Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met uploaden website

Pagina: 1
Acties:

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

om te beginnen, mijn kennis is zeer beperkt. Dus het kan zijn dat jullie bizarre dingen zien en keuzes van mij die niet te begrijpen zijn voor de doorgewinterde programmeur.

Ik heb een website op een testdomein draaien en dat gaat allemaal prima. Nu ben ik aan het migreren naar produktie en wat ik eerst gedaan heb ik de migratie naar een lokale pc bij mij thuis om te testen. Alle stappen netjes beschreven enz. en alles draait als een zonnetje op de lokale pc.

Toen dacht ik klaar te zijn alles naar mijn VPS te uploaden en daar zie ik gekke dingen.

*snip* is het testdomein en de site *snip* is wat uiteindelijk live moet gaan.

Herkennen jullie het probleem als je nu *snip* opent?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 16-10-2013 22:11 . Reden: Ont-spammed ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Zoals ook hier beschreven, staat er (denk ik) vast een & voor aan te roepen classes.

Kijk even in /plugins/system/jumirouter/jumirouter.php of dat het geval is.

Als ik naar http://2glux.com/projects/jumi kijk, zou ik gewoon de laatste versie van Jumi installeren. Rommelen in een plugin is meestal geen goed idee overigens, bij Jumi aankloppen voor support is dan beter!

[ Voor 15% gewijzigd door TheNephilim op 16-10-2013 11:41 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb inderdaad de & eruit gehaald en dat haalt de fouten weg. Is het aannemelijk dat de & in de rest van de code er voor zorgt dat de site niet goed geladen word?

Maar het zijn er vast duizenden in mijn site. Kan dat op een andere manier opgelost worden? Is dit iets nieuws in de laatste PHP versie?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, dat is een hoster die zijn error_reporting heeft ingesteld om niet alleen errors, warnings en notices weer te geven maar ook strict standards warnings. Nou is het nogal debiel voor een hoster om error_reporting (of display_errors) überhaupt standaard aan te hebben staan, dus ik zou even uitzoeken hoe je die in je code uitzet. Daarmee onderdruk je trouwens alleen de meldingen, dus vooralsnog wil je dat even niet doen tot je het probleem gevonden hebt.

Dat het merendeel van je site niet getoond wordt heeft hier echter niets mee te maken. Waar het wel mee te maken heeft is zonder foutmelding lastig te zeggen. Dat kan slecht programmeerwerk zijn, of een foute setting, of beide. Zet display_errors eens expliciet aan in je code (hoe dat moet is vrij makkelijk te vinden). Je zal dan waarschijnlijk een foutmelding krijgen waar je wel mee verder kan.

Overigens is dit precies de reden waarom je zorgt dat je ontwikkelomgeving dezelfde versies van software draait als je live-omgeving en bovendien zo veel mogelijk dezelfde settings heeft. Met de uitzondering dat je op dev error_reporting en display_errors wel aan moet hebben staan.

Verder: Waar hoort mijn topic?
WEB>>PRG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb gekeken naar de versies lokaal en op de server en dat is 5.4.20 op de live omgeving en 5.4.19 op de ontwikkelomgeving. Dat kan toch bijna geen verschil maken.

display_errors staat aan trouwens en ik heb nu geen foutmeldingen meer maar dat maakt het er niet makkelijker op :s

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kbloem schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:01:
Ik heb gekeken naar de versies lokaal en op de server en dat is 5.4.20 op de live omgeving en 5.4.19 op de ontwikkelomgeving. Dat kan toch bijna geen verschil maken.
Sowieso vreemd dat de live omgeving nieuwere versies heeft van libraries en dingen dan in de ontwikkel omgeving.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kbloem schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:01:

display_errors staat aan trouwens en ik heb nu geen foutmeldingen meer maar dat maakt het er niet makkelijker op :s
Tsja, dan moet je ouderwets gaan debuggen. Echo vlak voor en vlak na het stukje dat de output stopt wat en kijk wat er uitgeprint wordt. De regel voor de eerste echo die niet meer afgedrukt wordt is de boosdoener. Zie ook Programming FAQ - Debuggen: hoe doe ik dat?

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik zie dat er een verschil zit in de manier waarop de pagina geladen word op test en op produktie.

Produktie:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepedia.nl/tmp/live.png

Test:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepedia.nl/tmp/test.png

Zit het dan in apache?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee. Dit zit in je code. Apache gaat niet je headers of code aanpassen...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En vervolgens werken je afbeeldingen ook niet meer en zelf aan het debuggen lijk je nog niet geweest te zijn. Debuggen zul je toch echt eerst zelf moeten doen. Dus begin daar eerst eens mee. Mocht je er dan alsnog niet uitkomen dan kan je een nieuw topic openen, maar geef dan op z'n minst aan wat je al zelf hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Allen,

de problemen leken toch in PHP en Apache te zitten. De VPS server werd opgeleverd maar de instellingen van Apache moesten nog aangepast worden zodat de code op de juiste manier behandeld werd.

Nu ben ik verre van expert maar de instellingen kunnen met EasyApache makkelijk in WHM aangepast worden. Om uit te leggen welke stappen ik allemaal ondernomen heb heeft niet veel nut maar de beste man in onderstaande video legt het redelijk goed uit. Ook is de beveiliging gelijk een paar niveautjes omhoog gegaan.

Pagina: 1