UTP kabel beschadigd door een zaag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Hi,

In huis heb ik een UTP kabel en een COAX kabel onder de laminaatvloer lopen (ligt tussen de ondervloer platen).
Vandaag is de vloer in het midden doorgezaagd, omdat er teveel spanning op stond (20 meter lang aan elkaar).
Helaas ben ik helemaal vergeten dat daar een COAX en UTP kabel lopen en deze zijn dus geraakt met het zagen :F ;(

Morgen kan ik de kabel testen met een tester, dus ik kan nog niet zeggen hoeveel aders 'geraakt' zijn en welke...

Mijn vraag: kan deze netwerkkabel hersteld worden? De laminaatboer is net langs geweest en geeft aan dat hij eenvoudig ruimte kan maken om het bijvoorbeeld te solderen (paar lamellen er uit halen), maar ik ben geen soldeer-held (ik heb ook überhaupt geen soldeerbout)...

Enig advies zou super zijn!

Foto's van de situatie:

Laminaat doorgezaagd Geraakte kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Die kabels zien er goed doorgezaagd uit. Ik zou nieuwe kopen en leggen. Als je gaat solderen is er goede kans dat de kwaliteit van het signaal aanzienlijk omlaag gaat, zeker met utp en geen ervaring.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:11
Ik zou toch zeker een nieuwe kabel erin leggen. Echter.. als dit echt gigantisch veel moeite is kan je wellicht beter het beschadigde stuk er tussenuit halen.

Eigen risico:
Knip de kabel door voor en achter het beschadigde stuk
Pak van een andere UTP en COAX kabel ongeveer 10cm kabel
Verbind de COAX kabel aan elkaar met het tussenstukje (Evt met een kroonsteentje)
Verbind alle kabels in de UTP kabel met elkaar (Beste zal dan zijn solderen. Ook kan je aan beide kanten een kopje erop zetten en deze via een koppelstukje aan elkaar zetten.)

Uiteraard zijn er variaties op de manier van verbinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Nieuw leggen zou ik wel willen, maar is niet mogelijk. De kabel gaat eerst van de muur (waar het modem staat) 4 meter naar het midden van de kamer en daar maakt hij een bocht en komt +/- 20 meter verderop uit bij de muur. Door die bocht denk ik dat ik geen nieuwe kabel er in kan leggen zonder de volledige vloer er uit te moeten halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Laatst online: 09:11
kipusoep schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:26:
Nieuw leggen zou ik wel willen, maar is niet mogelijk. De kabel gaat eerst van de muur (waar het modem staat) 4 meter naar het midden van de kamer en daar maakt hij een bocht en komt +/- 20 meter verderop uit bij de muur. Door die bocht denk ik dat ik geen nieuwe kabel er in kan leggen zonder de volledige vloer er uit te moeten halen...
En daarom liggen mijn kabels onder de platte plinten, in de spleet tussen laminaat en muur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Nieuwe UTP-kabel aan de oude vastknopen en er dan doorheen trekken is nog een optie als de buis ruim genoeg is en niet te krappe bochten heeft. Eventueel kan dat natuurlijk ook met een trekveer van minimaal 25m. Maar goed, dit is natuurlijk pas nodig als je de twee kabels niet meer goed aan elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ok wat je doet is ten eerste dat laminaat pleite maken zodat je er bij kunt. Vervolgens, uit het (aannemelijkerwijs) beton hak je een stukje weg zodat je er ruimte hebt. Knip de kabeleinden neetjes af en maak er connectors aan (coax en 8p8c). Vervolgens heb je waarschijnlijk kleine stukjes vervangende kabel nodig, ook met connectoren, en voor elk twee koppelstukjes. Daarvoor had je dat stukje uit het beton gehakt.

Als je nog een beetje speling hebt en het zonder dat extra stukje kabel kunt doen (wellicht kun je een klein beetje terugtrekken) verdient dat de voorkeur.

