Beste mede tweakers,
Zit hier bij een vriend van mij met een Aspire M3641
Q6600, 2.4 GHZ, 4Gig Ramm, 2,75 Beschikbaar
Ding liep voor geen meter meer en aangezien de backup cds leeg waren
maar besloten hier windows 7 op te gooien.
Volgens windows apparaat beheer zit er een Geforce 7100 / nForce 630i video chip in de pc.
Echter staat erop de kast een sticker met 8600GT
Wanneer ik op Geforce.com een automatisch scan doe om de drivers te vinden komt ie met de volgende drivers op de proppen:
306.97-desktop-win8-win7-winvista-32bit-international-whql.exe
Als ik die echter installeer gaat het beeld op zwart en krijg ik vervolgens blauwe schermen.
Na Systeem herstel functioneert de pc dan weer.
Momenteel heb ik handmatig de volgende drivers opgezocht
307.83-desktop-win7-winvista-32bit-international-whql
Deze drivers functioneren wel, maar de video performance is om te huilen.
Merk lag in Aero en youtube filmpjes boven de 480p heb ik gigantische framedrops.
De windows prestatie index staat op 3,5 en 3,3
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Tijdens het installeren van windows 7 vond ik trouwens ook nog een partitie van 10GB die voor 8.3 gevuld was ofzo, met als beschrijving [OEM] is dat niet gewoon de recovery partitie? maar kan nergens vinden hoe ik die moet benaderen.
Anders probeer ik die gewoon te installeren misschien dat hij beter werkt onder vista ofzo?
Zit hier bij een vriend van mij met een Aspire M3641
Q6600, 2.4 GHZ, 4Gig Ramm, 2,75 Beschikbaar
Ding liep voor geen meter meer en aangezien de backup cds leeg waren
maar besloten hier windows 7 op te gooien.
Volgens windows apparaat beheer zit er een Geforce 7100 / nForce 630i video chip in de pc.
Echter staat erop de kast een sticker met 8600GT
Wanneer ik op Geforce.com een automatisch scan doe om de drivers te vinden komt ie met de volgende drivers op de proppen:
306.97-desktop-win8-win7-winvista-32bit-international-whql.exe
Als ik die echter installeer gaat het beeld op zwart en krijg ik vervolgens blauwe schermen.
Na Systeem herstel functioneert de pc dan weer.
Momenteel heb ik handmatig de volgende drivers opgezocht
307.83-desktop-win7-winvista-32bit-international-whql
Deze drivers functioneren wel, maar de video performance is om te huilen.
Merk lag in Aero en youtube filmpjes boven de 480p heb ik gigantische framedrops.
De windows prestatie index staat op 3,5 en 3,3
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Tijdens het installeren van windows 7 vond ik trouwens ook nog een partitie van 10GB die voor 8.3 gevuld was ofzo, met als beschrijving [OEM] is dat niet gewoon de recovery partitie? maar kan nergens vinden hoe ik die moet benaderen.
Anders probeer ik die gewoon te installeren misschien dat hij beter werkt onder vista ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door Mastermuppet op 16-10-2013 19:11 ]