieuw product willen krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Montu op 17-10-2013 13:46 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, je hebt bij aankoop recht op een conform product; het moet doen wat je er van mag verwachten. Onbeschadigd product mag je verwachten. Schade aan de verpakking als die minimaal is, of het feit dat het product open is geweest of zelfs even geprobeerd is geen reden het te weigeren.

Zolang het maar conform is met wat je redelijkerwijs mag verwachten. De definitie van een nieuw product in de zin van conformiteit betekent niet per sé dat de verpakking nooit open is geweest.

Andersom: ben je niet gelukkig met de geopende versie, en voldoet dat niet aan je verwachtingen, dan kan je hem onder KOA terugsturen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-10-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik snap je punt, en dat lijkt mij ook de beste visie. Verwachtingen zijn alleen veel te subjectief in mijn ogen. Mensen die geen verstand hebben van hardware, zullen ook niet eventuele beschadigingen ontdekken. Zeker met hardware lijkt mij dit moeillijk te controleren.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mensen met weinig tot geen kennis kopen dan ook gelukkig niet zo heel snel dure componenten online ;) maar dat is het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513105

Jirachi schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:35:

Afgelopen zondag heb ik een i5 3570k en een ASRock B75 Pro3-m bij Azerty besteld. Deze zijn afgelopen woensdag netjes aangekomen.

Ik heb me echter bedacht; ik ga toch voor Haswell. De processor zit nog in de originele verpakking en de doos is ongeopend en gesealed. De doos van het moederbord heb ik echter wel open gedaan. Ik heb niet aan de inhoud gezeten en de inhoud zit nog wel origineel en ongeopend verpakt. De doos is verder onbeschadigd.

Kan ik beide producten retourneren (bij voorkeur langsgaan) en alles terugbetaald krijgen?
Het beste stuur je de producten retour via de 'koop op afstand' regeling. Je hoeft geen rede op te geven waarom je het retour stuurd en je krijgt je geld gewoon terug.

Ik heb ooit een asrock b75 pro3-m besteld bij azerty en bij aankomst bleek de doos al geopend te zijn. Na installatie van mijn nieuwe systeem traden er allerlei problemen op (uitvallen van pc, boot loops etc). Anyway, ik kreeg dus sterk het vermoeden dat iemand een kapot moederbord retour had gestuurd waarna ik het geleverd kreeg.

Als je vervolgens een DOA product terug wil sturen gaan ze bij Azerty de producten testen, en als ze van mening zijn dat het niet stuk is worden de kosten op de klant verhaald (soms startte de pc wel gewoon op en draaide dan voor een x aantal minuten alvorens uit te vallen) .

Ik vind dit nogal dom, want dat is de reden dat iedereen DOA producten doodleuk retour zend middels de wet koop op afstand. Waarna een andere klant dat brakke product thuisgestuurd krijgt.

