Powersupply voor nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Justurion
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-02 11:02
Hallo medetweakers,

Vandaag kwam m'n nieuwe XFX HD 7950 Black Edition Double Dissipation binnen.
Na wat onderzoek en forumtalk kwam eruit dat mijn huidige PSU veel te slecht is.

Ik heb deze nieuwe PSU op het oog

pricewatch: XFX Pro 550W

Nou is mijn vraag, Is dit een goede PSU voor deze kaart?

Medetweakers zeggen van wel alleen ik wou hier apart nog even wat specifieke informatie over.

Mijn huidige voeding is een HKC USP 5500.

Mijn specs:

AMD PHENOM II x4 965 BE

Turbo 3D Mobo

XFX HD7950 BE DD

8 GB ram

+ welgeteld 6 Fans, waarvan 2 zich bevinden op de Graka en 1 op de processor.

Bij voorbaat dank.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Gewoon kopen, hoge kwaliteit voeding voor een zacht prijsje, je systeem zal die 550 watt nooit volmaken.

• Justurion
SirKartoffel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:37:
Gewoon kopen, hoge kwaliteit voeding voor een zacht prijsje, je systeem zal die 550 watt nooit volmaken.
Bedankt! Ik ga 'm zometeen bestellen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Stel je ook even de vraag of je modulair waardeert, dan is de seasonic misschien wel wat.

• Justurion
Thomg schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:51:
Stel je ook even de vraag of je modulair waardeert, dan is de seasonic misschien wel wat.
Ik prefereer toch liever een non modulaire psu? Dit vind ik er persoonlijk wat meer gelikter uitzien.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Justurion schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:20:
[...]

Ik prefereer toch liever een non modulaire psu? Dit vind ik er persoonlijk wat meer gelikter uitzien.
Ik prefereer toch liever een non modulaire psu?
Dit schoot nogal in het verkeerde keelgat bij mij, zal wel aan mij liggen.

Als jij non-modulair gelikter vindt zou ik gewoon voor de xfx 550 gaan.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-02 22:16
Wacht heel even. Je oude voewding is, net zoals je nieuwe voeding, 550 watt. Dat is best veel. Nu kan ik me voorstellen dat de oude voeding kwalitatief minder is (het is voor mij een volstrekt onbekend merk), maar zelfs dan zou het gewoon moeten werken. Heb je het al geprobeerd? Wat werkt wel, wat werkt niet?

Verwijderd

En als de fabrikant op precies dezelfde voeding een stickertje van 1000W zou plakken zou het nog gemakkelijker gaan? Zo werkt het helaas niet, gaat er niet om wat op dat stickertje staat, maar om wat er in de voeding zit.

• Justurion
Thomg schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:45:
[...]

Ik prefereer toch liever een non modulaire psu?
Dit schoot nogal in het verkeerde keelgat bij mij, zal wel aan mij liggen.

Als jij non-modulair gelikter vindt zou ik gewoon voor de xfx 550 gaan.
Excuses vraagteken moest hier niet. Ik ga voor de XFX 550, ookal ben ik nog steeds zeer achterdochtig hetgeen deze voeding ook 550 watt is en ik de truc nog steeds niet helemaal heb gevonden..

• Justurion
P.E.T.E.R. schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:52:
Wacht heel even. Je oude voewding is, net zoals je nieuwe voeding, 550 watt. Dat is best veel. Nu kan ik me voorstellen dat de oude voeding kwalitatief minder is (het is voor mij een volstrekt onbekend merk), maar zelfs dan zou het gewoon moeten werken. Heb je het al geprobeerd? Wat werkt wel, wat werkt niet?
Ik weet dat het een rare redenatie is. Alleen ik kreeg te horen van een tweaker dat hij wel 550 watt was, alleen 284 max 12v. Ik heb toen even met mijn vader het daar over gehad die er meer verstand van mij van heeft in ieder geval zei dat ik 'm gelijk uit moest schakelen. Maar als ik genoeg heb, heb ke misschien enige ideeënwaarom de psu's ventilator harder gaait draaien als ik in games ga, is het om extra koeling te geven omdat de psu harder moet werken of omdat de psu het niet trekt?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 14:50
Zoals The Mask zegt gaat het om wat er in de voeding zit. Die HKC kan waarschijnlijk 550W aan piekvermogen leveren, maar nooit continue. Die XFX is een kwaliteitsvoeding die dat wel kan, en die kan jouw systeem met gemak van voldoende vermogen voorzien. Zeker een goede vervanger dus, direct kopen als ik jou was ;)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Justurion schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:17:
[...]

Ik weet dat het een rare redenatie is. Alleen ik kreeg te horen van een tweaker dat hij wel 550 watt was, alleen 284 max 12v. Ik heb toen even met mijn vader het daar over gehad die er meer verstand van mij van heeft in ieder geval zei dat ik 'm gelijk uit moest schakelen. Maar als ik genoeg heb, heb ke misschien enige ideeënwaarom de psu's ventilator harder gaait draaien als ik in games ga, is het om extra koeling te geven omdat de psu harder moet werken of omdat de psu het niet trekt?
Bij een HKC voeding van 550W kun je er vanuit gaan dat die nooit 550W kan leveren. Is gewoon onzin dat ze zo'n voeding 550W noemen.

Voor de rest is het wel zo dat het vermogen op de 12V het meest belangrijkste is, daar wordt het meeste van af getrokken. Een 400W voeding welke 200W op de 12V kan leveren kan dus een minder zware PC aan dan een 300W voeding welke 250W op de 12V kan leveren. Er van uitgaande dat dat het enige verschil zou zijn tussen beide voedingen.

Meeste voedingen hebbenn een temperatuur gestuurde fan. Bij games worden de videokaart en CPU zwaarder belast en gaan dus meer stroom verbruiken. De voeding moet dus ook meer werk verzetten en zal dus ook meer warmte uitsloten en dus moet de fan sneller draaien om de temperatuur in de voeding gelijk te houden.

• Justurion
MartijnLoarne schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:19:
Zoals The Mask zegt gaat het om wat er in de voeding zit. Die HKC kan waarschijnlijk 550W aan piekvermogen leveren, maar nooit continue. Die XFX is een kwaliteitsvoeding die dat wel kan, en die kan jouw systeem met gemak van voldoende vermogen voorzien. Zeker een goede vervanger dus, direct kopen als ik jou was ;)
Toch wel he? xD

Ga ik ook zeker doen!

• Justurion
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:25:
[...]

Bij een HKC voeding van 550W kun je er vanuit gaan dat die nooit 550W kan leveren. Is gewoon onzin dat ze zo'n voeding 550W noemen.

Voor de rest is het wel zo dat het vermogen op de 12V het meest belangrijkste is, daar wordt het meeste van af getrokken. Een 400W voeding welke 200W op de 12V kan leveren kan dus een minder zware PC aan dan een 300W voeding welke 250W op de 12V kan leveren. Er van uitgaande dat dat het enige verschil zou zijn tussen beide voedingen.

Meeste voedingen hebbenn een temperatuur gestuurde fan. Bij games worden de videokaart en CPU zwaarder belast en gaan dus meer stroom verbruiken. De voeding moet dus ook meer werk verzetten en zal dus ook meer warmte uitsloten en dus moet de fan sneller draaien om de temperatuur in de voeding gelijk te houden.
Bedankt voor de goede en duidelijke uitleg!

Ik was al de hele avond bezig met hetcuitvogelen van die watts en volts en dergelijke. En dat de fans snellee gaan draaien klopt dus gewoon zoals je zegt niks zorgwekkends. Kan ik stellen dat mijn huidige psu wel zeer slecht is en datchij de nieuwe videokaart niet aankan en dat ik deze beter kan vervangen voor bovengenoemde xfx 550 pro?

Verwijderd

Ja de HKC is slecht en zou ik idd niet gaan gebruiken met de nieuwe videokaart, XFX kan het met gemak aan.

• Justurion
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:35:
Ja de HKC is slecht en zou ik idd niet gaan gebruiken met de nieuwe videokaart, XFX kan het met gemak aan.
Dankjewel! :) maar nog even ter verduidelijking, ool de xfx pro 550?(:

Verwijderd

Ja de XFX Pro 550

• Justurion
Heel erg bedankt! Ik ben gerustgesteld :9
Pagina: 1