IMAP en Pop3 in outlook op zelfde account? Pop3 voor backup.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:03
Net met een domein naar namecheap gegaan, email initieel als imap ingesteld. Besefte me toen dat je dan van deleted items geen lokale backup hebt en dat vind ik toch wel lekker. Je zou mail ook naar een server map kunnen slepen maar op mijn mobiele knop is deleten vaak toch sneller.

Toen op hetzelfde account ook een pop3 aangemaakt met optie om mail 14 dagen te laten staan. Bij testen gaat dat prima. Alles komt op beide accounts binnen. Ik werk vanuit IMAP en negeer die POP map en laat daar alles voor backup in staan.

Zels een mail naar mijzelf gestuurd, die eerst op imap geopend en gewist (niet purge), en als ik daarna pop3 ophaal komt ie keurig binnen.

Mis ik iets of werkt dit prima zo voor mijn doel?

Update: eindelijk iets gevonden: http://windowsitpro.com/e...clients-same-mail-account
Werkt dus op zich wel samen maar met deze settings zal ook uit de imap inbox alles ouder dan 14 dagen verdwijnen, dat is niet de bedoeling. Toch maar exchange dan.

[ Voor 16% gewijzigd door jaspov op 16-10-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt in Outlook toch gewoon kiezen voor local storage. Dan heb je alle items die je ooit verstuurd of ontvangen hebt, op je harde schijf staan. Zelfs zonder verbinding naar je mail server . . .

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==