Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Nav mijn winterberg testcase vandaag even mijn best gedaan om wat prettige herfstplaten te maken.
Wat meer gelet op het commentaar van de vorige testcase. Ben benieuwd wat jullie er nu van vinden.

[1]
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3779/10296754225_11bd1ec735_b.jpg

[2]
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3792/10296863633_4e80b751aa_b.jpg

[3]
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3756/10296752755_ea78841c13_b.jpg

[4]
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2839/10296865563_e9c74f3b9c_b.jpg

[5]
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7298/10296668104_917d35dc85_b.jpg

[6]
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7385/10296753806_6ba8352e18_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Zou je ze willen nummeren? Dan is het makkelijker om er commentaar op te geven :)

De foto's komen bij mij wat ''dof'' over. Heb je hier speciaal voor gekozen tijdens het bewerken?

[ Voor 38% gewijzigd door Possible op 15-10-2013 21:40 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Ze zijn erg donker, maar wel een stuk beter.

1 en 6 lijken op elkaar en 2 & 5 ook, alleen andere uitsnede.
composities zijn ok, kleuren zijn erg mooi en ook de werking tussen schaduwen en licht is erg mooi.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@Possible, done. En ja. Bewust voor gekozen. Terugkijkend op m'n vorige testcase vond ik de foto's wat flets en hard. Nu gekozen voor warm en idd wat donkerder. Je zou het ook 'voller' kunnen noemen. Vind ik mooier.

Dof vind ik ze nu juist niet. ( even in het achterhoofd m'n vorige testcase. Die waren een stuk fletser/doffer. Ook bewust overigens. )

@Deathchant. Inderdaad veel van hetzelfde. En wat gerommeld met de uitsnedes. Je hebt het gelijk door ;-)
Ik heb er ook flink aan zitten bewerken. Originele foto's zijn erg flets en blauw doordat het nevelig was en we redelijk hoog zitten hier. Maar persoonlijk hou ik er wel van. Mijn vriendin gaf al het commentaar dat het erg nep eruit zag tov het origineel. Maar dat vind ik geen punt. Het moet gewoon een mooie plaatje zijn.

Ben er ( tot nu toe ) wel erg content over. Stuk beter als m'n vorige testcase.
Ik doe vrijwel nooit iets met landscapes. Voornamelijk omdat ik Nederland gewoon gigantisch saai vind om op de foto te zetten. Hier in Duitsland krijg ik al wat meer inspiratie en motivatie om er wat mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik woon in Zuid Limburg...kep geen problemen met een leuk landschapje vinden :) Alleen doe ik het nooit omdat ik het niet bijzonder genoeg vind :D Daarom ga ik altijd naar Schotland. Motivatie is belangrijk. Waar ik een hekel aan heb is erop uit "moeten" om iets te zoeken. Als ik erop uit ga, dan moet het spontaan komen, zoeken doe ik niet :) Want elke keer als ik dat wel doe, dan lukt het niet :) Fotografie is een hobby/passie en als ik erom ga stressen is het niet meer zo leuk. Maar niet voor iedereen werkt het zo natuurlijk :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Nou zo werkt het min of meer ook voor mij. Ik verdien er verder niks mee. Het is hobby. Ik doe het puur voor de fun en de lol die ik er zelf in heb. Heb ook geen doel wat ik ermee wil bereiken.

En iets 'moeten' begint op werk te lijken. En dat wordt gelijk een stuk minder leuk. Respect voor degene die het wel kunnen. Maar mijn insteek is het ook niet. Soms zijn er tijden dat ik de camera niet eens aankijk. En dan opeens heb ik weer mappen vol. Gewoon wanneer ik zin heb. Of wanneer er wat leuks voorbij komt.

Anyway.. Thnx voor je commentaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Leuk experiment met die toning en "schilderachtige" bewerking. Ik vind het ook wat teveel van het goede en wat nep overkomen, maar juist door dit soort experimenten leer je wel hoe je een bepaald effect kunt bereiken.
#5 vind ik de mooiste, maar dan moet je wel dat "zwarte" boven en onder lichter maken.

ps. ik had je topictitel ook maar even aangepast, maar dat had je denk ik wel al gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Universal Creations op 15-10-2013 22:30 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ja, top :-)
Kon het zelf niet meer aanpassen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou letten op uitsneden/composities aan de boven en onderkant. Bij 3, wat ik een mooie plaat vind met die laagjes, had ik liever wat meer ruimte boven en onder gezien. Boven voelen de donkere wolken wat krap aan en bij de huisjes idem. Bij n4 is het stuk onder wel heel donker. Je wil waarschijnlijk de nadruk leggen op het stukje waar de zon doorkomt maar zo zie je weinig detail meer. N5 onderkant wat krap. Voor de rest zie ik mooie herfstkleuren hoewel de bewerking wel iets minder had gekund. Wel veel elektriciteitsmasten en windmolens trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Ik vind het fijne foto's met een fijne sfeer, net alsof ik naar oude schilderijen zit te kijken :) Ook mooi gebruik gemaakt van het aanwezige licht.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Mooie sfeer, wel erg grauw en donker maar dat is eigen aan het seizoen zeker... Kan ook aan mijn monitor liggen. Ik vind enkel de luchten niet zo geslaagd, vooral bij 1,2 en 6. Kan er niet direct mijn vinger op leggen hoe ik het beter zou doen, maar ze lijken ook zo "uitgesmeerd en vlekkerig".

Ook het grote verschil tussen lichte zones en stukken die je bijna zwart hebt gemaakt (valt erg hard op bij foto 5) vind ik er wat over, ik snap je vriendin wel denk ik ;)

Toch een mooie reeks, zelf in de Eifel geweest en ik vond het extreem moeilijk om echt mooie landschapsfoto's te nemen. In Duitsland staat het ook vol storende elementen, overal waar je kijkt een GSM mast, elektriciteitspalen, OVERAL Windturbines, ... Foto van Duits landschap zonder windmolen = Photoshop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:07

Polariteit

Fietsende fotografeur

In Duitsland staat het ook vol storende elementen, overal waar je kijkt een GSM mast, elektriciteitspalen, OVERAL Windturbines,
Daar moet je je ook niet aan storen, mar er gebruik van maken :P

Ontopic:

Qua landschap wel een leuke serie. Het donkere vind ik ook wel nice; alleen de bewerking vind ik niet zo geslaagd, maar dat is meer smaakgebonden. ik vind ze te rood. Bij een aantla foto's stoor ik me bijv. echt aan de gekke lucht zoals bijv. 2 en 6.

Qua compo vind ik nummer 6 erg fijn. Ook drie is nice met dat selectieve gekleurde groepje bomen.

Is volgens mij een prachtig landschap irl :)

[ Voor 49% gewijzigd door Polariteit op 16-10-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Bedankt voor het commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Ik vind ze allemaal net ietsje te warm en een tikkeltje te donker :) Maar het zijn stuk voor stuk wel foto's die ik erg cool vind, op die twee kritiekpuntjes na dan :P Fix dat en het zou voor mij best een showcase mogen zijn.

The devil is in the details.

Pagina: 1