Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Online agenda voor huiswerk door te geven.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een simpele online agenda aanmaken voor mijn klas. Mijn leerlingen en hun ouders moeten dit thuis kunnen zien maar het mooiste zou zijn dat ze dit niet aan kunnen passen.

Is er een site waar ik bijvoorbeeld neer kan zetten:

Maandag 14 oktober: Wiskunde paragraaf 2.2 afmaken.

Zo hoef ik niet alle ouders apart te mailen maar kan ik gewoon de dingen toevoegen die ik opgeef.

Alvast bedankt

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Google Agenda.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:52
Je kan in ieder geval via Google Calendar een agenda delen, zullen vast nog wel meer mogelijkheden voor zijn als je een beetje creatief googled

I

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Het is voor school? Veel scholen hebben Office 365 A abonnementen. Daarmee kun je een online agenda maken die direct is geintegreerd met andere schoolsystemen.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Op de middelbare school van mijn dochter gebruiken ze Somtoday. Werkt perfect voor de agenda, huiswerk, absenties etc

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 15:13
Neem toch aan dat er een systeembeheerder rondloopt :? De systeembeheerder is verantwoordelijk voor het leveren van de diensten zoals digitale agenda, etc.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Is dit vanuit 'jezelf' of vanuit de school ? In het eerste geval zou ik ook zeker zeggen google agenda. Deze kan je op een google site publiceren. In het 2e geval kan dat uiteraard nog steeds, maar zou ik dat onder een apps agreement doen. Ook een groot voordeel is is dat je hem ook op je smartphone kan bekijken/bewerken én dat je leerlingen hem kunnen toevoegen aan hun eigen (bij gebruik van een google account).

@hieronder.. precies dat kan ook prima voldoen.

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 16-10-2013 12:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Een tabel op een webpagina van een domein voldoet aan al je requirements.
Tenminste, die je beschreven hebt.

Wat had je zelf al onderzocht?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Het is vanuit mezelf, vanuit de organisatie zijn ze bezig met een programma maar dat duurt nog even. Ik heb bij google heel veel gezocht maar alles is met inloggen, of ik kan het niet delen met anderen. Het moet ook laagdrempelig zijn.

Het liefst heb ik gewoon een link waar ze zelf heen kunnen en dan per dag kunnen kijken wat ik er in heb gezet.

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-11 14:36

Fresh

nee is nee

Probeer deze eens: http://www.teamup.com/

Gratis en je hoeft alleen maar de naam van de kalender op te geven en je e-mailadres.
Jij kan alleen dit aanpassen omdat dit door jezelf is aangemaakt. Alleen even de link delen met ouders/leerlingen en voila.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Je kan Google Calendar gebruiken zoals hierboven al wordt gesuggereerd. Het delen van je agenda kan vervolgens via de eigenschappen van je agenda:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/50377664/screenshots/056823dde075dc93c0697fe4403deda0.png

Door de HTML link te delen kan hij ook door anderen worden ingezien.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:26:
Ik heb bij google heel veel gezocht maar alles is met inloggen, of ik kan het niet delen met anderen. Het moet ook laagdrempelig zijn.
Nee, dat is niet zo. Je kan dingen publiceren zonder in te loggen. Letterlijk niet meer dan 4 klikken werk.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 16-10-2013 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gulftown schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:30:
Probeer deze eens: http://www.teamup.com/

Gratis en je hoeft alleen maar de naam van de kalender op te geven en je e-mailadres.
Jij kan alleen dit aanpassen omdat dit door jezelf is aangemaakt. Alleen even de link delen met ouders/leerlingen en voila.
Dan moet ik gewoon de link van de agenda naar de ouders sturen? Ziet er niet moeilijk uit, kunnen zij dan ook dingen aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
@Gulftown: Dit is precies wat ik zoek, super handig. Bedankt man!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Teamup is wel leuk, alleen het nadeel is dat de gratis versie maar 1 jaar bespant (minimaal 1 maand history en dus max 11 maanden in de toekomst)

Kijk, dit is een paar klikjes werk: https://sites.google.com/site/rolandmookdemo
Met als voordeel dat deze ook te synchroniseren is (gratis) zodat hij offline te gebruiken is.

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 16-10-2013 19:07 ]

Pagina: 1