Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar advies/tips betreft aanschaf gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 08:46
beste allen,

dit is mijn eerste keer dat ik hier post, dus mocht ik bepaalde dingen verkeerd doen (zeker op taal gebied), hoop ik dat jullie geduld met mij zullen hebben.

Ik ben op zoek naar een goede gaming laptop. ongeveer 4 jaar geleden heb ik een 15/16 inch DELL studio XPS gekocht met een i7 en een (voor die tijd) behoorlijk goede grafische kaart. nu is dat niet echt een gaming laptop te noemen, maar ik had voor mijn werk een laptop nodig en kreeg een budget van 1000 euro van mijn werk, dus heb ik zelf wat extras erboven op gegooid en deze gehaald waarmee ik ook meteen games op kon spelen.

ik heb 3 jaar lang flink ermee gespeeld, en ja, na 3 jaar dan trekt die het natuurlijk niet meer om de meest recente games er mee te kunnen spelen. de grafische kaart heeft het inmiddels ook een beetje begeven, dus ben ik op zoek gegaan naar een vervanger.

wat ik ermee doe is het volgende:

- uiteraard gebruik ik het voor mijn werk, maar dat is grotendeels administratief. daarmee bedoel ik dat ik office gebruik, e-mails, zo af en toe PS. (dus eigenlijk kom ik er al met een laptop van 400 euro).
- ik speel graag games wanneer ik er tijd voor heb
- ik kijk vaak naar films ed.

mede dankzij de punten heb ik een aantal voorkeuren/wensen/eisen:

- i7
- een GTx770M/ ATI8970 of misschien zelfs een GTX 780M (als mijn budget het toe laat, wil ik een 780 erin, zodat ik zeker het komend 3 jaar mee kan)
- een hybride hardeschijf
- de optie om later een SSD erin te kunnen zetten.
- een goede scherm (omdat ik heel vaak op de laptop zelf films kijk of games op speel.
- ik ga vaak heen en weer, heb 2 banen, va ook vaker dan de gemiddelde persoon op reis, dus ik wil niet dat hij groter of zwaarder is dan mijn huidige laptop. deze past nl net in mijn rugzak, en weegt 3 kilo. (daar ik ook nog een tablet mee sleur en de nodige papieren, elk kilo extra is te veel)
- de garantie is ook een issue waar ik rekening mee wil houden. ik ben best bereid om in het buitenland iets te kopen, maar hoe zit het dan met de garantie. ik wil niet dat het een gedoe wordt.
- dit laatste punt is een beetje een luxe probleem: ik wil ook niet dat ie al te "bling bling" of heftig eruit ziet. (wat je dus helaas bijna altijd hebt als je een echte gaming laptop koopt... )
- budget: 1700 netto. (tegen de 2100 bruto)

met dat ingedachte ben ik opzoek gegaan naar mijn opties:

- Het liefst wilde ik een dell, ze zien er goed uit, zien er degelijk uit, en heb er hele goede ervaringen mee, daar betaal je dan ook voor. helaas zijn er geen Dell laptops die geleverd worden met de grafische kaarten dat ik wil. dus die viel al gauw af (helaas)

- Dan was ik uitgewezen op Alienware voor de juiste hardware... behalve de prijs en een uiterlijk wat ik echt niet mooi vind, heb ik het probleem dat ze al een tijd alleen een 14inch hebben (wat te klein is voor mij -- gezien ik heel vaak op de laptop zelf speel of films kijk) en een 17 inch wat dan te groot en te zwaar is (4kg).

- MSI gaming laptops: over het algemeen vind ik ze persoonlijk niet eruit zien. liever niet.