Als je er de spullen en ruimte voor hebt kun je ook, zoals hier beneden, een keystone jack aan (een van) de uiteinden maken. Het is maar net even wat voor jou het handigst is, uiteindelijk maakt dat niet zo heel veel uit.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 16-10-2013 16:37 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ze lijken volledig door gezaagd. Wat je zou kunnen doen is aan het ene uiteinde een standaard stekker monteren, en aan het andere uiteinde een contra stekker.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR_2JZoOOM7vFL12Tgsm8FoZKqCbaI7pNyafrQxL95gTh0LeJUG
Afbeeldingslocatie: http://www.pless.co.uk/skin1/images/_thumbs//1747.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Nivado op 16-10-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ze zijn in ieder geval niet volledig doorgezaagd; (analoog) TV signaal is er nog gewoon (denk dat de mantel iets beschadigd is), maar een netwerkverbinding is er niet, het status-lampje op het modem voor die LAN-poort gaat één keer per 5 seconden heel even aan (ongeveer 0.5 seconde) en dan weer uit... Ik denk daarom dat er misschien één of twee aders geraakt zijn.
Morgen weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Krimpkous kopen en solderen is de beste optie als je niet veel ruimte hebt en je ook geen nieuwe kabel kan leggen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

UTP-kabel afknippen, aan beide eindes een RJ45 stekkertje knopen en dan zo'n koppelstukje ertussen?
Afbeeldingslocatie: http://www.weertonline.nl/cc/public/gfx/products/big/49e0623557ac8.jpg

Voor de COAX zou ik zo niet weten.

[ Voor 24% gewijzigd door AzzKickah op 16-10-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:27
Ik zou de kabel proberen te solderen met krimpkous.
Ik kan mij niet voorstellen dat een 2x RJ45 kopje met een koppelstukje een lagere weerstand heeft dan een (goede) soldeerpunt.

Wat ik gelezen heb is dat het voor gigabit vooral belangrijk is de lengte van untwisted zo kort mogelijk te houden. Ik zou daarom je krimpkous zo kort mogelijk houden om de kabel zoveel mogelijk twisted te laten.

Natuurlijk is vervangen de beste optie maar ik zou eerst maar proberen of dit lukt, vervangen kan altijd nog!

edit: ervan uitgaande dat je wel een klein beetje speling op de kabel hebt. Je moet toch wel (1 kant van de kabel) een cm een kant op kunnen bewegen. Anders moet je ze op een tussen kabeltje gaan solderen wat de kans van slagen nog kleiner maakt :P

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 16-10-2013 17:13 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:58:
UTP-kabel afknippen, aan beide eindes een RJ45 stekkertje knopen en dan zo'n koppelstukje ertussen?
[afbeelding]

Solderen, al dan niet met krimpkous, kroonsteentje etc, zeker allemaal wel bruikbare voorstellen.
Maar wat hier wordt getoond met dat koppelstukje vind ik toch echt wat professioneler. Maar als dat het enige was zou je kunnen zeggen "so what", onder de vloer wonen toch geen mensen. Maar het is bovendien ook nog verreweg het gemakkelijkst. Als je er met allerlei gereedschappen zoals een soldeerbout bij kan komen, dan kun je dat ook met een krimptang en deze attributen. Volgens mij geeft deze oplossing boven die andere ook nog de minste kans op externe storingsinvloeden. Die koppelstukjes zijn gemaakt voor het verlengen van kabels en deze situatie is daarmee gewoon vergelijkbaar. Met gewoon verlengen knoei je ook niet met kroonsteentjes o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kroonsteentjes zijn kut, als je het goed soldeert en twist is het beter dan een koppelstukje met 2 stekkers

gezien je ruimte wordt het solderen

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 16-10-2013 22:21 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zit een buis omheen zie ik? Dan kun je toch gewoon een nieuwe kabel er doorheen trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Techneut schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:11:
[...]
Solderen, al dan niet met krimpkous, kroonsteentje etc, zeker allemaal wel bruikbare voorstellen.
Maar wat hier wordt getoond met dat koppelstukje vind ik toch echt wat professioneler. Maar als dat het enige was zou je kunnen zeggen "so what", onder de vloer wonen toch geen mensen. Maar het is bovendien ook nog verreweg het gemakkelijkst. Als je er met allerlei gereedschappen zoals een soldeerbout bij kan komen, dan kun je dat ook met een krimptang en deze attributen. Volgens mij geeft deze oplossing boven die andere ook nog de minste kans op externe storingsinvloeden. Die koppelstukjes zijn gemaakt voor het verlengen van kabels en deze situatie is daarmee gewoon vergelijkbaar. Met gewoon verlengen knoei je ook niet met kroonsteentjes o.i.d.
Het is een utp kabel onder een vloer he ;) knappe jongen als je daar een koppelstukje onder krijgt (zonder het wegfrezen van een betonnen vloer wat ik wel weer erg ver vind gaan persoonlijk :P (maar wel creatief _/-\o_ ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neu joh er ligt eers een relatief eenvoudig weg te bikken stortvloer waar de leidingen door lopen, kan best met best een beitel en een hamer, of wat korte grote gaten boren :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
laurens0619 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:38:
[...]

Het is een utp kabel onder een vloer he ;) knappe jongen als je daar een koppelstukje onder krijgt (zonder het wegfrezen van een betonnen vloer wat ik wel weer erg ver vind gaan persoonlijk :P (maar wel creatief _/-\o_ ))
Ik heb de indruk dat een paar details je zijn ontgaan. Ik deed mijn voorstel vergezeld met de opmerking dat als je er met een soldeerbout etc. bij kan, de ideeën die er al lagen, dan kun je dat ook met een koppelstukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

laurens0619 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:38:
[...]

Wegfrezen is overdreven, je hebt een stukje van twee bij 50x50x10 mm nodig maximaal. Kom je wel in met een boorhamer en een beitel, of een grote betonboor bij gebrek daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik snap niet waarom er gesoldeerd moet worden. De buis is open, gebruik de kapotte kabele om er een neiuwe doorheen te trekken tot aan de breuk. Vanaf daar gebruik je het 2e gedeelte om de kabel er doorheen te trekken. Daarna ff met ducktape de buiseinden weer even verbinden en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Techneut schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:16:
[...]

Ik heb de indruk dat een paar details je zijn ontgaan. Ik deed mijn voorstel vergezeld met de opmerking dat als je er met een soldeerbout etc. bij kan, de ideeën die er al lagen, dan kun je dat ook met een koppelstukje.
Nee hoor. Ik zie alleen niet het verband tussen "ergens bij kunnen" (planken weghalen) en "genoeg ruimte onder de vloer hebben voor een koppelstukje" (planken laten liggen).

@KillerAce_NL
Buis? De utp kabel ligt zonder buis plat onder de vloer. Je trekt die dus niet zomaar even weg.
Tenzij je de aders uit de mantel van de utp kabel gaat wegtrekken. Dan zou het wellicht lukken maar ik ben bang dat dat met bochten/die afstand ook niet gaat lukken :-(

[ Voor 25% gewijzigd door laurens0619 op 17-10-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ow ok, het leek net alsof ie in een pvc buis lag, maar ligt er dus los onder.
Is het mogelijk om nieuwe kabels te leggen via de zijplinten ? Als dat o is, zou ik het doen, je weet nooit wat voor issue's je krijgt met kabels waarmee "geklooid" is. Zeker bij Gbit snelheden en als je ook nog eens HD TV wil kijken.

[ Voor 61% gewijzigd door KillerAce_NL op 17-10-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hd tv is uitstekend op 100mbit te kijken (blu-ray is max 54mbit/s)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik doelde daarbij op de coax kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 23:44
Als de kabel echt niet te repareren is zou ik met de kabeltester kijken of er nog vier goede aders aanwezig zijn en deze gebruiken door nieuwe RJ45 connectoren aan beide uiteinden te zetten. Dit zal dan wel maximaal 100mbit zijn aangezien 1gbit alle 8 aders nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
De kabels liggen inderdaad niet in een buis, maar gewoon los tussen de ondervloer platen.
Vanavond kan ik testen welke aders beschadigd zijn. 100mbit vind ik eigenlijk geen optie, omdat ik regelmatig meer dan 100mbit 'nodig' heb (data-verkeer laptop <--> pc gbit & de internet verbinding is meer dan 100mbit), vooral omdat ik er eigenlijk niets aan kan doen.
Ik zit er ook aan te denken om contact op te nemen met de verzekering, aangezien die hele vloer er dit jaar nieuw in is gekomen d.m.v. verzekering-werk (lekkage gehad). Die spleet erin zagen heeft daar betrekking op...
Ik ben bang dat ik er te weinig kaas van heb gegeten om dit zelf te herstellen, ook al zou ik het wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:15
My 2 cents, doorknippen, het korte deel vervangen door een nieuwe kabel, of als je op het korte deel aan de achterkant nog voldoende hebt, iets naar de lange toe trekken, en die solderen aan de bestaande lange kabel. Laat wel het getwiste deel zo lang mogelijk getwist en gebruik gewoon de breedte die je toch hebt. Een en ander isoleren met krimjpkous en vervolgens met een goede ducktape stevig aan de schone betonvloer vastplakken.

Kosten paar dubbeltjes, geen gehak en de kabel blijft prima werken. Ga niet lopen te klooien met kroonsteentjes, da's vragen om problemen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je geen alternatieve route voor die kabels ? (kruipruimte?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je kunt de UTP ook fixen door de draden weer aan elkaar te solderen. Hier ook wel eens gedaan, werkt nog gewoon met Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
KillerAce_NL schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:42:
Heb je geen alternatieve route voor die kabels ? (kruipruimte?)
Nee het betreft een appartement.
Het meeste voel ik op dit moment voor het solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gewoon proberen. Kan ook mooi zonder je vloer er uit te halen denk ik.
Lukt het niet, dan kun je uitwijken naar alternatieven.

De post boven jouw laatste geeft hoop :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

AzzKickah schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:58:
[afbeelding]

Voor coax kun je hetzelfde doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.toma-electronics.nl/contents/media/fc-028%20f%20connector%20female%20-%20coax%20female.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcscore.nl/1836-thickbox/coax-female--f-connector-male-adapter.jpg
mannetje en vrouwtje op elkaar aansluiten.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Nu online
3x3 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:43:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou
Afbeeldingslocatie: http://www.eijlander.nl/product/cf05hq.jpg
en 2x
Afbeeldingslocatie: http://www.antenneversterkers.nl/images/montage-push-on-f-connector-info_5.jpg
gebruiken voor de coax kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

3x3 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:43:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Geen van die twee is geschikt. Dat zijn beide F-connector naar PAL-connector-koppelstukjes. Je kunt beter twee F-connectors en een koppelstukje daarvoor (zoals hierboven) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Oké met een tester ben ik er achter gekomen dat alleen ader #1 geen signaal doorgeeft.
Verandert dat de zaak nog enigszins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kipusoep schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:54:
Oké met een tester ben ik er achter gekomen dat alleen ader #1 geen signaal doorgeeft.
Niet als je een gigabit verbinding wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

kipusoep schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:54:
Dan kun je er altijd nog een 100Mbit netwerk van maken (maar 4 van de 8 aders nodig) maar dat is denk ik niet wat je wil.

Wie heeft de sleuf gezaagd? Is hij/zij niet verzekerd voor dit soort ongelukjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 18:56
Ga voor een betrouwbare oplossing;de vloer kan nu met de kabelboer even open dus doe het in 1x goed.
Als hij aansprakelijk is, mag hij je wel helpen zou ik zeggen.

Zowel Coax als UTP gebruiken hoge frequenties. Hierdoor is niet alleen de weerstand maar de impedantie (=hoogfrequent werstand) en afscherming belangrijk. Een kroonsteen is niet geheel betrouwbaar (schroefjes later nog eens andraaien gaat niet en UTP is erg (te) dun en kroonsteen is zeker niet goed voor hoogfrequent gedrag en niet afgeschermd. Dat leidt tot uitzenden van jouw signaal en dus stoor je anderen, en je kabel raakt "open" voor stoorsignalen van anderen.

UTP: Het klopt (zoals gepost) dat je de twist erin moet houden. Die twist zorgt er voor dat het veld voor verstorende signalen en ook de storing die je zelf produceert minimaal blijft bij goede signaaloverdracht. Hoe verder de adres uit elkaar, hoe groter dit effect wordt. Vandaar geen kroonsteen. Een centimeter of wat niet twisten is geen ramp maar hou de paren wel naast elkaar dan (1mm ertussen). Zowel een UTP-UTP verbinding als solderen zijn opties, ik denk dat de geluiddempende ondervloer (?) alleen ruimte laat voor solderen met krimpkous. Die bocht die je vertelde kan misschien heel iets krapper waardoor je 5 cm ruimte wint hiervoor. Ik zou het dus (laten) solderen met krimpkous.

De Coax: maak zeker dat de kern heel is en de afscherming geen contact hiermee maakt. De afschermin moet we tussen de beide einden wel ergens contact maken maar dat zal zo zijn als de kern nog heel is (eronder). Is dit zo: doe er tapeje om en laat het zo. Anders 2x F female kopelstuk en 2x male F-stekker, zie plaatjes ergens in vorige post. Perfecte verbinding en dun ook. Maar als het niet hoeft niet doen.

Zorg dat je zeker bent: vloer dicht = voorbij moment om het goed te doen.

Je kan evt ook later kabels in een plint stoppen zoals ook al gepost. Kan le later ook nog eens upgraden.

Plaatje: http://www.google.nl/imgr...wXEqYDADg&ved=0CGQQ9QEwAg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afhankelijk van de hoek die er in zit moet je gewoon even voelen dus kun je de kabel mischien wel vervangen

De truuk is dus om de kabel niet strak de hoek in te trekken, maar aan 1 kan te duwen en de andere kant te trekken. als dat 10 cm lukt eenvoudig lukt zou ik proberen de hele habel te vervangen.

(met het risico dat het faalt ja) maar hoe goed of slecht dat gaat kun je het beste zelf voelen

edit ...

enneh hij is niet beschadigt door een zaag hoor. Maar door een persoon!!!! die hem met een zaag heeft beschadigt.
Het is niet de schuld van de zaag he. die had daar helemaal niets mee te maken, die heeft volledig gedaan wat er van hem verlangs werd.
:P

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 18-10-2013 14:34 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ah, zo ken ik er ook nog wel een paar :9 :
fish schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:30:
enneh hij is niet beschadigt door een zaag hoor.
beschadigd
Maar door een persoon!!!! die hem met een zaag heeft beschadigt.
beschadigd
Het is niet de schuld van de zaag he. die had daar helemaal niets mee te maken, die heeft volledig gedaan wat er van hem verlangs werd.
:P
verlangd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
kipusoep schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:11:
Ah, zo ken ik er ook nog wel een paar :9 :

[...]

beschadigd

[...]

beschadigd

[...]

verlangd
Taalnazi! :P

Zo complex is het niet:
Solderen
Werkt dit niet? Genoegen nemen met 100mbit of
Kabel vervangen (Vloer eruit of heel veel geluk hebben)
Kabel anders leggen
Anders netwerk aanleggen

Ja het is kut, ja het kost geld. Zoiets heet pech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Oké, lach me niet uit :P
Ik heb de verzekering gebeld en willen dit herstellen, maar moet wel zelf een bedrijf vinden die hier iets mee kan en de offerte overleggen.

Wat voor bedrijf kan hier wat mee? Een elektricien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:58
Waarom zo moeilijk doen over solderen? Dat is toch super simpel!?
Is heus geen hogere school werk. Zeker bij een kabel, 't is geen minuscule printplaat of zo.
ook geen kennis nodig: kleur op kleur

Laat maar, Gigabit wel alle 8 aders
MAAR: wat ik nog niet als oplossing gezien heb:
Ik weet vrijwel zeker dat er slecht 4 van de 8 aders echt gebruikt worden. (Verbeter me als ik me vergis).
Als er slecht één ader beschadigd is, kijk welke kleur.
Zoek uit welke kleuren reserve zijn.
En zet er aan beide einde nieuwe stekkers en verwissel die ader.

