Welke subwoofer, Velodyne, Rel of SVS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-07 08:52
Hallo,

Ik heb al eerder om jullie hulp gevraagd met betrekking tot welke subwoofer ik moet kopen. Ik ben toen enorm geholpen en heb door jullie advies de merken SVS en Velodyne bekeken.
Ik ben naar Groningen gegaan om daar de SVS subs te beluisteren en naar Hilversum om daar de Velodyne spl1200 ultra te beluisteren. In Almere heb ik de Rel r328 kunnen beluisteren, het kleine broertje van de Rel r528 se die ik op het oog heb.

Het gaat om de volgende 3 subs waartussen ik twijfel:
Velodyne spl1200 ultra
SVS SB13-Ultra
Rel r528 se

Het zijn alle 3 gesloten subwoofers met een hoogglans zwart kleurtje. (Past goed bij mijn B&W CM8 & CMC2)

Ik vond het alle 3 erg fijne subwoofers! Ik heb ze helaas alleen maar in stereo kunnen beluisteren, niet met films dus. Een groot voordeel van de Velodyne is de afstandsbediening die wordt meegeleverd en het feit dat BB&G hem thuis komt instellen.

De subwoofer komt te staan in een kleine ruimte (12m2) icm een Onkyo TX-NR828, 2 B&W CM8 zuilen en een B&W CMC2 center speaker. Sommige van jullie weten het wellicht al, maar ik woon nog thuis bij mijn ouders en heb een kleine kamer met een akoestiek die ver van wenselijk is. Ook aan ruimte ontbreekt het nogal.

Qua gebruik, ik denk dat ik 65% muziek luister en 35% films en series kijk. Graag geen andere merken noemen, ik vind het al lastig genoeg om uit deze 3 te kiezen :p Tevens moet ik helaas nog wel eventjes sparen voordat ik een van de subs kan komen, dus een tweedehands subwoofer is op dit momemt helaas ook geem optie. (Of de prijs moet extreem laag zijn)

Ik vind alle 3 de subs erg fijn, vandaar dat ik het zo lastig vind om te kiezen! Ik hoop dat kullie wellicht ervaring hebben met de bovengenoemde subwoofers en ze wellicht met elkaar hebben kunnen vergelijken, waardoor jullie mij kunnen helpen een keuze te maken.

Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:51
Ik zou BK Elektronics ook eens proberen. Alle drie zijn ze zwaar overkill voor 12m².
Zelf heb ik de Monolith en die bevalt uitstekend. Mijn zwager heeft een oudere SVS die ook goed bevalt. Toen kon je nog bij SVS zelf kopen en met een lage dollar kon je ze goedkoop scoren.

Je kan niet echt misgrijpen. De experts vind je op HT-forum.nl

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Hoezo overkill? Ik lees en hoor heel vaak dat je sub niet te groot kan zijn voor je kamer.
BKE zou ongetwijfeld een goede subwoofer zijn, maar zoals hierboven staat aangegeven wil ik niet nog meer merken bij de vergelijking hebben, ik kan nu al niet kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, kijk naar de kosten en waar je het meeste bang/buck voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Alleen gedonder en gebonk is niet alles he :P
Voor films is dat misschien leuk, maar muziek moet imo niet zo klinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb er al een tijd niet naar gekeken, maar de SVS was altijd een HT-sub en vaak wat minder muzikaal. Maar ik hou me er sinds mijn HT compleet is niet zo meer mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Wat ik lees is dat SVS vroeger inderdaad meer voor films was. Nu schijnen ze op muziek gebied ook erg goed te zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 08:55

FeaR

In GoT we trust

YellowCab schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:35:
Het gaat om de volgende 3 subs waartussen ik twijfel:
Velodyne spl1200 ultra
SVS SB13-Ultra
Rel r528 se
Van die drie heb ik zelf de SPL-1200 Ultra staan, dus mijn advies zal niet helemaal objectief zijn. Voordeel van de Velodyne vond ik onder andere het formaat en de ingebouwde EQ. Vooral het formaat, moet er niet aan denken nu iets als een SVS PB13 Ultra in de huiskamer te hebben staan. Het voordeel van de EQ is bij non-EQ-subwoofers op te lossen is door iets van een Antimode of ander extern kastje. En ik weet dat je niet op cijfertjes blind mag staren, maar die REL doet het wel minder dan de SVS en Velodyne.

Overigens heb ik de SPL ook eerst thuis bij mijn ouders thuis op de slaapkamer gehad. Al was die wel flink groter - zowel qua oppervlakte als inhoud - dan 12m² en nu in de eigen huiskamer waar deze beide zijn mannetjes stond en staat. Het klopt dat je beter een te grote subwoofer kan hebben die je wat terug moet zetten dan een (te) kleine subwoofer die bijna alles moet geven.

Overigens heb ik eens met iemand van dit forum mijn SPL-1200 Ultra tegen mijn oude Magnat Motion 200A subwoofer gezet. Met muziek is de Magnat nergens, maar bij films met een stevige LFE-track (dus alleen echt lomp bonken) was er echt veel minder verschil.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1