Thuisnetwerk - Modem en router

Pagina: 1
Acties:

• O Vet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-11-2024
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister een nieuwe modem gekregen van UPC, namelijk de Technicolor TC7200. Nu is deze modem tegelijk een router als ik UPC mag geloven. Maar ik heb zelf ook al een router staan, namelijk de Netgear WNR3500L.

Nu heb ik al mijn eigen router (Netgear) op de modem aangesloten, en het werkt nu allemaal ook wel. Maar als ik een ander bedraad apparaat in de modem stop, ziet hij geen apparaten die in de router zitten. Ze hebben wel allebei internet maar ik denk dat het allebei een ander netwerk is volgens de apparaten?

Is het mogelijk om deze twee op elkaar af te stemmen zodat het als het ware één netwerk is of zit er een ander handigheidje aan?

Alvast bedankt!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Of je router laten routeren of je tecnicolor, als je beide gebruikt dan werkt dat zo inderdaad niet.
Dus ander apparaat ook in je router of je router vervangen door een switch en de technicolor alles laten doen.

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-11 13:28
Zet je Modem/router in bridge mode:
https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1153

De Modem/Router van UPC zal dan enkel als modem dienen.

[ Voor 25% gewijzigd door jspr360 op 16-10-2013 12:36 ]

• O Vet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-11-2024
Bedankt voor de reacties!

Ik heb nu de modem in Bridge mode staan, en alles wat is aangesloten heeft nu internet. Maar ze zien elkaar nog steeds niet, is hier nog een instelling voor of is wat ik wil gewoon niet mogelijk?

Om even te illustreren wat mijn bedoeling is zal ik het even uitleggen:

Ik heb op mijn PC het programma PS3 Media Server staan, als allebei de apparaten met de netwerkkabel in de router zitten, zien ze elkaar en kan ik vanaf mijn PS3 in mijn PC kijken.

Nu heb ik mijn PS3 op de modem aangesloten, en de PC zit nog in de router. De router zit ook op de modem aangesloten. Nu hebben ze allebei wel internet, maar zien ze elkaar niet meer. Is dit te doen op deze manier? Of moet ik ze allebei in de router laten zitten?

Ik heb nu 4 ethernet uitgangen op mijn modem ipv 1 bij mijn vorige, vandaar dat ik deze ook zou willen gebruiken :)

Alvast bedankt

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Niets in de Technicolor stoppen, behalve je eigen router.
Alle apparaten aansluiten via je eigen router.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoals ik al eerder zei, of alles in je Technicolor óf in je router.
Nu zit namelijk een deel van je LAN achter de router en een deel ervoor. Met veel gepiel zou je e.e.a. in orde kunnen krijgen, maar dat kan ik echt niet aanbevelen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Je moet juist je technicolor niet in bridge stoppen maar je eigen router inzetten als AP.
Zet de technicolor terug als router
Schakel de dhcp op je eigen router uit en stop de kabel van de technicolor naar de router in de LAN ipv de WAN poort. nu moet het 1 groot netwerk zijn geworden

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1