Verder een prima winkel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gewoon even contanct opnemen met Azerty dus, zeggen dat je toch liever voor de nieuwere generatie gaat. Sturen ze je zo een retourcode (Zodat hun weten dat het om jouw product gaat). Zodra het bij hun is controlleren ze de boel even snel op compleetheid en vragen ze je of je direct het nieuwe wilt kopen (Met bijbetaling gok ik) of dat je je geld terug wilt hebben :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ja, dat lijkt me ontzettend vervelend.. Het is ook erg moeilijk te controleren volgens mij. Ik ben bang dat ik een product krijg, dat in mijn ogen fatsoenlijk werkt, maar misschien wel beschadigd is aan allerlei onderdelen. Ik zou willen weten hoe ik dit kan controleren.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Jirachi schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:33:
Ja, dat lijkt me ontzettend vervelend.. Het is ook erg moeilijk te controleren volgens mij. Ik ben bang dat ik een product krijg, dat in mijn ogen fatsoenlijk werkt, maar misschien wel beschadigd is aan allerlei onderdelen. Ik zou willen weten hoe ik dit kan controleren.
Seals bekijken. Maaruhm: Ik heb ook al een keer een geopende doos gekregen, even snel nagevraagd en het bleek een andere RMA te zijn. Er was echter niks mis met het product, en ik gebruik het nog steeds dagelijks (pricewatch: Asrock H61M-GS in m'n mediadoos. Probeer het product dus altijd eerst even uit voordat je tot conclusies komt, al raad ik wel aan om direct even contact op te nemen met de webshop om door te geven/na te trekken dat je een eerder geopend product hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
De seals waarvan moeten bekeken worden? Van de verpakking van het product? (dat doorzichtige stickertje?) Die zitten namelijk op de 3570k die ik gekregen heb nog allemaal goed. De hoeken zijn echter alleen ingedeukt en beschadigd. Wil dit dus zeggen dat mij product nooit geopend geweest is, maar alleen verpakkingsbeschadiging heeft opgelopen tijdens vervoer bijvoorbeeld?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jirachi schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:33:
Als je denkt dat dat in een fysieke winkel anders is, dan kom je bedrogen uit :)
Er zijn mensen heel goed in het weer als nieuw verpakken van zaken, en een sealmachine hebben de meesten ook wel staan.

Let wel, ik probeer niet te schetsen dat iedereen zonder het te weten massaal al eerder uitgepakte producten krijgt. Ik wil alleen aangeven dat het begrijpelijk is dat mensen een bepaald gevoel hebben en willen hebben bij nieuw-nieuw; zelfs als dat misschien helemaal niet de werkelijkheid is (en zolang alles conform is ook geen probleem is).

Net zozeer als de één een krasje op zijn telefoon ondenkbaar vindt, en een volgende zoiets heeft van dat was een mooie 30 euro korting voor een telefoon die alles doet maar alleen een krasje heeft die die binnen een week in mijn broekzak ook heeft. Om dezelfde reden hoeft conformiteit ook niet 100% aan te sluiten op jouw individuele zienswijze. Als iedereen alles hetzelfde zag, hadden we ook geen wetten en rechters nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Correct. Al zegt dat stickertje ook nog niet zo heel veel.

Gewoon gebruiken, bevalt het niet of is er iets niet goed? Dan stuur je de boel terug. Mensen maken te veel problemen van iets wat helemaal geen probleem hoeft te zijn.

Zoals Jaap al zegt: Wat niet weet, wat niet deert. Je hebt gekregen waar je voor betaald; een degelijk werkend product. Is dit niet het geval dan vraag je KOA/DOA/RMA aan :) .

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 17-10-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513105

Jirachi schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:45:
De seals waarvan moeten bekeken worden? Van de verpakking van het product? (dat ronde doorzichtige stickertje?) Die zitten namelijk op de 3570k die ik gekregen heb nog allemaal goed. De hoeken zijn echter alleen ingedeukt en beschadigd. Wil dit dus zeggen dat mij product nooit geopend geweest is, maar alleen verpakkingsbeschadiging heeft opgelopen tijdens vervoer bijvoorbeeld?
Ja als de verpakking van het moederbord en CPU nog in plastic zitten dan weet je in ieder geval zeker dat ze zo uit de fabriek komen, en dus de kwaliteitscontrole in de fabriek iig overleefd hebben. Al moet ik zeggen dat bij moederborden ook vaak geen seal meer om de verpakking zit (misschien omdat handleiding en IO shield later worden toegevoegd?)

Daarnaast kan je bijvoorbeeld kijken of de driver cd verpakking niet geopend is.

EDIT: Ik lees net dat ze soms iets opnieuw kunnen sealen. Tja, wat niet weet wat niet deert.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 513105 op 17-10-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Hier zal ik morgen allemaal op gaan letten als ik de i5 4670k en MSI Z87 G45 Gaming morgen geleverd krijg.

@Floppus
Mooi geschreven en een goed voorbeeld.

PC Specs

Pagina: 1