Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Kwetsbaarheid leidt tot piraterij Windows Phone-games"

Pagina: 1
Acties:

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 22:46
Interessant debat: is het de kwetsbaarheid die de piraterij veroorzaakt? Nee. Het zijn de slechte bedoelingen van de piraten.

Beetje in de zin van: kort rokje aan? ja dat leidt tot aanranding ja, eigen schuld.
Of: jouw fiets is gestolen omdat je hem niet op slot hebt gezet.
Nee, je fiets is gestolen omdat een of andere asociaal geen respect heeft voor mijn en dijn.
Laten we niet naief worden, maar laten we ook niet langzaam aan het idee wennen dat misbruik de schuld is van degene die zichzelf onvoldoende heeft weten dicht te timmeren voor kwaadwillenden. Die trend zie ik vaker ontstaan, de laatste tijd. Had je je huis maar beter moeten afsluiten, eigen schuld. Had je maar een alarmsysteem moeten laten inbouwen. Had je maar niet goed van vertrouwen moeten zijn. Diefstal is de schuld van degene die bestolen word, had hij maar geen onoplettende sukkel moeten zijn.

De wereld op zijn kop :Y

Ik zou dus zeggen als topictitel: "Piraten misbruiken kwetsbaarheid in Windows Phone-games", dat lijkt me een veel juistere omschrijving.

[ Voor 13% gewijzigd door Znorkus op 16-10-2013 17:09 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Interessant debat: is het de kwetsbaarheid die de piraterij veroorzaakt? Nee. Het zijn de slechte bedoelingen van de piraten.
Beetje in de zin van: kort rokje aan? ja dat leidt tot aanranding ja, eigen schuld.
Of: jouw fiets is gestolen omdat je hem niet op slot hebt gezet.
Nee, je fiets is gestolen omdat een of andere asociaal geen respect heeft voor mijn en dijn.
Laten we niet naief worden, maar laten we ook niet langzaam aan het idee wennen dat misbruik de schuld is van degene die zichzelf onvoldoende heeft weten dicht te timmeren voor kwaadwillenden. Die trend zie ik vaker ontstaan, de laatste tijd. Had je je huis maar beter moeten afsluiten, eigen schuld. Had je maar een alarmsysteem moeten laten inbouwen. Had je maar niet goed van vertrouwen moeten zijn. Diefstal is de schuld van degene die bestolen word, had hij maar geen onoplettende sukkel moeten zijn.
Die vergelijking gaat scheef. Laten we ervan uit gaan, op basis van ervaringen met Android en iOS en als ik me goed kan herinneren ook met WP 7.5, dat als games gekraakt kunnen worden, dat ook gebeurt - door iemand, ergens.
Die veronderstelling lijkt me redelijk, omdat al met al wereldwijd best veel mensen zitten te loeren op de kans om games te kraken om zo niet te hoeven betalen. Er zijn veel eerlijke mensen, maar ook in de mand met Windows Phone moeten statistisch enkele rotte appels zitten (no pun intended).

Daarmee is het fundamenteel anders dan de voorbeelden die jij aandraagt. Immers: je kunt er idd vanuit gaan dat iemand, ergens altijd wel je fiets zal willen jatten als je hem niet op slot zet, maar dat is geen probleem omdat van de hele wereldbevolking een piepklein percentage er fysiek toe in staat is dat te doen - laat staan dat van dat kleine percentage iemand heeft gezien dat je fiets niet op slot staat (een keer uitgeprobeerd met een oude fiets in Amsterdam die ik weg wilde doen, niemand wilde hem jatten en hij bleef maandenlang staan).

Ik zie het meer als een dijk die op doorbreken staat door een hoeveelheid water erachter. Als er een gaatje in de dijk is, stroom het water erdoorheen. En dan komt het wel degelijk door het gaatje in de dijk :)