Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De kwestie over torrent-clients (Utorrent, Bittorrent)

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd Ultio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06-2024
Beste Tweakers,

Ik zit met iets wat me al enige tijd dwars zit en heb hier nog geen topic over kunnen vinden op het tweakersforum. Ik heb sinds ik op Windows 7 64-bit zit problemen met Utorrent en Bittorrent. De client loopt tijdens downloaden regelmatig vast. In deze situaties reageert het programma op niets wat ik doe. Het vastlopen varieert van 30 seconden tot meer dan 30 minuten. Tot overmaat van ramp is dit vastlopen blijkbaar besmettelijk en laat ook mijn browser Google Chrome volledig crashen.

Na wat onderzoek te hebben gedaan blijkt dit te maken te hebben met het feit dat zowel Utorrent als Bittorrent niet gemaakt zijn voor een 64-bits besturingssysteem, waardoor beide clients dan ook alles behalve stabiel draaien. Ik kan verder geen 64-bits versies van de clients vinden (op een vage betaversie van Utorrent na).

Mijn vraag is dan ook: Waarom in godsnaam wordt er geen 64-bits versie uitgebracht voor torrent clients? Zitten we zolangzamerhand niet bijna allemaal op een 64-bits besturingssysteem? Wat is de achterliggende gedachte / motivatie van het achterhouden van een compatibel torrent client? En heeft iemand ervaring met de 64-bits beta versie van Utorrent?

Groeten / bij voorbaat dank,

Sjoerd

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Geen idee waarom het bij jou vastloopt, maar het heeft niets met de 64bit versie van Windows te maken. Een 32bit applicatie draait net zo stabiel op een 64bit Windows als op een 32bit Windows.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik gebruik uTorrent ook op Windows 7 64-bit. Werkte altijd prima, maar sinds kort problemen. Mijn fysieke geheugen werd helemaal volgepompt, waardoor ook mijn browser en andere programma's crashten. Wellicht is dat bij jou ook het geval?
uTorrent zet zaken in de geheugencache. Dat kun je uitvinken bij Voorkeuren, Geavanceerd, Cache (even uit mijn hoofd). Probeer dat eens! Ik heb het sinds gisteren zo ingesteld en het leek voor mij de oplossing.

• Sjoerd Ultio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06-2024
Klinkt me bekend in de oren. Kzal eens kijken of dat het probleem oplost. Bedankt

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-11 22:32
Klein schopje in een oud topic maar is dit inmiddels opgelost? Heb hier zelf sinds een aantal weken ook last van. Heb de laatste stable en beta release geprobeerd maar beide lopen na een tijd vast.

Heb zelf dit kunnen vinden:
- netwerkdriver update
http://www.addictivetips....or-utorrent-in-windows-7/ (Diskcache uit)

Ga dit na het weekend even testen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen idee wat het kan zijn, ik draai al een hele tijd uTorrent 3.2.3 op 7x64 en dat werkt zonder problemen. Nou staat deze pc niet dag en nacht aan, maar overdag meestal wel en uTorrent is vrijwel altijd gestart en met iets bezig. Nooit problemen mee gehad.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• frank131331
Raven schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:49:
Nou staat deze pc niet dag en nacht aan
De machine waar Utorrent op draait staat bij mij wel dag en nacht aan icm de planner van utorrent. Downloadschema is van 0:00 tot 07:00 de hele week. Tot een aantal weken terug had ik geen problemen, ook heb ik utorrent pas geupdate nadat de problemen begonnen te spelen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

7 uur lang dus? Overdag staat ie hier wel langer dan dat aan ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• frank131331
Raven schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:15:
7 uur lang dus? Overdag staat ie hier wel langer dan dat aan ;)
Ja maar het proces Utorrent.exe draait wel 24/7, de laptop staat zelf ook 24/7 aan.
Pagina: 1