Welke pakketdienst verleend de slechtste service?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.120 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste tweakers,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de verschillende pakketdiensten die hier in Nederland leveren.
Daarom heb ik een poll aangemaakt met, in mijn ogen, de meest bekende diensten.

Ik zou het op prijs stellen als jullie onderstaande poll willen invullen en vervolgens in een reactie onderbouwen waarom partij X de twijfelachtige eer heeft om de slechtste pakketdienst van (tenminste) Nederland te zijn.

Poll: Welke pakketdienst geeft de slechtste service?
DHL
UPS
FedEx
Selectvracht
GLS
Post.nl
DPD
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=388026&layout=2&sort=prc

[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 16-10-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Wat is het nut precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

TNT werkt alleen nog naar het buitenland volgens mij, de rest is van PostNL. Dus die heeft er dan eigenlijk ook niets meer te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:42
Selektvracht ontbreekt en dat is gelijk ook by far de slechtste

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
MrAngry schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:14:
Selektvracht ontbreekt en dat is gelijk ook by far de slechtste
Selektvracht en DHL zijn zo goed als hetzelfde, dus dan kun je gewoon op DHL stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380171

Ik heb met alle verzenders ervaring beahalve selectvracht en voor mij is post nl veruit de slechtse
wat een drama's ik daar heb meegemaakt...

Ik ben met name goed te spreken over DPD,UPS en DHL

post nl boycotten wij inmiddels actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Bij selektvracht kon ik nog een bezorgmoment kiezen, vond ik lang niet slecht.

ik twijfel tussen DHL en UPS. Als je daarbij bezorgmomenten mist ben je de sjaak. Ik moest voor DHL een keer vanuit groningen naar drachten om het pakket te halen. Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Selektvracht by far... Voor dezelfde reden als Catch22 hierboven noemt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 20:10

FlyEragon

Alien Monkeys

GLS, zal nooit vergeten dat ik de hele dag thuis was, en op een gegeven moment via internet bekeken: Bewoner niet thuis :| Hele dag voor niks gewacht en niet 1 keer is de bel gegaan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FlyEragon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:22:
GLS, zal nooit vergeten dat ik de hele dag thuis was, en op een gegeven moment via internet bekeken: Bewoner niet thuis :| Hele dag voor niks gewacht en niet 1 keer is de bel gegaan. |:(
Dat is mij met UPS al meerdere keren gebeurd. In theorie doen ze meerdere bezorgpogingen, elke dag was ik thuis (want vakantie) en toch nooit een bezorger gezien, geen bel gegaan en geen briefje achter gelaten. En uiteindelijk het pakketje retour naar de afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DPD heeft laatst een pakket voor mij een paar straten verderop bezorgd. Ik heb het pakket nog altijd niet omdat de bewoners de deur nooit open doen.

Vind het sowieso ridicuul dat je achter je eigen pakket aan moet gaan bij de meeste bezorgers. Waarom noemen ze zichzelf een BEZORG dienst als je je pakket altijd ergens anders moet OPHALEN??

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 15:53

fynrd1

Fooled by Randomness

FlyEragon schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:22:
Zelfde bij mij, uiteindelijk moest ik het pakket zelf bij het o zo goed bereikbare depot ophalen.. Om de reden bestel ik ook niks meer bij redcoon.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Gelukkig eigenlijk altijd PostNL gehad en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Het is één keer voorgekomen dat een doos er twee dagen over deed om door het distributiecentrum heen te komen, maar voor de rest niets te klagen.

offtopic:
Laat alsjeblieft 'verleend' in de topictitel verbeteren naar 'verleent'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 15:53

fynrd1

Fooled by Randomness

Postnl is bij mij tot nu toe ook prima gegaan, enige waar ze niet aan voldoen is de aflevertijd. Zit, zo'n anderhalf uur verschil in, maar daar heb ik geen problemen mee.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Bedrijven als DHL (maar ook de meeste anderen) presteren volgens mij prima voor de zakelijke markt. Dan heb je ook te maken met betere werknemers heb ik het idee.
Maar omdat die bedrijven zijn ingesteld op de zakelijke markt is het gewoon irritant voor de particulier. Alleen bezorgen tijdens kantooruren, en daarna moet je het ophalen op een klote depot wat lekker ver weg is. Kan wel dichterbij maar dan moet je duurdere wijze van verzenden nemen bij DHL, plus dat je daar niet eens voor kan kiezen bij een webshop (uit het buitenland). Ik moest ook wel eens wat ophalen bij DHL depot in Amsterdam West (bij de Havens in de buurt), dan kon ik voor of na me werk lekker in de spits de A10 West op voor een pakketje. Niet handig.

