lm3914 voor vu meter

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Vroeger stond hier een schema voor een led vu-meter met de lm3914.

Nu de vraag: Op dit IC zit een reference adjust en een reference output, waarvoor zijn deze?

ik wil namelijk maar 6 leds aansturen. Dit omdat ik de eye-910 serverkast heb met 6 hdd leds :)

volgens mij zijn reference output en adjust hiervoor of niet? Zo nee wat is een andere oplossing ?

Schema kan ik niet posten omdat ik het niet heb :)

if broken it is, fix it you should

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19
Als je maar zes ledjse wilt gebruiken moet je gewoon een paar stapjes eerder een de reset activeren.

Volgens mij doe je dat niet met de reference output en de adjust, maar dat weet ik niet zeker.

• elgringo
waarvoor zitten deze er dan?

Verwijderd

Die zijn daarvoor ja. ref.adjust gebruik je om de spanning van de ingebouwde referentiebron te varieren. Meestal zit ref.out dan vast aan de hoge kant van de interne spanningsdeler.

Wat je moet doen is: Vhi 1+(6/10) keer zo hoog maken (evt dmv Vref), of gewoon de LEDjes om-en-om aansluiten.

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 10:38
je kan met met die pot van 5 (input?) naar de ground instellen hoe ver hij uitslaat.
als je deze zo instelt dat ie niet verder als ledje 6 uitslaat. probleem opgelost.

• elgringo
Op woensdag 06 juni 2001 16:32 schreef DaBit het volgende:
Die zijn daarvoor ja. ref.adjust gebruik je om de spanning van de ingebouwde referentiebron te varieren. Meestal zit ref.out dan vast aan de hoge kant van de interne spanningsdeler.

Wat je moet doen is: Vhi 1+(6/10) keer zo hoog maken (evt dmv Vref), of gewoon de LEDjes om-en-om aansluiten.
Vhi wat is dat? maar ik moet dus ref adjust veranderen, of niet?

• elgringo
Op woensdag 06 juni 2001 16:34 schreef the12be het volgende:
je kan met met die pot van 5 (input?) naar de ground instellen hoe ver hij uitslaat.
als je deze zo instelt dat ie niet verder als ledje 6 uitslaat. probleem opgelost.
input is dat signal input? maar dan klopt het toch niet :?

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Als je ff indeze topic kijkt :
[topic=152422]

daar staan de schema's en kun je de boel afregelen met 2 potmeters, dat schema kun je zo toepassen

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Pagina: 1