welk socket LGA 1150 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Graag koop ik een nieuw moederbord en CPU. Over de CPU ben ik al uit: de 3570k. Aangezien ik me ook meer begin te interesseren in overklokken, koop ik graag een moederbord die dit ook ondersteund. Diehard overklokken zal ik niet doen. Welk moederbord raden jullie mij aan? Het budget is rond de 80 euro.

Verdere specs:
MSI GTX 660 Ti PE
Silent pro M2 620W
Evo 840 250 gb ssd
Wd 1 tb hdd
2x4 gb corsair veangance

PC Specs

• LocoRoco
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
http://www.alternate.nl/M...uct/1080889/?tk=7&lk=9450

is dit misschien iets wat je zoekt? Ruimte voor uitbreidingen en natuurlijk ondersteuning voor al jou componenten!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Wat vind je van een 1155 plank ipv een 1150?

[ Voor 17% gewijzigd door Thomg op 16-10-2013 18:50 ]

• Montu
LocoRoco schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:49:
http://www.alternate.nl/M...uct/1080889/?tk=7&lk=9450

is dit misschien iets wat je zoekt? Ruimte voor uitbreidingen en natuurlijk ondersteuning voor al jou componenten!
Inderdaad: ik ga voor een Ivy CPU, geen Haswell.

PC Specs

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Koop de haswell voor hetzelfde geld.

Beter dan de ivy voor professionele software en games. Ik heb nu niet veel tijd om je ervan te overtuigen en linkjes te zoeken, maar je zult me maar op mijn woord moeten geloven.

Internet er een beetje op als je mij niet gelooft.

Koop gewoon een budget B85 mobo erbij (tussen bordjes zit bijna geen prestatieverschil). H87 als je meer raid opties en intel srt/rst nodig hebt.

• Montu
Ok. Na me meer ite hebben ingelezen ga ik toch voor de Haswell generatie. De 4670k wordt mijn keuze. Ik wil dan graag een moederbord er bij kopen waarbij ik redelijke overklok mogelijkheden heb. Diehard overklokken zal ik niet doen.

Ik dacht aan de MSI Z87-G45 Gaming.

Wat jullie?

PC Specs

Verwijderd

Voeding en videokaart heb je al? Anders kun je beter wat anders zoeken. ;)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Tutut, niet zo snel.
Er moeten even wat dingen duidelijk gemaakt worden, ik zet ze even op een rijtje.
Waarom is de 4670K beter?
  • Nieuwere socket, kan je dus upgraden zonder dat je je moederbord moet verpanden.
  • Presteert iets beter dan de 3570K per Hz.
  • Zal over een paar jaar een hogere restwaarde hebben.
  • Moederborden komen met nieuwere foefjes
Waarom is de 3570K beter?
  • Goedkoper dan de 4670K.
  • Wordt aanzienlijk minder heet.
  • Laat zichzelf veel makkelijker overklokken dan de 4670K.
  • Aanzienlijk zuiniger bij overclock, miniem ( enkele watts ) bij idle.
  • Oudere chipset betekent vaak ook goedkopere prijzen.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 16-10-2013 23:27 ]

• Montu
Thomg, de 3570k en 4670k schelen nu maar 5 euro. In de overige punten heb je trouwens wel helemaal gelijk. Ik was hiermee al bekend.

Echter lijkt het mij dan toch een verstandigere keuze om voor de nieuweste generatie te gaan, aangezien ik toch deze componenten koop en het minieme prijsverschil.

@The-Mask
Ja, ik heb al een MSI GTX 660 Ti PE en een Coolermaster Silent M2 Pro 620W.

Dan nog een vraag; ik heb wat gelezen over incompatibiliteit van voedingen met Haswell. Is dit in mijn geval (ook) incompatibel?

[ Voor 27% gewijzigd door Montu op 16-10-2013 23:35 ]

PC Specs

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik vind zelf ook dat het een verstandigere keus is om voor de 4670K te gaan, ik zie alleen wel veel te vaak dat de 3570K wordt weggeschoven als "minderwaardig" waar ik het daar absoluut niet mee eens ben.

