Beste,
Dit is take 2 voor mijn thread, nu conform het CAA beleid.
Ik wil een goede tot zeer goede game pc builden voor een vrij groot budget (800-1200 euro)
Ik heb nog nodig: een volledige pc, een monitor, een keyboard.
Ik ga vooral League Of Legends spelen maar ook Diablo III, SC II,....
Ik denk niet dat ik zal gaan overclocken tenzij iemand mij de voordelen kan zeggen? Tot nu toe kwam mijn conclusie er op neer dat het een methode is om de pc extra inspanning te laten leveren om echt zware spellen te spelen. Ik schik geen BF4 te spelen dus vind het niet direct nodig. Is het beter om tegen de tand des tijds toch een overclockbare PC te bouwen? En hoeveel zou het prijsverschil zijn als ik geen overclockbare delen koop?
Ik heb al een voorlopige samenstelling met inspiratie van een Austin Evans video op youtube en wat hulp van iemand op het forum.
Cooler Master Processor Koeler Hyper 212 Evo AMD & Intel
-> is dit nodig als ik niet zal gaan overclocken? Of mss overclock ik toch ?
OCZ ModXStream Pro 600W
-> voldoende watt?
Intel Core i5 4670K Boxed
-> goed genoeg? vriend dacht van wel.
MOEDERBORD: verschrikkelijk moeilijk om te kiezen maar ik volg hierin gewoon Austin Evans en neem:
MSI Z87-G43 iZ87, SATA600 RAID, USB3.0
-> goed? niet goed? past in build?
!!! vind niet in pricewatch... !!!!
Samsung 840 EVO 120GB
-> vrij zeker dat dit een goede SSD is, verschillende reviews gelezen
Western Digital Green SATA 6 Gb/s, 1TB
-> veranderde ik van black naar green want SSD zal voor voldoende snelheid zorgen volgens een behulpzame forumgebruiker? (eerst: Western Digital Harddisk 3.5" Black 1TB, SATA600, 7200rpm)
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B
-> ook zo veel keuze dus volg ik populariteit...
-> zou 8 bg genoeg zijn? neem ik beter 2 van 8 en dan de mogelijkheid om nog 2 keer 8 bij te steken?
VIDEOKAART:
ik kan een videokaart 2de hands kopen van een vriend(betrouwbaar en goede staat)
dit is een: MSI R6770-MD1GD5
->2de hands een goed idee?
-> goed genoeg?
Monitor:
AOC q2963Pm Zwart
-> dit is de droom monitor maar ik zoek eigenlijk iets gelijkaardig die wat goedkoper is, iemand ideen?
Toetsenbord:
-> ik heb al veel research gedaan voor een mechanical keyboard maar het is moeilijk te beslissen als je het niet kan testen en ik doe nu al jaren met een apple klein toetsenbord zonder numeriek deel...
Het is enorm veel gevraagd om deze lijst in te vullen, als je een deeltje of zelfs maar 1 antwoord of stukje advies kan geven ben ik al enorm geholpen!
Bedankt aan alle lezers en techneuten die me willen verderhelpen!!!
Vriendelijke groet,
Fearengineer
Dit is take 2 voor mijn thread, nu conform het CAA beleid.
Ik wil een goede tot zeer goede game pc builden voor een vrij groot budget (800-1200 euro)
Ik heb nog nodig: een volledige pc, een monitor, een keyboard.
Ik ga vooral League Of Legends spelen maar ook Diablo III, SC II,....
Ik denk niet dat ik zal gaan overclocken tenzij iemand mij de voordelen kan zeggen? Tot nu toe kwam mijn conclusie er op neer dat het een methode is om de pc extra inspanning te laten leveren om echt zware spellen te spelen. Ik schik geen BF4 te spelen dus vind het niet direct nodig. Is het beter om tegen de tand des tijds toch een overclockbare PC te bouwen? En hoeveel zou het prijsverschil zijn als ik geen overclockbare delen koop?
Ik heb al een voorlopige samenstelling met inspiratie van een Austin Evans video op youtube en wat hulp van iemand op het forum.
Cooler Master Processor Koeler Hyper 212 Evo AMD & Intel
-> is dit nodig als ik niet zal gaan overclocken? Of mss overclock ik toch ?
OCZ ModXStream Pro 600W
-> voldoende watt?
Intel Core i5 4670K Boxed
-> goed genoeg? vriend dacht van wel.
MOEDERBORD: verschrikkelijk moeilijk om te kiezen maar ik volg hierin gewoon Austin Evans en neem:
MSI Z87-G43 iZ87, SATA600 RAID, USB3.0
-> goed? niet goed? past in build?
!!! vind niet in pricewatch... !!!!
Samsung 840 EVO 120GB
-> vrij zeker dat dit een goede SSD is, verschillende reviews gelezen
Western Digital Green SATA 6 Gb/s, 1TB
-> veranderde ik van black naar green want SSD zal voor voldoende snelheid zorgen volgens een behulpzame forumgebruiker? (eerst: Western Digital Harddisk 3.5" Black 1TB, SATA600, 7200rpm)
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B
-> ook zo veel keuze dus volg ik populariteit...
-> zou 8 bg genoeg zijn? neem ik beter 2 van 8 en dan de mogelijkheid om nog 2 keer 8 bij te steken?
VIDEOKAART:
ik kan een videokaart 2de hands kopen van een vriend(betrouwbaar en goede staat)
dit is een: MSI R6770-MD1GD5
->2de hands een goed idee?
-> goed genoeg?
Monitor:
AOC q2963Pm Zwart
-> dit is de droom monitor maar ik zoek eigenlijk iets gelijkaardig die wat goedkoper is, iemand ideen?
Toetsenbord:
-> ik heb al veel research gedaan voor een mechanical keyboard maar het is moeilijk te beslissen als je het niet kan testen en ik doe nu al jaren met een apple klein toetsenbord zonder numeriek deel...
Het is enorm veel gevraagd om deze lijst in te vullen, als je een deeltje of zelfs maar 1 antwoord of stukje advies kan geven ben ik al enorm geholpen!
Bedankt aan alle lezers en techneuten die me willen verderhelpen!!!
Vriendelijke groet,
Fearengineer