Toon posts:

The Elder Scrolls Edities

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw als het aankomt op The Elder Scrolls. Ik ken de serie natuurlijk wel maar ik heb nog nooit zo'n game gespeeld. Ik wil de volgende games spelen en in deze volgorde: Skyrim, dan Oblivion, en dan misschien Morrowind. En elke game met alle expansion packs en het liefst ook alle DLC. De DLC is nu een beetje wat het moeilijk maakt.
1. Bij welke edities zit nu alle DLC? Volgens mij heb je alleen bij Oblivion dat de DLC in de Deluxe versie zit en niet in de Game of the Year Edition (GOTYE) en ook niet in de 5th Anniversary Edition.
2. Is er ook een boxed versie voor de Deluxe versie? Ik kan hem alleen op steam vinden en op wikepedia vind ik helemaal niets voor "deluxe".
Voor Skyrim is er volgens mij geen DLC behalve het HD texture pack maar die is gratis op Steam.
3. En hoe zit het dan met Morrowind? DLC bestond toen volgens mij nog niet dus ik ga ervan uit dat die niet bestaat en de expansions zitten voor zover ik weet gewoon zowel in de GOTYE als in de Anthology editie.
4. Zit er een verschil tussen Oblivon GOTYE en de 5th YE edition? Volgens mij is het gewoon een heruitgave.
5. Zitten bij elke GOTYE ook fysieke maps bij? Zijn dit gewoon posters of net als bij Skyrim van wat betere kwaliteit (wat dikker)? Bij de Oblivion 5th YA en Anthology en zitten ze wel maar ik weet dus niet van welke kwaliteit.

De prijzen maken mij niet zo heel veel uit aangezien je er heel wat uurtjes plezier voor terugkrijgt. Ik wil zoiezo de fysieke versies vanwege verzamelredenen.

Ik zit zelf dan te denken aan de Anthology editie of 3x een game of the year editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 18:45

deraco96

Altijd.

Skyrim heeft zeer zeker wel DLC ;)
Maar de grote bonus zijn de mods. Kijk eens op skyrim.nexusmods.com en rommel tussen de honderden vette mods. Maar natuurlijk heb ik er ook wel respect voor als je eerst zonder mods wil spelen, maar de meeste voegen gewoon hele logische dingen toe en zijn helemaal niet spelbrekend, dus een grote aanrader. Oblivion en Morrowind heb ik niet gespeeld, maar ik denk dat je het beste de oudste het eerst kan spelen, anders zijn de graphics echt een hele zware tegenvaller. Again; ik heb bijvoorbeeld Morrowind niet gespeeld en ben verwend door Skyrim, maar het is echt een lelijke game zo op het eerste gezicht, in deze tijd.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk alleen officiële DLC (expansion packs zie ik niet als DLC). De reden dat ik als eerst met Skyrim wil beginnen is vanwege de beschikbare vrije tijd die ik heb. Daarom begin ik het liefst als eerst met degene die ik het liefst wil spelen. Daarnaast ben ik zoiezo niet zo'n graphics fanaat. Hoe mooier hoe beter natuurlijk maar met Oblivion kan ik zoiezo nog overweg. Morrowind ga ik waarschijnlijk alleen spelen als ik alles voor het 6de deel klaar heb. Dat zal dus The Elder Scrolls Online Zijn. Maar zoiezo begin ik met Skyrim en daarna komt Oblivion.
"meeste voegen gewoon hele logische dingen toe en zijn helemaal niet spelbrekend, dus een grote aanrader". Nexusmods kende ik al maar ik wil inderdaad het liefste het spel spelen zoals het bedoeld is. Maar kan je anders een paar voorbeelden noemen van must have mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij nu een en ander duidelijk geworden. De ene helft beweert dat je met de Anthology versie niet beschikt over de officiële DLC van Oblivion en de andere helft wel. Het blijkt nu dus dat beiden min of meer gelijk hebben. Volgens een officiële post van Bethesda op haar blog zeggen ze het volgende:
As a bonus, the included Steam key will activate Steam versions of Morrowind GOTY and Oblivion GOTY Deluxe. Like the disc release of Oblivion, the deluxe versions include the main game, Knights of the Nine, and Shivering Isles, but it also adds English versions of the Wizard’s Tower, Fighter’s Stronghold, Orrery, Thives’ Den, The Vile Lair, Mehrunes’ Razor, and Horse Armor. These add-ons are not compatible with the disc version of the game, so you will need to use the Steam version to access them.
bron: http://www.bethblog.com/2...mes-to-pc-this-september/

