Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mailprobleem in Exchange 2003 omgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een gebruiker meldde dat haar mails niet toekwamen naar mensen met een Gmail mailbox.
Ik stelde haar voor om als test naar mijn gmail adres te sturen & er kwam inderdaad geen mail toe.

Nu komt het vreemde stuk:
als ik eerst vanuit gmail een mail stuur naar haar outlook en zij antwoordt hier op dan komt alles correct toe.
Vanaf dan komen alle mails wel correct toe.

Ze krijgt nooit een foutmelding dat haar mail in kwestie niet correct is toegekomen.
Wanneer ik ga kijken op de exchange server zelf en het "message tracking center" erbij haal, vind ik hier alle mails in terug. (ook diegene die niet toegekomen zijn op mijn gmail mailbox).

Iemand die dit zou kunnen verklaren?
Heb al de event log uitgespit maar vind hier ook geen relevante informatie voor.

Heb als test naar een andere mailbox op non g-mail domein gestuurd en daar komt wel alles correct toe.
Het lijkt dus dat eerst een gmail mailbox naar haar moet sturen, alvorens haar mails correct worden verstuurd naar een gmail mailbox.

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:51
Heb je al in de map ongewenste e-mail gekeken bij gmail ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip!
Inderdaad bij het openklikken van "Meer>" en dan "Spam" zaten inderdaad de e-mails in kwestie.
Waarom worden deze standaard naar hier verwezen?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Omdat gmail vind dat het voldoet aan de voorwaarden die zij stellen om mail te markeren als spam.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je bij message tracking ziet dat de mail verzonden is, dan is 99,9% van de keren ook echt weg en ligt het probleem bij de ontvangende partij.

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:37:
Bedankt voor de tip!
Inderdaad bij het openklikken van "Meer>" en dan "Spam" zaten inderdaad de e-mails in kwestie.
Waarom worden deze standaard naar hier verwezen?
Het kan zijn dat Exchange geen fully qualified domain name gebruikt of wellicht verzend je van een dynamisch IP, maar het zou ook de provider kunnen zijn die bij Google op de blacklist staat. Ik zou zeggen controleer eerst is of je hier op de lijst staat http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
Pagina: 1