Ik ben voor kennissen bezig om een site te optimaliseren voor zoekmachines. Omdat ik die mensen ook inzicht wil geven in bezoekersaantallen etc. wil ik gebruik maken van Google Analytics. Normaal gesproken zou ik het script die ik daar krijg rechtstreeks onder de body-tag plakken en wachten, maar deze keer wil ik het via Google Tag Manager proberen.
Alles lijkt verder goed te gaan, ik krijg geen errors, maar Analytics geeft na een paar dagen nog geen resultaten. Waarschijnlijk ben ik ongeduldig, maar wellicht dat één van jullie mij kan vertellen of ik het goed gedaan heb.
Alles lijkt verder goed te gaan, ik krijg geen errors, maar Analytics geeft na een paar dagen nog geen resultaten. Waarschijnlijk ben ik ongeduldig, maar wellicht dat één van jullie mij kan vertellen of ik het goed gedaan heb.
- Eerst heb ik de site aangemeld bij Google Webmaster Tools. robots.txt en sitemap.xml toegevoegd etc. Gaat tot nu toe goed. Helaas nog niet geïndexeerd.
- Toen in Tag Manager een container voor de site aangemaakt.
- Tag aangemaakt op basis van Analytics met trackingtype 'Paginaweergave'.
- Regel aangemaakt voor alle pagina's op basis van de regex '.*' (Is standaard regel)
- Tracking-ID van Analytics ingevuld als Webproperty-ID in de tag
- versie aangemaakt
- Containerfragment toegevoegd aan elke pagina (via php include_once())