Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Over een aantal weken krijg ik als taak om een 6tal Citrix servers te gaan beheren met daarop 80 eindgebruikers.

Ik heb nog weinig kennis van Citrix dus daarom mijn vraag, hebben jullie advies voor een goede cursus die jullie gevolgd hebben of van hebben gehoord?

En ook niet onbelangrijk waar hebben jullie deze gevolgd? Online of bij een bedrijf waar ze de trainingen geven?

Ik heb al ervaring met het beheren van 2008/sbs2011 servers.

Thanks.

Gr SirArquin :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 14:55

YoVla

Yoghurt met vla

Ik heb zelf 2 Citrix certificaten behaald, namelijk:
Citrix XenApp 6.5 Administration (CXA-206)
Citrix XenApp 6.5 Advanced Administration (CXA-301)

De eerste was echt globaal over Citrix, wat doet welke optie etc.
De tweede is meer voor Troubleshooting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor je reactie. Waar heb je de curus gevolgd? Of online cursus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 14:55

YoVla

Yoghurt met vla

In de avonduren kwamen ze hier 'les' in geven.
Verder heb ik alles uit de boeken geleerd, maar dit is allemaal geregeld via mijn werkgever.
Hier kan ik je op dit moment weinig info over geven.

Ik heb hier wel een link die jij mogelijk kan gebruiken: http://www.globalknowledg...n/citrix-certificeringen/

Daar ga ik wel mijn volgende opleiding via volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb ooit Citrix Presentation Server 4 Admin training gehad maar dat stelde niet veel voor. Een weekje er mee spelen, whitepapers en installation guides van Citrix doorlezen was toen voldoende. Geen ervaring met de huidige versies helaas. Succes!

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

mutsje

Certified Prutser

Weet niet waar je vandaan moet komen maar bij XTG in Gouda geven ze goede gedegen Citrix basic administration cursussen. Wat wel relevant is welke versie van Citrix ga je beheren? Momenteel worden trainingen voor versie 6.5 gegeven weet niet of 6.0 nog gegeven wordt als training. Verder kom je met de administrative guide en wat gezond verstand ook heel ver maar een training geeft je sneller inzicht. Meestal is terminal server kennis wel een noodzakelijk iets omdat het als een laag op de terminal server omgeving ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:30:
Over een aantal weken krijg ik als taak om een 6tal Citrix servers te gaan beheren met daarop 80 eindgebruikers.
Probeer eerst eens goed te achterhalen waar je nu exact verantwoordelijk voor gaat worden. Dus niet alleen welk produkt van de leverancier Citrix, maar ook welke versie.

En verder natuurlijk nog de vraag of het ophoudt bij het OS + additionele Citrix software, maar wordt je ook verantwoordelijk voor de geinstalleerde applicaties?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik zomaar zonder kennis een zut Citrix bakken in mijn maag gesplitst zou krijgen, zou ik tovh eerst eens met mijn baas gaan praten om te vragen hoe ie dat gedacht had. Lijkt me niet echt dat je zonder enige kennis zo'n verantwoordelijkheid wilt hebben....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie mensen, hier kan ik wat mee.
.
The Eagle schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:07:
Als ik zomaar zonder kennis een zut Citrix bakken in mijn maag gesplitst zou krijgen, zou ik tovh eerst eens met mijn baas gaan praten om te vragen hoe ie dat gedacht had. Lijkt me niet echt dat je zonder enige kennis zo'n verantwoordelijkheid wilt hebben....
Het wordt geleidelijk aan me overgedragen. Ik heb dus genoeg tijd om me erin te verdiepen en cursusen te volgen. Vaak leer je van ''in het diepen gegooid' te worden nog het meeste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

True, maar als je baas je teveel laat zwemmen, ga je op een gegeven moment meestal ook vanzelf op zoek naar een ander / beter aquarium ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ligt eraan welke versie. Trainingen Xenapp 6.5 en 6.5 Advanced lopen af, zal niet zo lang meer duren voordat daar geen training meer voor wordt gegeven. Op korte termijn kun je wel vergeten, vorige week heeft Global Knowledge al 4 data moeten samenvoegen om een cursus lokaal vol te krijgen.
Pagina: 1