Bij Amerikaanse bedrijven zou ik de USPS willen nomineren.

Nu heb ik zelf trouwens bijna nooit slechte ervaringen met pakket dienst. Wel zag ik laatst een Post NL werknemer een pakketje door een brievenbus duwen, die daar eigenlijk niet door heen paste. Om vervolgens te besluiten toch maar aan te bellen met het verfrommelde pakket.

En trouwens, die jongens die voor Post NL rijden zijn volgens mij allemaal freelancers met eigen bus die helemaal worden uitgekleed door Post NL.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Poll aangepast.
Doel van dit topic is om te onderzoeken wat nu daadwerkelijk de grootste faalhaas is op dit gebied.

Voor mijzelf geld dat DPD op eenzame hoogte staat.
3 keer ben ik afhankelijk geweest van deze partij en 3 keer kwamen zij de gemaakte afspraken niet nagekomen.

1:Ik was op de eerste poging tot levering niet thuis, aangezien ik het pakket snel nodig had ik telefonisch afgesproken dat het pakket in het depot zou worden achtergehouden zodat ik het daar kon ophalen.
De volgende dag fiets ik pak-em-beet 6 km door de regen naar het depot om mijn pakketje op te halen, vertellen ze mij doodleuk dat het pakketje onderweg is naar mij. (uiteindelijk na een hoop telefonisch gezeik diezelfde dag bij een servicepunt gedropt en het daar opgehaald)

2: Ik was op de eerste poging tot levering niet thuis, via hun site geregeld (nog voor dat de eerste leveringspoging gedaan was) dat de volgende levering de dag erop plaats zou vinden, want ik had het wederom nodig. Hiervoor speciaal een vakantiedag opgenomen. Komen ze die dag gewoon niet langs.

3 Zonder mijn expliciete neerzet-toestemming een pakketje verdekt opgesteld en een briefje in de bus waar ik hem kon oppikken. Dit betekend ook dat mijn handtekening is vervalst door de koerier of dat DPD een halfslachtige handtekeningen beleid voert. (gelukkig alles goed gegaan en de waarde van het pakje was niet hoog maar toch)

Kortom DPD krijgt van mij de prijs voor slechtste pakketdienst.

Overigens ook een hoop gezeik gehad met andere partijen (al is de post.nl hier heel goed m.u.v. de paupers bij het fysieke postkantoor). Maar een fail-rate van 100%..... dat lukt OCZ nog niet eens met SSD's

[ Voor 10% gewijzigd door eL_Jay op 16-10-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Geen idee hoe je dit nou wil gaan bewerkstelligen.

Het merendeel zal alleen te maken gehad hebben met PostNL, en derhalve vaak ook meer klachten genereren. De kleinere jongens zullen minder vaak klachten genereren, omdat ze simpelweg minder klanten te bedienen hebben. Als je doel is een representatief overzicht te krijgen van slechtste postpakketbedrijf, is dit denk ik niet de manier om het aan te pakken. Daarbij heb je kans dat het topic al snel een soort persoonlijke klaagbaak gaat worden tegen één van de postbedrijven.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Royeboi schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:45:
Geen idee hoe je dit nou wil gaan bewerkstelligen.

Het merendeel zal alleen te maken gehad hebben met PostNL, en derhalve vaak ook meer klachten genereren. De kleinere jongens zullen minder vaak klachten genereren, omdat ze simpelweg minder klanten te bedienen hebben. Als je doel is een representatief overzicht te krijgen van slechtste postpakketbedrijf, is dit denk ik niet de manier om het aan te pakken. Daarbij heb je kans dat het topic al snel een soort persoonlijke klaagbaak gaat worden tegen één van de postbedrijven.
Het is ook erg individueel. Als de bezorger in jouw wijk goed is, zul je meestal ook tevreden zijn over het bedrijf, en als je een waardeloze bezorger hebt dan ga je ook niet tevreden over het bedrijf zijn.
Ik hoor bijvoorbeeld veel klachten over PostNL maar heb toevallig zelf een goede bezorger en ben dus heel tevreden. UPS vinden veel mensen dan weer beter maar daar heb ik dan weer hele slechte ervaringen mee. En dus is UPS voor mij de slechtste bezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het Shopping Forum is bedoeld voor interessante discussie, niet voor het uitwisselen van simpele ervaringen en al helemaal niet met een insteek die niet anders op te vatten is dan een aanzet tot klagen / afzeiken / moddergooien.

Dit topic doe ik dan ook op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.