Met deze editie krijg je dus gewoon alles wat door Bethesda uitgebracht is. Zolang je maar de code op je steam account registreert.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Jup, anthology editie bevat alle games met uitbreidingen (DLC), behalve Morrowind. Morrowind heeft een aantal kleine 'mods' gekregen (een extra helm bijv), die gratis te downloaden waren van de officiële site. Ik weet niet of ze nog te krijgen zijn daar, maar verder zijn ze compleet. Overigens mis je niets als je ze niet hebt.

Als laatste zijn er 2 versies van arena: floppy en cd. De versie in de anthology is de floppy versie (maar nu op cd). Hierin zit geen voiceover in de filmpjes, wat wel op de cd versie zat. Die is echter alleen nog in originele (1994) editie via ebay etc. te krijgen, voor prijzen waar je niet blij van wordt...

Daarnaast zitten in de anthology niet alle kaarten:
Tribunal en bloodmoon (uitbreidingen van morrowind) en shivering isles (uitbreiding van oblivion) hadden een kaart, maar die zit niet in de anthology. Daarnaast is de kaart voor morrowind anders in de anthology dan origineel. Hoewel de tekening hetzelfde is is hij niet langer in kleur, maar in een soort 'perkamentachtig' geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt. De kaarten zijn inderdaad iets anders. Ik heb ze net gezien op een unboxing video op youtube. Jammer dat niet alle kaarten erbij zitten maar ze zijn tenminste wel allemaal in dezelfde stijl dus dat vind ik juist weer een pluspunt. Ik vraag me alleen wel af of er bij Morrowind: GOTYE ook de kaarten voor Tribunal en Bloodmoon erbij zitten. En ook wel jammer dat het gewone posters zijn en niet van dezelfde kwaliteit als die bij de limited editon van Skyrim zat. Morrowind: GOTYE is trouwens ook wel vrij prijzig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kaarten van Bloodmoon en tribunal zitten er niet bij helaas. Die zijn alleen te krijgen in de losse edities van deze uitbreidingen, en dan alleen de eerste 'druk' (later zaten ze er niet meer bij). GOTY is zover ik weet, moet wel voor een 10tje te krijgen zijn. Er zijn wel 2 versies van. De ene (dure) heeft één kaart, waarop groot Vvardenfell (eiland waar Morrowind speelt) op staat, en in het klein (op hetzelfde papier in de hoek) het eiland solstheim (waar bloodmoon speelt). Ik meen dat ook de stad mournhold (waar tribunal speelt) erop staat, maar dat weet ik niet zeker.
De andere (goedkopere) versie heeft geen enkele kaart, alleen de cd's. Overigens is dit de enige versie die nog nieuw te krijgen is. Die met kaart kun je alleen (met veel geluk) nog 2e hands krijgen.

Waarschijnlijk doel jij met de 'dure goty' op de collector's edition. En ja, die is duur (200+ euro). Daar zit ook alleen morrowind (+ goodies) in, niet de uitbreidingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Orian op 17-10-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morrowind GOTYE is voor zo'n £30 te krijgen op Amazon. Ik denk er nog even over want het is zoiezo nog niet zeker of ik uberhaupt aan Morrowind ga beginnen. Elk jaar komen er weer zoveel games die ik wil spelen en dat kan ik geen eens bijhouden. De kans dat ik echt aan Morrowind zal beginnen is denk ik ook niet zo groot ben ik bang. Ik denk dat ik dan net zo goed Skyrim: LE en Oblivion: 5th YAE kan nemen. Moet ik eventueel wel nog de DLC downloaden van alternieve bronnen ;).
Pagina: 1