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

Ik ben bang dat als je een elektricien hier voor inhuurt deze gewoon met tape de twee einden van de doorgesneden kabel aan elkaar plakt na ze in elkaar gedraaid te hebben. Je zou dit zelf ook kunnen doen, maar dan met solderen:
Afbeeldingslocatie: http://www.beavisaudio.com/techpages/How-to-solder/Soldering_Wires.jpg

Verder alles goed daar?

[ Voor 3% gewijzigd door Leejow(saait) op 21-10-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1/4" to 3/8" euh dat ie nog best lang

Je wil het allemaal nog wel een beetje dun houden
Het ligt onder de vloer, vlak tegen elkaar solderen 3~4 m is zat. en natuurlijk kun je niet pas aan het einde de tube eromheen doen he :P die moeten er eerst omheen ;)

ik zou de elektricien ook niet vertrouwen.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Leejow(saait) schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:44:
Ik ben bang dat als je een elektricien hier voor inhuurt deze gewoon met tape de twee einden van de doorgesneden kabel aan elkaar plakt na ze in elkaar gedraaid te hebben. Je zou dit zelf ook kunnen doen, maar dan met solderen:
[afbeelding]

Verder alles goed daar?
Zoals in die uitleg mot je het dus absoluut niet doen met netwerk kabel, als je soldeert dan moet je dit in het verlengde doen en niet twisten.

1 cm aan strippen >> 2cm krimpkous over 1 van de aders>> in het verlengde de 2 aders met het gestripte deel tegen elkaar houden>> solderen>> krimpkous er over heen en krimpen>> herhaal voor de andere aders

Update:

Even een voorbeeld gesoldeerd voor je zodat je kan zien wat de bedoeling is. (nieuwe kabel is wel altijd beter!)

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/tp0xjzwi9/las.jpg

Een goed gesoldeerde Cat5e kabel zal nog gewoon 1Gbps halen. (heb dit soort dingen al vaker moeten herstellen (geen nieuwe bekabeling mogelijk)

[ Voor 17% gewijzigd door fast-server op 21-10-2013 23:47 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nivado schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:06:
[...]

Ik zou
[afbeelding]
en 2x
[afbeelding]
gebruiken voor de coax kabel.
liever een http://static.onlinekabel...n-krimp-f-connector-g.jpg ipv een push on :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Inmiddels contact gehad met een data-infra bedrijf (www.mulderconnect.nl), zij vroegen mij of er speling op de kabel zit, zodat er wat ruimte gemaakt kan worden.
Als dat zo is, zullen ze de kabel helemaal doorknippen en op de 'goede' manier weer met elkaar verbinden. Het komt er op neer dat ze dan wel een stukje uit de vloer moeten bikken, want hetgeen wat ze er tussen zetten is hoger dan de hoogte van de ondervloer.
Haaaa Leejooooooow, zeker alles goed verder, met jou dan? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Woensdag komen ze langs om het te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Laatst online: 09-09 21:28
Ben benieuwd, misschien leuk om een foto te tonen van hoe ze het met elkaar hebben verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
niet echt tweakers waardig dit topic. Door een bedrijf zoiets simpels iets te laten fixen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
laurens0619 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 21:32:
niet echt tweakers waardig dit topic. Door een bedrijf zoiets simpels iets te laten fixen :(
Afbeeldingslocatie: http://techgeek.com.au/wp-content/uploads/2012/12/trolls-dont-feed-640x360.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

1: het is verzekeringswerk
2: Mischien vindt de TS dat dit zijn pet te boven gaat.
3: Niet alles is geschikt om maar te proberne als je geen ervaring hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als verzekeraar zou ik raar opkijken als iemand opdracht geeft om een vloer open te zagen en daardoor onbeschermde kabels worden beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als ze beschermd in een PVC pijpje hadden gezeten, waren ze net zo hard doorgezaagd.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Dit bericht is nog veel minder tweakers waardig.
Pagina: 1