[PW] Prijsoverzicht vermeldt locatie shops niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 19:10
Beste Pricewatch-beheerders,

Wellicht is dit niet de juiste plaats voor mijn feedback aan jullie, wellicht is er ergens al een topic. Zoeken op het forum leverde niks op dus heb ik maar een eigen topic aangemaakt in het PW feedback forum.

Sinds vandaag merk ik dat er een subtiele maar significante wijziging is aangebracht in de Pricewatch, die in zijn eentje het effectieve en plezierige gebruik van de PW totaal om zeep helpt. Het betreft de vermelding van de locatie van shops in het prijsoverzicht van het product.

Deze feature is spontaan verwijderd en vervangen door een stuk tekstregel achter de naam van de shop, waar sindsdien slogans staan van webshops. Deze wijziging is voor zover merkbaar te vinden bij de prijsoverzichten van alle producten. Mocht men niet begrijpen waar ik op doel, kijk dan zelf:

pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Zwart
pricewatch: MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

Het gevolg van deze verandering is tweeledig.

Allereerst is er in één oogopslag niet meer te zien waar de shops liggen die het product verkopen.De gebruiker moet nu op ontzettend omslachtige wijze meerdere malen doorklikken op elke individuele shop, om de locatie te vinden. Om nu achter de locatie van de shop te komen, moet de gebruiker één van de volgende twee manieren toepassen:

-Of hij klikt op de naam of de prijs van de shop, of de knop 'bekijk' waarna hij, ongeacht op welke van deze drie knoppen hij geklikt heeft, op dezelfde pagina uitkomt, namelijk die van het product op de website van de shop zelf. Afgezien van het feit dat deze drie links dus totaal geen functionaliteit toevoegen aan elkaar, wat nogal bizar is, moet de gebruiker vervolgens door de website van de shop navigeren om daar ergens de locatie van de shop te vinden.

-De andere mogelijkheid die de gebruiker heeft, als hij in hetzelfde venster wil blijven en daarnaast niet door de steeds verschillende websites van de shops te moeten navigeren, is om op het aantal sterren van de beoordeling te klikken, en vervolgens op 'contact'. Deze manier ligt totaal niet voor de hand voor de gebruiker, omdat het totaal niet logisch is om eerst op feedback te moeten klikken, om achter de locatie te komen.

Beide mogelijkheden zijn een ontzettende achteruitgang voor de gebruiker die snel de locaties van het artikel in zijn omgeving wil vinden.

Het tweede gevolg is voor alle gebruikers, en dat is dat de prijspagina nu in zijn geheel vervuild wordt met nutteloze en ongewenste reclame van de webshops. Deze informatie is niet relevant en leidt de gebruiker die een snelle, duidelijke vergelijking van prijzen en shops wil voor het product ontzettend af. Bijna de helft van de weergegeven winkels heeft nu al zo'n slogan en wanneer dit toeneemt zal de duidelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van de pricewatch alleen maar afnemen.

Deze wijziging is een ontzettende achteruitgang voor de gebruiksvriendelijkheid en nuttigheid van de pricewatch. Het zijn dit soort maatregelen die zinvolle en nuttige online tools om zeep helpen door relevante en gewenste informatie te vervangen door ongewenste reclame. U heeft met deze wijziging direct afbreuk gedaan aan de nuttigheid van wellicht de grootste publiekstrekker van tweakers.net.

Wilt u de kwaliteit, en daarmee de aantrekkingskracht van de pricewatch en uw website als geheel waarborgen dan raad ik u aan om deze wijziging in zijn geheel ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:36

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik heb het doorgegeven aan de ontwerpers, dank voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Bedankt voor je feedback.

De reden dat we hier de plaats hebben weggehaald is dat we vaak de locaties van hoofdkantoren van webwinkels konden tonen, op basis van de contactgegevens die we van de winkel hadden. Er zijn maar weinig situaties die ik me voor kan stellen waarbij je die locatie nodig hebt.

Verder zijn wij natuurlijk een online vergelijker, vanuit de gedachte dat je online een bestelling doet zou de plaats van de winkel weinig uit maken, omdat je vanuit de webwinkel je aankoop zou doen.

Maar je feedback is waardevol, we nemen de behoefte om de locaties van de winkels (geen web) gemakkelijk te kunnen zien mee.