Al een tijdje druk bezig om een nieuwe inrichting uit te zoeken voor in de woonkamer.
Doelen:
- Muziek streamen vanaf de NAS naar het surround systeem.
- Radio luisteren via het surround systeem
- Films streamen vanaf de NAS naar de TV en het surround systeem
- 'Gewoon' TV kijken en ook hierbij het surround systeem gebruiken
- Blu-ray/DVD bekijken op de tv en geluid over het surround systeem
- Enigzins toekomstbestendig (zoals uitbreiden met consoles en dan ook surround geluid)
- Alles aansturen vanaf/via 1 bron
Op zich denk ik dat de losse componenten in orde zijn. Mocht er een betere keuze zijn ergens, suggesties natuurlijk welkom
.
Alleen hoe alles (uiteindelijk) met elkaar gaat samenwerken is waar ik nog de ervaring mis, en met deze prijzen kom ik er liever niet achteraf achter dat het niet werkt. Heb wel rondgekeken op plekken zoals NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe maar daar is net de receiver niet geschikt voor netwerken (geen aansluiting, geen DLNA etc) waardoor de uitvoering en overlap van componenten lastig te vergelijken is. Op AV receiver reviews wordt vaak enkel over audio (radio/muziek) streamen gepraat en ook alleen daarvan worden codecs genoemd, dus voor nu heb ik een mediaspeler erbij zitten voor met name de film kant.
Waar ik nu nog vooral mee zit:
1) Is een receiver inderdaad vooral gericht op geluid, en is er echt een andere bron (mediaspeler) nodig om films goed af te spelen?
1b) Zo niet, kan ik dus ergens overlap waardoor ik componenten kan schrappen?
2) Is het wel mogelijk via 1 punt (zat zelf te denken de receiver) alles te besturen, of is hiervoor toch een universele afstandsbediending (logitech) nodig?
3) Is er nog iets dat ik over het hoofd zie (behalve de paar cat5/6, hmdi en 5.1 home cinema kabels).
Doelen:
- Muziek streamen vanaf de NAS naar het surround systeem.
- Radio luisteren via het surround systeem
- Films streamen vanaf de NAS naar de TV en het surround systeem
- 'Gewoon' TV kijken en ook hierbij het surround systeem gebruiken
- Blu-ray/DVD bekijken op de tv en geluid over het surround systeem
- Enigzins toekomstbestendig (zoals uitbreiden met consoles en dan ook surround geluid)
- Alles aansturen vanaf/via 1 bron
Op zich denk ik dat de losse componenten in orde zijn. Mocht er een betere keuze zijn ergens, suggesties natuurlijk welkom
Alleen hoe alles (uiteindelijk) met elkaar gaat samenwerken is waar ik nog de ervaring mis, en met deze prijzen kom ik er liever niet achteraf achter dat het niet werkt. Heb wel rondgekeken op plekken zoals NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe maar daar is net de receiver niet geschikt voor netwerken (geen aansluiting, geen DLNA etc) waardoor de uitvoering en overlap van componenten lastig te vergelijken is. Op AV receiver reviews wordt vaak enkel over audio (radio/muziek) streamen gepraat en ook alleen daarvan worden codecs genoemd, dus voor nu heb ik een mediaspeler erbij zitten voor met name de film kant.
Waar ik nu nog vooral mee zit:
1) Is een receiver inderdaad vooral gericht op geluid, en is er echt een andere bron (mediaspeler) nodig om films goed af te spelen?
1b) Zo niet, kan ik dus ergens overlap waardoor ik componenten kan schrappen?
2) Is het wel mogelijk via 1 punt (zat zelf te denken de receiver) alles te besturen, of is hiervoor toch een universele afstandsbediending (logitech) nodig?
3) Is er nog iets dat ik over het hoofd zie (behalve de paar cat5/6, hmdi en 5.1 home cinema kabels).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Philips 55PFL7008K Zwart via ING 370,- korting op PW prijs | € 1.699,- | € 1.329,- |
| 1 | D-Link DSM-380 Boxee Box | € 96,21 | € 96,21 |
| 1 | Denon AVR-X1000 | € 314,14 | € 314,14 |
| 1 | Teufel Columa 300 Mk2 Set L 5.1 (Zwart) | € 699,99 | € 699,99 |
| 1 | Synology DiskStation DS413J | € 283,90 | € 283,90 |
| 4 | Western Digital Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 116,- | € 464,- |
| 1 | Sony BDP-S5100 | € 107,99 | € 107,99 |
| 1 | UPC mediabox | € na | € na |