Ik snap er niks van, ik ben net 3 uur bezig geweest om een nieuwe videokaart werkend te krijgen en hij vertikt het. Ik denk dat het aan mijn PSU ligt. Op de doos van de kaart staat minimaal een 500Watt PSU met een 75Watt 6 pins connector.
Maar mijn huidige 8800GTS 320mb is ook een energie slurper dus ik begrijp niet helemaal wat er nou mis is.
Mijn systeem:
PSU: 400Watt corsair (zal even zoeken wat het model precies is) (zou dit model moeten zijn: CMPSU-400CSW)
GPU: AMD/ATI 7790
CPU: i3 2100
Geheugen: 4 x 2GB
Moederbord: MSI Z68A-G45
Oude GPU: 8800GTS 320mb
Systeem zoals hij eerst was, niks geen problemen. Ik prik de nieuwe kaart er in en geen beeld.
koelers e.d. beginnen allemaal te draaien ook op de gpu maar geen (bios piepje?) piepje dat je pc doorstart.
Welke aansluiting ik ook gebruik blijf geen beeld houden.
Oude kaart er weer in, direct beeld.
nieuwe kaart er weer in, beide sloten geprobeerd, geen beeld.
^$%$%@#@# kaas wordt chagrijnig.
Alle componenten eruit gehaald, behalve 1 geheugen bankje, dus HD's enz los, nog steeds geen beeld.
BIOS gerest met het batterijtje en een jumper maar nog steeds geen beeld, oude kaart er weer in en zag wel dat de bios was gerest.
Ik heb ook nog geprobeerd om hem op te starten ZONDER de 6 pins voeding op de kaart, nu kreeg ik WEL een bios piep maar nog steeds geen beeld.
Maar mijn huidige 8800GTS 320mb is ook een energie slurper dus ik begrijp niet helemaal wat er nou mis is.
Mijn systeem:
PSU: 400Watt corsair (zal even zoeken wat het model precies is) (zou dit model moeten zijn: CMPSU-400CSW)
GPU: AMD/ATI 7790
CPU: i3 2100
Geheugen: 4 x 2GB
Moederbord: MSI Z68A-G45
Oude GPU: 8800GTS 320mb
Systeem zoals hij eerst was, niks geen problemen. Ik prik de nieuwe kaart er in en geen beeld.
koelers e.d. beginnen allemaal te draaien ook op de gpu maar geen (bios piepje?) piepje dat je pc doorstart.
Welke aansluiting ik ook gebruik blijf geen beeld houden.
Oude kaart er weer in, direct beeld.
nieuwe kaart er weer in, beide sloten geprobeerd, geen beeld.
^$%$%@#@# kaas wordt chagrijnig.
Alle componenten eruit gehaald, behalve 1 geheugen bankje, dus HD's enz los, nog steeds geen beeld.
BIOS gerest met het batterijtje en een jumper maar nog steeds geen beeld, oude kaart er weer in en zag wel dat de bios was gerest.
Ik heb ook nog geprobeerd om hem op te starten ZONDER de 6 pins voeding op de kaart, nu kreeg ik WEL een bios piep maar nog steeds geen beeld.
[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-10-2013 22:39 ]