- vervolgens ben ik opzoek gegaan naar, wat voor mijn doen, alternatieve laptops/brands en gezocht of je ze ook custom made kan maken. zo ben ik bij xnotebooks en bto terecht gekomen. ik was er eerlijk gezegd blij mee want zo kon ik bijna alles nemen wat ik wilde, totdat ik hier op de forum besloot te kijken of er ook andere bedrijven hier vermeld stonden en ik merkte dat men niet bepaald positief was over de 2 bedrijven.

nu waren dat wel redelijk oude comments, dus wil ik jullie vragen of iemand hier mij wat andere opties kan voorstellen. en of men weet of de producten (en/of service) van die 2 bedrijven nog steeds slecht en te duur zijn.

alvast bedankt.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Het grootste probleem met jouw eisen is het gewicht (en de te heftig factor). Volgens mij bestaat er geen fatsoenlijke game-laptop onder de 3kg.

De enige 2 die hun koeling en de rest van de bouwkwaliteit goed op orde hebben zijn de Alienware 17 en de Asus G750, maar die wegen toch alweer minimaal 4kg en zijn 17".

Verder zou ik nog steeds wegblijven bij xnotebooks en bto. Zij leveren nog steeds Clevo barebones waarvan nog niet echt een goed uit een review is gekomen. Slechte invoerapparatuur/bouwkwaliteit/accuduur zijn veelgehoorde problemen bij die barebones en als je zoveel geld gaat uitgeven wil je ook iets dat helemaal goed is (maakt eigenlijk ook niet uit want bij elk budget wil je een goede laptop).

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 08:46
Dank je voor je reactie lucash.

mag ik vragen wat ej met "invoerapparatuur" bedoelt? de keybord bv neem ik dan aan? (ik vraag het even voor de zekerheid)

maar zoals je zei zijn voor mij idd de grootte en het gewicht toch best belangrijk. de grootte meer dan het gewicht om eerlijk te zijn, maar ze zijn beiden bealngrijk. Kijk, het hoeft zeker niet minder dan 3 kilo te wegen, want ik weet dat het onmogelijk is om behoorlijk apparatuur erin te hebben zonder dat het iets weegt.

Accuu duur is helemaal geen issue voor mij, want waar ik ook ben plug ik het aan netstroom.

Dat je zegt dat de bouwkwaliteit slecht is, is wel een groot zorg punt. als dat ding aan alle kanten kraakt en zo uit elkaar valt dan moet ik daar idd ver uit de buurt blijven.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Over BTO en vergelijkbare bedrijven verschillen de meningen nogal. Er zijn een aantal mensen die ze nog niet aan hun schoonmoeder zouden geven, en er zijn mensen die ze helemaal geweldig vinden. Waarheid zal wel in het midden liggen denk ik dan. Ook moet je rekening houden met het feit dat je tevreden mensen minder snel hoort dan mensen met een probleem.

Enfin, ik heb nog nooit een BTO in mijn handjes gehouden, dus ik heb er ook verder geen mening over. Wel zijn ze volgens mij redelijk groot en log, zoals de meeste gaminglaptops.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

http://www.anandtech.com/...em-amds-hd-7970m-got-game bijvoorbeeld. De geluidsuitstoot idle is ongeveer net zo hoog als die van mijn latitude onder full load. Verder maakt de review van TheVerge de leuke opmerking dat voor €500 extra, de alienware nog steeds de betere deal is.

Overigens vind ik niet dat de Alienware reeks er bling bling uit ziet als je de lampjes uit zet. Het straalt wel kwaliteit uit, dat zwarte rubber overal. Mijn definitie van bling is glossy plastic en agressieve lijnen en kleuren, maar daarvan is op de huidige alienware lijn maar heel weinig aanwezig.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik sleep de mijne ook ELKE dag mee, van almere naar schiphol..
vandaag ben ik vanochtend uit almere vertrokken, met de auto naar schiphol, daar er een uur mee rondgelopen op me rug.
daarna naar assendelft (daar ben ik nu)
en stop hem zozmeteen in de tas, en dan ga ik weer richting almere..

ik neem hem ECHT overal mee naartoe, en die 4 kilo (plus een adapter + muis + headset e.d.) is prima te tillen hoor !

sterker nog.. mijn volgende notebook wordt weer een alienware !

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Pagina: 1