[ Voor 40% gewijzigd door Thomg op 16-10-2013 23:40 ]

• Montu
Thomg schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:35:
Ik vind zelf ook dat het een verstandigere keus is om voor de 4670K te gaan, ik zie alleen wel veel te vaak dat de 3570K wordt weggeschoven als "minderwaardig" waar ik het daar absoluut niet mee eens ben.
Ja, in eerste instantie -zonder inlezing- dacht ik dit ook. Na wat internet doorspitten zie ik veel mensen twijfelen tussen dezse 2 CPU's (of generaties) vanwege de minieme verschillen en voordelen die de 3570k wel en 4670k niet heeft.

PC Specs

• Thomg

Thomg

Aww yiss

http://www.intel.com/reseller/psu_selector/
12v2 Min-Load 0A
Als jouw voeding een yes heeft wordt het ondersteund.

Laat het echter geen dealbreker zijn, het bespaart je een paar euro per jaar max.

• Montu
Ik zie mijn voeding er niet tussen staan. Kan je me helpen?

Wat bedoel je met het laatste? Wat scheelt me namelijk een paar euro per jaar?

PC Specs

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als iemand het heeft over voeding en incompatibiliteit met Haswells denk ik aan C6 en C7 states.
http://www.legitreviews.c...i7-4770k-haswell-cpu_2217

Als je het even scant snap je het volgens mij wel.

• Montu
Thomg schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:03:
Als iemand het heeft over voeding en incompatibiliteit met Haswells denk ik aan C6 en C7 states.
http://www.legitreviews.c...i7-4770k-haswell-cpu_2217

Als je het even scant snap je het volgens mij wel.
Oh, inderdaad, nu snap ik je. Overigens maakt me die paar euro's inderdaad niks uit.

De MSI G45 gaming lijkt mij een geschikt moederbord vanwege de overklok mogelijkheden en prijs. Ik wil voor het moederbord namelijk niet veel boven de 120 euro uitstijgen.

Vanwege de warmte proeuctie van deze genratie CPU's zal ook een andere cooler gebruikt moeten worden. Zeker met overklokken, lijkt mij. Welke raden jullie mij aan? Hiervoor wil ik niet te veel geld aan uitgeven, aangezien ik ook niet veel zal overklokken, maar de koeling moet wel ruim voldoende zijn.

PC Specs

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Mwa, de Shadow Rock en de Mugen 4 PCHG zijn de populaire bang for the buck koelers op dit moment.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 17-10-2013 00:24 ]

• Montu
Ja, ik kwam ook op de mugen 4 PCHG uit.

Wat betreft het moederbord genoeg overklok mogelijkheden?

PC Specs

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik had de Z77 versie een paar maanden terug voor een paar weken en het ging "ok".
Qua moederborden moet je je daar niet zoveel op verkijken, de juiste chipset en een gezond verstand is vaak voldoende. Ik pleeg zelden een review raad voor moederborden.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
http://www.ocaholic.ch/mo...category.php?categoryid=1

http://www.techspot.com/r...X-ivy-bridge-e/page7.html

Wil je geld besparen zonder concessies te doen op prestatie in je games, dan zou ik het overklokken vergeten.

Overklokken is, vind ik, alleen interessant voor software die maar op enkele cores draaien (3d modelleren/cad) en de werkload is heel hoog. Dan heeft het nut om over te klokken. Of als je moet renderen en je wilt sneller klaar zijn.

• Montu
Ik heb besloten om voor de MSI G45 Gaming moederbord te gaan gezien de goede reviews, prestaties en overklokmogelijkheden.

Ik heb echter een vraag of dit moederbord mijn 2x4 GB RAM goed ondersteund. Op de MSI support site zie ik mijn RAM er namelijk niet tussen staan.

Ik heb deze pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9

[ Voor 4% gewijzigd door Montu op 17-10-2013 13:25 ]

PC Specs

• Thomg

Thomg

Aww yiss

't Zou gewoon moeten werken. Asus planken staan er vooral om bekend tegen te werken met geheugen dat niet op de QVL staat.
Pagina: 1