Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Hallo,

De volgende situatie doet zich voor:

Iemand in het buitenland had wat geld van me geleend (Kennis), geen probleem.
We hadden ook afgesproken dat hij het terug kon betalen wanneer hij het kon.

Toen hij eenmaal het geld had, besloot hij het me te sturen via PayPal, echter kwam een maand later naar buiten dat zijn credit card bedrijf een chargeback ingezet had, omdat ze de betaling niet vertrouwde, of iets in die trant, in ieder geval, de betaling was terug gedraait aangezien PayPal direct (Of ja, binnen 2 dagen) doet bukken voor alle credit card maatschappijen.

Dit hebben we nog een keer geprobeerd, maar weer draaide zijn creditcard bedrijf de betaling terug na precies 1 maand.

Toen ik dit aan de persoon voorlag bood hij zijn excuses aan, en bood hij aan om mij het bedrag (En de gemaakte chargeback paypal kosten, 16 euro x 2) naar mij over te maken via Western Union.

Volgens hem (en vele andere op het internet) zijn chargebacks onmogelijk bij Western Union betalingen zodra deze zijn opgehaald.

Hier ben ik dus mee akkoord gegaan, en heb het bedrag een week geleden opgehaald.

Maar nu vraag ik me af, is er een risico dat Western Union straks bij me aan de deur staat om het geld terug te vragen, of kan ik er nu wel zeker van zijn dat het geld ook echt van mij is.

Met vriendelijke groeten,
Infi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 18:10
Even ter info, PayPal of een creditcard maatschappij zet niet zomaar op eigen houtje een charge back in. Dat wordt bijna altijd gedaan door degene die het geld overmaakt.

Als je het geld van Western Union hebt ontvangen, dan zou het verder klaar moeten zijn.
Om die reden gaan veel internet scams ook via Western Union.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
geen probleem... maak je geen zorgen...

wel even de bonnetjes en correspondentie bewaren (ook met betrekking tot het geld dat jij aan hem/haar geleend hebt) voor het geval de belastingdienst of iets dergelijks vragen gaat stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Het schijnt dat Western Union ook vaak wordt gebruikt door de wat louchere zaken, ik denk niet dat die gasten het risico willen lopen het geld kwijt te raken door een chargeback

[ Voor 0% gewijzigd door ImNotnoa op 17-10-2013 13:32 . Reden: typo ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49

Mx. Alba

hen/die/zij

Bij Western Union krijg je je geld cash, geen stornering mogelijk als je het geld eenmaal hebt.

Zelf regelmatig met Western Union gewerkt toen ik nog getrouwd was - familie van mijn ex woont in Afrika en WU was de snelste en goedkoopste manier om geld die kant op te sturen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.