Debian 7 - Wheezy - WiFi Firmware issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 13:27
Ik heb thuis op mijn 64bit MSI laptop de 64bit versie van Debian 7 geinstalleerd. Werkt fantastisch, op 1 klein puntje na: Mijn wireless netwerk kaart wordt niet ingestalleerd.

Symptoom:
Als ik mijn wireless netwerkkaart wil aanzetten blijft Debian aangeven dat de hardware dissabled is.

Network card according to lspci:
Intel Corporation WiFi Link 5100

Uitgevoerde acties:
Alles acties volgens deze Debian Wiki

Het symptoom blijft het zelfde, de hardware wil niet van de disable-status af.
Kunnen jullie me adviseren met de volgende stappen die ik zou kunnen zetten om het wel werkende te krijgen?

"Secrets are only secrets if they are secret."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 22:36

Cyphax

Moderator LNX
Een beetje rondneuzen levert op dat het lijkt alsof ie niet kan verbinden met een N router. Wat heb je voor wifi-router?
Kan je proberen wat hier staat beschreven? (komt van https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/575492)

Misschien is deze ook interessant: https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?id=596947

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Giftcard schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:45:
Ik heb thuis op mijn 64bit MSI laptop de 64bit versie van Debian 7 geinstalleerd. Werkt fantastisch, op 1 klein puntje na: Mijn wireless netwerk kaart wordt niet ingestalleerd.

Symptoom:
Als ik mijn wireless netwerkkaart wil aanzetten blijft Debian aangeven dat de hardware dissabled is.
Hoe bedoel je? Wat zie je met lshw -C network? Staat ook je wireless switch aan, en is het een soft-touch, of een fysieke schakelaar? Brand het wifi lampje? Waar zie je dat 'disabled' staan?

Er is meer informatie nodig om echt te weten te komen wat er aan de hand is. Package firmware-iwlwifi heb je ook geïnstalleerd dus, zoals staat in je link?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 13:27
Cyphax schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:54:
Een beetje rondneuzen levert op dat het lijkt alsof ie niet kan verbinden met een N router. Wat heb je voor wifi-router?
Was het niet, ik had nog geen lijst met WiFi netwerken. Mijn draadloze netwerkkaart was echt disabled.
Hero of Time schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:15:
[...]

Hoe bedoel je? Wat zie je met lshw -C network? Staat ook je wireless switch aan, en is het een soft-touch, of een fysieke schakelaar? Brand het wifi lampje? Waar zie je dat 'disabled' staan?

Er is meer informatie nodig om echt te weten te komen wat er aan de hand is. Package firmware-iwlwifi heb je ook geïnstalleerd dus, zoals staat in je link?
Met het schaamrood op mn kaken moet ik bekennen dat ik in de maling ben genomen door een Soft-touch WiFi schakelaar. :F :F

Nadat ik de switch om heb gezet had ik in no-time verbinding. Thanks for de responce guys, much appreciated. Ik had beter moeten weten, met die schakelaar. :$ 8)7

"Secrets are only secrets if they are secret."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 22:36

Cyphax

Moderator LNX
Ik wilde het niet suggereren vanwege de duh-factor. Echt waar. :+

Je bent niet de eerste en vast niet de laatste die dit overkomt, kan ik je uit eigen ervaring vertellen. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ach, ik ken het verleden met die soft-touch bagger dingen. Vroeger werkte 't wat raar. Bij de een werd 't netjes in en uitgeschakeld, bij de ander deed 't geen klap. Enige optie was om in het BIOS, als dat al mogelijk was, wifi aan te zetten en dan opnieuw opstarten. Je wifi was dan constant aan, zonder mogelijkheid deze uit te schakelen. Andere keer moest je met Windows dual boot inrichten om alleen maar je wifi aan te kunnen zetten.

Daarom vraag ik nu nog steeds of de schakelaar überhaupt functioneert. Het is tevens DE reden waarom ik ALTIJD kijk naar een laptop met een harde schakelaar voor wifi. Het is gewoon een betere oplossing dan iets wat in software gedaan moet worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1