Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop voor video-editting.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
d

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 19:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:25:
Het liefst heb ik ook een goeie batterij, maar ik snap ook wel dat (aangezien ik veel power voor de programma's nodig heb) dat een lastig verhaal gaat worden.
Valt best mee. De precision M4700 veroverde een jaartje of 2 terug de koppositie in de accu benchmarks bij tweakers.net. Dell en lenovo weten wel hoe je een krachtige laptop zo ver krijgt dat de accuduur ook nog eens erg redelijk is. Ik geloof dat een uur of 6 haalbaar moet zijn, een uurtje of 2 meer als je voor een lenovo model gaat.

De Precision lijkt mij een aardige keus, als je die grafische kaart echt nodig hebt. De laptop zelf is vrij log, en heeft wat mij betreft niet echt duidelijke voordelen boven het aanbod van lenovo met de W530 en T530. Die zijn al snel 500gr lichter. Voor zover ik weet zou de haswell variant daarvan over een week of 1, 2 uitkomen. In de T530 kan 24GB RAM, in de W530 32GB.

Verder hebben de genoemde laptops opties tot een 3200*1800 scherm (of iets in die richting). Wellicht dat jij daar nog waarde aan hecht. Ik weet niet zeker of dat een slimme keuze is, een programma als photoshop is momenteel totaal onbruikbaar totdat adobe fatsoenlijke scaling inbouwt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Wat ik begrepen heb is dat de Dell ongeveer 3 a 4 uur meegaat op een volle accu. Op zich is dat voor mij voldoende, alleen wat extra capaciteit is altijd welkom.

De T530 valt voor mij eigenlijk sowieso al af door het scherm en door het maximale intern geheugen, met iets minder dan Full HD neem ik geen genoegen dit keer. De W530 is zeker ook nog een optie, maar als er dan toch binnenkort een nieuwe serie uitkomt, kan ik net zo goed even wachten!

Die hoge resolutie schermen zijn mooi, maar inderdaad .. de scaling. Ik werk ook veel met Avid Media Composer en nouja, Avid staat er niet heel erg om bekend om snel met dat soort updates te komen. Misschien dat als het er standaard in zit ik het zou overwegen, maar ik heb er geen 300,- meer voor over.

Verwijderd

Als ik de reviews na sla is 6 uur inderdaad lichtelijk overdreven.

de T530 kan je op de site van lenovo bestellen met 1080p scherm (wide gamut, 98% aRGB, als die termen je iets zeggen). Behalve de zakelijke dell en lenovo reeks zijn er volgens mij geen laptops met goede bouwkwaliteit en een optie tot 32GB RAM.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kunt w530's voor hele goede prijzen van ebay uit de vs halen. Zelfs met invoeren btw etc is het nog een goede deal.

Minpuntje aan die profi laptops is wel dat de gpu power qua gpu compute vaak niet zo snel is als een recente gamekaart. Een recente GTX heeft vaak meer cuda power dan een quadro 1000 of 2000.. Al is dat met de k versie wel verbeterd.. Iig is dat gezien het grote nut van een gpu bij veel videoapps wel iets om mee te nemen in de overweging. Of gebruikt avid de gpu maar weinig?

specs

Verwijderd

Topicstarter
@Darkstone:

Ik zie inderdaad dat de W530 ook met full HD beeldscherm te bestellen is. Enige wat me tegenstaat is dat er gebruik wordt gemaakt van DDR3 geheugen op de GPU en ik verwacht toch wel dat dit in de nieuwe serie vervangen wordt door DDR5 (Dell maakt hier wel gebruik van in ieder geval).

Ik geloof ook zeker dat Lenovo en Dell eigenlijk mijn enige opties zijn en nouja goed .. dat zijn merken die hun kwaliteit toch wel bewezen hebben, dus echt rouwig ben ik daar niet om :).

@Maratropa:

Avid maakt juist gebruik van die Nvidia Quadro kaarten en Cinema 4D ook. Al moet ik wel zeggen dat Avid door middel van een paar simpele truuckjes een (groot) video bestand in bijvoorbeeld Full HD aardig snel kan renderen. Zelfs op mijn Sony Vaio met i5 dualcore en 4gb aan geheugen rendert hij een Full HD film van 15 minuten in 5 minuten. Terwijl het dan toch om 15gb aan data gaat.

Ik zat inderdaad ook al te kijken naar die w530, maar ik het heeft geen haast, dus afwachten wat de w540 brengt kan prima en mocht ik daarna nog voor de w530 kiezen, dan zullen de prijzen nog wel verder dalen.

Ik zie nu trouwens wel iets interessants: Lenovo ThinkPad W540 Intel Core i7-4800MQ-4C-2.7GHz 8GB 500GB 15.5inch (1920x1080 nVidia Quadro 2100M 2GB) WiFi Bluetooth Windows 7 Pro 64 (incl Windows 8 Pro). Prijs is 1475,- exclusief BTW. Als dat inderdaad om de ddr5 videokaart, dan wordt het een erg lastige keuze tussen de 2 Lenovo's en de Dell.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 17:19 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ah ok ik zie dat AVID een Quadro bij z'n vereiste hardware heeft staan, dan ontkom je er niet echt aan idd :)

Ik bedoelde meer dat het feitelijk niet nodig is, ze zullen wel hun reden hebben en Nvidia vind het prima natuurlijk, maar ik zie ze nog wel de kant van adobe op gaan en gewoon geforcen accepteren op den duur. Meer power voor minder geld.. Cinema 4D zou ook prima werken op een gamekaart.

Ik zou als de definitieve specs hebt de videokaarten nog even naast elkaar leggen en vergelijke qua cuda cores etc. Zo zie ik dat de k2100m wel wat meer cuda cores dan de 1100m heeft. En bij video gpu rekenen schijnt de geheugen bandbreedte ook belangrijk te zijn. Maar het ligt ook erg aan wat je doet inhoeverre de gpu belast gaat worden, de vraag is welk effect een gpu heeft in jouw video workflow?

Maarja heel veel keuze heb je toch niet. :) Ik vind de dell wel erg lomp zelf. Ik zou voor die W530/40 gaan denk ik. Sowieso vind ik het een van de mooiste laptops die er zijn, (maar dat is persoonlijk), en als je dan ook een 2100m ipv een 1100m er bij krijgt..

specs

Pagina: 1