Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Upgrades voor HP ProBook 4720s/Apple Ibook G4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
een vriend van mij heeft de HP ProBook 4720s. Nu vraag ik me af of deze laptop alsook een SSD (samen met de gewone harde schijf) kan bevatten? En hoe kan ik hem verder verbeteren? Een andere vriend heeft dan weer de Apple Ibook G4. Voor deze vraag ik me af in hoevere deze beter gemaakt kan worden?
Met vriendelijke groeten, Dantonse

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
De HP is een 17", dat betekent dat er meestal een vrij 2,5" slot voor een HDD of SSD in zit. De Crucial m500 is goed, bekijk even hoeveel ruimte Windows, de programma's en eventuele games innemen, om daar de grootte van de SSD op af te stemmen. 120 of 240GB is gangbaar. Verder kun je het geheugen upgraden naar maximaal 8GB. Denk dat er nu 1x 2GB en 1x 1GB in zit, die 1GB strip kun je vervangen voor een 4GB, dat zal wel wat schelen. Eventueel kun je die van 2GB ook vervangen door een van 4GB. Voorwaarde voor dit alles is wel dat Windows 7 een 64 bit versie moet zijn, anders kun je maar maximaal van 3,2GB gebruikmaken. Een clean install van W7 64 bit op de SSD zal een flinke verbetering in snelheid opleveren :)

Die Apple is van 2004, lijkt me sterk dat je daar nog wat mee kunt eigenlijk. Wat doet die vriend allemaal met zijn laptop?

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996