Toon posts:

Hulp gevraagd bij eerste game pc build

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Dit is take 2 voor mijn thread, nu conform het CAA beleid.

Ik wil een goede tot zeer goede game pc builden voor een vrij groot budget (800-1200 euro)
Ik heb nog nodig: een volledige pc, een monitor, een keyboard.
Ik ga vooral League Of Legends spelen maar ook Diablo III, SC II,....
Ik denk niet dat ik zal gaan overclocken tenzij iemand mij de voordelen kan zeggen? Tot nu toe kwam mijn conclusie er op neer dat het een methode is om de pc extra inspanning te laten leveren om echt zware spellen te spelen. Ik schik geen BF4 te spelen dus vind het niet direct nodig. Is het beter om tegen de tand des tijds toch een overclockbare PC te bouwen? En hoeveel zou het prijsverschil zijn als ik geen overclockbare delen koop?

Ik heb al een voorlopige samenstelling met inspiratie van een Austin Evans video op youtube en wat hulp van iemand op het forum.

Cooler Master Processor Koeler Hyper 212 Evo AMD & Intel
-> is dit nodig als ik niet zal gaan overclocken? Of mss overclock ik toch ?

OCZ ModXStream Pro 600W
-> voldoende watt?

Intel Core i5 4670K Boxed
-> goed genoeg? vriend dacht van wel.

MOEDERBORD: verschrikkelijk moeilijk om te kiezen maar ik volg hierin gewoon Austin Evans en neem:
MSI Z87-G43 iZ87, SATA600 RAID, USB3.0
-> goed? niet goed? past in build?
!!! vind niet in pricewatch... !!!!

Samsung 840 EVO 120GB
-> vrij zeker dat dit een goede SSD is, verschillende reviews gelezen

Western Digital Green SATA 6 Gb/s, 1TB
-> veranderde ik van black naar green want SSD zal voor voldoende snelheid zorgen volgens een behulpzame forumgebruiker? (eerst: Western Digital Harddisk 3.5" Black 1TB, SATA600, 7200rpm)

Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B
-> ook zo veel keuze dus volg ik populariteit...
-> zou 8 bg genoeg zijn? neem ik beter 2 van 8 en dan de mogelijkheid om nog 2 keer 8 bij te steken?

VIDEOKAART:
ik kan een videokaart 2de hands kopen van een vriend(betrouwbaar en goede staat)
dit is een: MSI R6770-MD1GD5
->2de hands een goed idee?
-> goed genoeg?

Monitor:
AOC q2963Pm Zwart
-> dit is de droom monitor maar ik zoek eigenlijk iets gelijkaardig die wat goedkoper is, iemand ideen?

Toetsenbord:
-> ik heb al veel research gedaan voor een mechanical keyboard maar het is moeilijk te beslissen als je het niet kan testen en ik doe nu al jaren met een apple klein toetsenbord zonder numeriek deel...

Het is enorm veel gevraagd om deze lijst in te vullen, als je een deeltje of zelfs maar 1 antwoord of stukje advies kan geven ben ik al enorm geholpen!

Bedankt aan alle lezers en techneuten die me willen verderhelpen!!!

Vriendelijke groet,

Fearengineer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de RML van mijn wenslijstje tot nu toe

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,89€ 194,89
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,95€ 24,95
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B€ 75,-€ 75,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 54,99€ 54,99
1Samsung 840 EVO 120GB€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,78

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 14:43

Salmon

.NET developer

Ziet er wel aardig uit. Alleen 800+ euro voor een PC voor die spellen is nou volgens mij ook niet echt nodig. Ik zou je willen aanraden om de Best Buy Guides door te lezen en gewoon een PC te halen voor 6-700 Euro en de rest voor je randapparatuur te gebruiken.

Die GPU die je zegt 2e hands te kunnen krijgen is nou ook niet echt geweldig, goed genoeg voor die spellen maar dan kan deze niet op max draaien. Verder mis je nog een case?

RAM, CPU cooler, PSU, SSD en CPU zelf zijn iig wel op orde :)

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Eisen mbt tot geluidsniveau?

Verwijderd

Topicstarter
heb niet echt last van luide pc, ik bedoel niet overdrijven maar moet niet ultrastil zijn

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
"Ik denk niet dat ik zal gaan overclocken tenzij iemand mij de voordelen kan zeggen?"

Voor gamen zal je bijna geen voordeel halen met overklokken in de meeste games.

http://www.ocaholic.ch/mo...category.php?categoryid=1

Dus neem de stock i5 4670. (hiermee kun je minimaal 3 jaar mee voorruit)

"MOEDERBORD: verschrikkelijk moeilijk om te kiezen maar ik volg hierin gewoon Austin Evans en neem:
MSI Z87-G43 iZ87, SATA600 RAID, USB3.0"

Als je toch niet gaat overklokken, kan je net zo goed een budget (b85) bordje nemen die alles heeft wat je nodig hebt. Verschil tussen goedkope en dure mobo voor het aantal fps is te verwaarlozen.

Onderstaande review is van een vorige generatie mobo, maar het gaat om het idee:

http://www.techpowerup.com/reviews/Gigabyte/B75M-D3H/10.html

"Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B"

Zal wel goed zijn. (Ik raad altijd aan om even naar de site van kingston of crucial of je mobo fabrikant en kijken wat ze aanraden).

"-> zou 8 bg genoeg zijn? neem ik beter 2 van 8 en dan de mogelijkheid om nog 2 keer 8 bij te steken?"

2x4 gb is genoeg voor gamen en programma's die op de achtergrond draaien.

"2de hands een goed idee?"

Als de prijs goed is kan je het proberen. Misschien mag je het eerst testen.

Ontwikkelingen van videokaarten gaan hard. Koop je nu een high end videokaart, dan is ie over twee jaar een low end videokaart geworden.

Je kan voor een nieuwe gaan. Voordelen: zuiniger, stiller en sneller.

Veel videokaarten zijn nu in prijs verlaagd om plaats te maken voor de nieuwe generatie.

Je spellen zijn niet zwaar, dus geen noodzaak voor een dure videokaart.

http://www.lanoc.org/revi.../6606-gtx-780-sli-results
http://www.techpowerup.co...acturer=&pp=25&order=date
http://www.techpowerup.co...GTX_760_TF_Gaming/21.html

Voeding kan je aan de mask in het voedingen topic vragen. Hij heeft meer verstand van voedingen dan ik. (Wat mij een beetje tegenstaat aan de voeding die je hebt uitgekozen zijn de Teapo condensatoren. http://www.hardwaresecret...Power-Supply-Review/936/4).

[ Voor 4% gewijzigd door mirp op 15-10-2013 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik gewoon de gameguide van Tweakers volg heb ik dan een pc die volledig werkt? zou ik niet beter dat volgen? de basisgamepc guide dan?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:14:
Als ik gewoon de gameguide van Tweakers volg heb ik dan een pc die volledig werkt?
Ja logisch.
Bovendien heb je dan, voor die prijs, het best gebalanceerde systeem met kwaliteits onderdelen.
Het heet niet voor niets Beste Koop.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.