🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Ik hoop dat ik je daarmee een beetje op weg geholpen heb.
Weet alleen nog niet of dit de juiste slang is en welke fittingen ik nodig heb. Ook vind ik geen full cover waterblock voor deze kaart (zie SKU)

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Ikzelf vind schroeffittingen het mooist, zijn wel een stuk duurder, maar dan heb je wel de looks. Bijvoorbeeld deze zouden moeten passen op je 3/8ste slangen: http://highflow.nl/aanslu...tting-v2-g1-4-4-pack.html
Meestal zie je ook nog G1/4 bij de naam van de fitting staan. Dit is de maat van het schroefdraad. Je moet het schroefdraad natuurlijk wel in je waterblokken/radiator draaien. Meestal zit op alle blokken 1/4de schroefdraad, maar heel soms kan dit niet het geval zijn. Even goed opletten dus bij de specs
Als je goedkoper uit wil zijn kan je ook kijken voor bijvoorbeeld compressiefittingen met bijbehorende slangklemmen. Daar heb je dan dus ook weer 3/8e fittingen voor nodig als je kiest voor de slang die nu in je afbeelding staat.
Edit: Voor elk blok wat je hebt heb je 2 fittingen nodig. Dus 2 voor de radiator, 2 voor het cpu block etc etc. Is misschien handig om ook nog een 45 graden fitting bij te bestellen. Kan wat ongemakkelijke bochten maken voorkomen. Vooral linksboven bij je 2 radiatoren kan het volgens mij nog wel een krap worden zonder 45 graden fittingen,
[ Voor 14% gewijzigd door Penait1 op 17-10-2013 16:56 ]
Daarbij is het ook erg lastig, danwel onmogelijk, om tegelijk een 120mm radiator achterin te plaatsen. Dit omdat wellicht/waarschijnlijk de bovenste 240mm radiator dan in de weg zit. Op deze foto kun je enigszins zien hoever een premade 240mm systeem al naar beneden komt.
Mocht je de kast nog niet aangeschaft hebben, dan is diens broertje de Fractal Design Arc Midi R2 een veel betere keuze. Voor een zeer uitgebreide, met name op waterkoeling gerichte, review zie die van Tom Logan van Overclock3D.
Wat betreft CPU blocks: je kunt er vanuit gaan dat alle s1155 blocks ook gewoon op een s1150 systeem passen. Zelf gebruik ik een XSPC Raystorm, wat nog altijd een van de beste blokken is qua performance. Deze hebben ze ook bij Highflow, volgens mij zelfs in meerdere kleuren.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Deze hardware heb ik nog niet in bezit maar staat dus in de planning. De kast die je aangeeft, de Arc Midi R2, is ook mooi. Maar eigenlijk zoek ik iets met een "cleanere" voorkant en als alternatief had ik nog staan de Corsair Carbide 330R. Iemand ervaring met waterkoeling in deze kast?
Het moederbord heeft vrij hoge heatsinks rond de CPU. Natuurlijk moet ik hier ook rekening mee houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Headshot_NL op 17-10-2013 17:47 ]
- heatsinks heel dicht tegen de bovenrand van het moederbord
- de 8 pins CPU power
Dit laatste, als je weinig plek over hebt, kan wel eens een pain in the @$& zijn om in te pluggen en de kabel weg te werken.
Als ik dit moederbord zo zie valt het nog wel mee wat betreft de heatsink, het kan erger. Dat de 8 pins connector verticaal geplaatst is kan wel eens voordelig zijn, waardoor je bij ruimtegebrek de kabel makkelijker kunt buigen onder de radiator door.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT