[7 ultimate] Video issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermuppet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-07 16:32
Beste mede tweakers,

Zit hier bij een vriend van mij met een Aspire M3641
Q6600, 2.4 GHZ, 4Gig Ramm, 2,75 Beschikbaar

Ding liep voor geen meter meer en aangezien de backup cds leeg waren
maar besloten hier windows 7 op te gooien.

Volgens windows apparaat beheer zit er een Geforce 7100 / nForce 630i video chip in de pc.
Echter staat erop de kast een sticker met 8600GT

Wanneer ik op Geforce.com een automatisch scan doe om de drivers te vinden komt ie met de volgende drivers op de proppen:
306.97-desktop-win8-win7-winvista-32bit-international-whql.exe

Als ik die echter installeer gaat het beeld op zwart en krijg ik vervolgens blauwe schermen.
Na Systeem herstel functioneert de pc dan weer.

Momenteel heb ik handmatig de volgende drivers opgezocht
307.83-desktop-win7-winvista-32bit-international-whql

Deze drivers functioneren wel, maar de video performance is om te huilen.
Merk lag in Aero en youtube filmpjes boven de 480p heb ik gigantische framedrops.

De windows prestatie index staat op 3,5 en 3,3

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Tijdens het installeren van windows 7 vond ik trouwens ook nog een partitie van 10GB die voor 8.3 gevuld was ofzo, met als beschrijving [OEM] is dat niet gewoon de recovery partitie? maar kan nergens vinden hoe ik die moet benaderen.
Anders probeer ik die gewoon te installeren misschien dat hij beter werkt onder vista ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Mastermuppet op 16-10-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Op die OEM partitie zal inderdaad de recovery staan. Normaal kan je die tijdens het booten met 1 van de Functie toetsen laten starten. Grote kans overigens dat dat nu niet (zomaar) meer werkt met de Functie toets nu je Win7 geïnstalleerd hebt, moet je eerst even googlen hoe je de recovery partitie weer 'actief' kunt maken.

Heb je wel alle andere drivers geïnstalleerd? Ook van de chipset en dergelijke?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermuppet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-07 16:32
Rupie schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:33:
Op die OEM partitie zal inderdaad de recovery staan. Normaal kan je die tijdens het booten met 1 van de Functie toetsen laten starten. Grote kans overigens dat dat nu niet (zomaar) meer werkt met de Functie toets nu je Win7 geïnstalleerd hebt, moet je eerst even googlen hoe je de recovery partitie weer 'actief' kunt maken.

Heb je wel alle andere drivers geïnstalleerd? Ook van de chipset en dergelijke?
Had het recovery verhaal inmiddels uitgezocht en met Alt F10 kun je in dat recovery menu komen, heb inderdaad met het installeren van Win 7 de Acer boot files vervangen dus die zal ik terug moeten plaatsen als ik de recovery zou willen draaien, maar ze hebben liever windows 7.

Op de site van acer staan een lijstje drivers, echter als je Win7 als OS selecteert blijft daar alleen de Audio driver van over, terwijl het geluid prima werkt op de stock windows driver.

Heb nu eigenwijs de chipset drivers van Vista geïnstalleerd en dit lijkt wel wat effect te hebben gehad, al vind ik het beeld nog steeds niet denderend.

Ik mag toch van zo'n Geforce 7100gpu wel verwachten dat die 1080p youtube filmpjes draait zonder haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Kan je niet ergens een Win7 chipset driver vinden dan? Je hoeft de drivers niet persee van de site van de leverancier van het apparaat te halen lijkt mij, de fabrikanten van de hardware hebben vaak zelf ook wel wat drivers online staan.

Desktop | Server | Laptop