Upgrade optiplex 755 mt

Pagina: 1
Acties:

• heymil
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-02 17:41
Wij hebben thuis een oude optiplex 755 staan. Ik zou er graag wat simpele games als warthunder en counterstrike go op willen spelen maar dit is nu niet mogelijk (ik denk ivm videokaart).
Kan iemand mij helpen met het upgraden van deze pc?

Alvast bedankt!

De pc is helemaal standaard behalve dat er windows 7 op staat en er een Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB hdd extra is ingebouwd.

Standaard Specs:
Processor
Processor type Intel Core 2 Duo E4500
Processor speed 2200.0 MHz
Memory
Memory size 2048.0 MB
Display
Display size 20.0 inches
Included monitor No
Monitor model number Dell E207WFP
Display type LCD
Graphics
Primary Graphics Chipset Intel GMA 3100
Video Bus Integrated
Video Memory Type Using main memory
Storage
Raid type none
Drive size 160.0 GB
Expansion slots
Open PCI Express X16 Slots 1.0
Open PCI Express X1 Slots 1.0
Number of PCI slots 2.0
Number of PCI-Express Slots 2.0
Ports and Connections
Available Interfaces
Parallel - 25 pin D-shell (IEEE 1284A)
Serial Port
USB - Universal Serial Bus (front) (x2)
USB - Universal Serial Bus (rear) (x6)
Ethernet Type Ethernet (10/100/1000 Mbps)
Slots 4
Parallel Port Yes
Green
Energy Star compliant 0.0
Optical Drive
Optical Drive Speed 16.0
Optical Drive Type DVD-ROM/CD-RW
Included Drives 1
Included Software
Operating System Microsoft Windows Vista Business (32 bit)
Case
Chassis style Tower (Mini)
External Drive Bays 3.0
Internal Drive Bays 2.0

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weet niet exact waar dit lijstje vandaan komt, maar even ervan uitgaande dat het klopt:

[list]• CPU is niet de snelste, maar is voor wat je beschrijft allicht voldoende
• 2GB RAM is veel te weinig, ongeacht welke Windows versie je draait gaat dat je prestaties sterk belemmeren. Wat niet in de specs staat is wat voor geheugen het is, hoeveel DIMM slots je hebt en hoeveel er nog vrij zijn. Ik zou minimaal 4GB aanraden. Zoek uit wat voor geheugen er nu in zit (met deze CPU zou het ofwel DDR2 danwel DDR3 kunnen zijn) en of je nog vrije sloten hebt. Als je vrije sloten hebt kun je 2x1GB erbij halen en zo tot 4GB komen, maar ik zou aanraden om sowieso 2x2GB erbij te halen, waar je 6GB totaal mee krijgt als je nog vrije sloten hebt, of 4GB als je het bestaande geheugen eruit moet halen.
• Voor games wil je een losse GPU. Die zit er nog niet in, je draait nu vanaf de IGP (GPU in je chipset). Wel zou je een 16x PCIe slot moeten hebben. Dus een GPU kopen. Dat kun je zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Echt high-end heeft met zo'n bescheiden en bejaard systeem weinig zin. Ik zou kijken richting een Radeon HD5750 of vergelijkbare nVidia kaart, die heb je 2e hands voor weinig, past goed bij CPU en gaat als dag en nacht verschil uitmaken qua game performance. Let trouwens op dat een zware GPU extra eisen stelt aan je voeding, zowel qua maximaal vermogen als qua aansluitingen (PCIe connectoren etc). Aangezien er niets over voeding in je specs staat en OEM-systemen als dit zelden overengineerd zijn op dat vlak is het onverstandig iets te nemen wat veel stroom slurpt en/of losse connectoren nodig heeft. Mede vandaar advies voor HD5750.
• Tenslotte is Vista verouderd maar bovenal gewoon geen lekker systeem om mee te werken. Windows 7 en 8 kunnen zowaar toe met minder geheugen dan Vista, dus upgraden kan sowieso. Ik ben geen fan van Windows 8 op systemen zonder touchscreen, dus mijn advies zou zijn om naar Windows 7 te upgraden.

Kortom, stop er twee DIMMs bij en een bescheiden videokaart en je hebt hardware aangepast om te doen wat je wilt. Dat kun je voor EUR 50 2e hands voor elkaar hebben, of iets meer nieuw. Windows 7 kost je alleen iets als je geen licentie hebt liggen.

Nog niet tevreden? Een SSD maakt ieder systeem stukken soepeler, maar of je zoveel geld tegen zo'n oud bakkie aan wilt gooien is een tweede. Ik heb SSD's in al m'n systemen, maar dat is vooral omdat ik in m'n desktop en laptop al aan tweede toe ben en de oude kleinere richting HTPC en server doorgeschoven zijn.

Oslik blyat! Oslik!