Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik zit nu al een tijdje te kijken voor een nieuwe laptop en heb mijn keuze laten valen op een hp envy 6.

Nu alleen nog welke. Ik zit dus te kijken naar de 1206-ed en de 1208-ed.

Op tweakers kan ik bij de specificaties geen verschil vinden.
Op bol zeggen ze dat er een andere videokaart in zit
En bij modern kan ik ook geen verschill vinden.

Het enige verschil wat er uitspringt is zo'n 140 euro verschil.

Dus wie kan mij helpen? Wie weet wat ik niet weet dus wat ik over het hoofd zie.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zelfs op de site van HP bij de specificaties geen verschil te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe zou het dat kunnen dat via bol er toch een andere videokaart in zit? Of is dit een fout van hun?

Het enige wat ik kan vinden is dat de duurdere wel als ultrabook staat beschreven en de andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 05:22
Waarom wil je specifiek die laptop? Voor die prijzen is er echt wel wat beters te krijgen. Vooral het scherm van die HP's is brak, je kunt voor dit geld beter een 1080p scherm nemen, dan heb je veel meer werkruimte en ook een betere beeldkwaliteit. Kijk eens naar de Lenovo E531 (die kun je op de site van lenovo samenstellen, maar met een 1080p scherm is de levertijd wel 4 weken), of de Asus N56. Vooral de Asus is een erg goede allround laptop met goede bouwkwaliteit etc. die hier vaak aangeraden wordt. De Lenovo is meer een budget keuze. Koop er zelf deze SSD bij: pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB
De harde schijf kun je dan in een HDD caddy zetten (google even op de laptop en zet erachter HDD caddy), en die zet je dan weer op de plek van de DVD speler. De DVD speler vervalt dus, maar ik denk niet dat je die nog veel gebruikt. Dit alles kun je gewoon doen zonder dat je garantie vervalt, en je hebt gewoon een prima laptop die, zeker als je voor de Lenovo gaat, net zo duur is als de HP's maar wel (veel) beter zijn.
Tip: hele goedkope N56

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier op de specs bij tweakers staat er als verschil een verlicht toetsenbord bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep1v
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 11:26
Ik heb deze laptop ook als optie gehad, alleen zag ik op www.laptopshop.nl staan dat deze laptop een full HD scherm zou hebben, wat niet klopt omdat dit niet op de officiële HP site staat.

Laptopshop geeft aan dat de informatie foutief is: "Onze excuses voor de foutieve informatie. De resolutie van deze ultrabook is inderdaad 1366 x 768 en niet Full HD zoals graag gewenst."

Dit alleen ter informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel laptops vergeleken en vond deze een van de betere voor mijn gebruik.
De lenovo heb ik ook bekeken en is eigenlijk precies het zelfde als de 1208ed alleen dan met een iets sterkere processor en een full hd scherm. hierbij komt wel dat hij ook weer iets zwaarder is. (hij moet elke dag in de rugzak mee naar college)
Als ik de 1206-ed neem ben ik 730,- kwijt en is volgens mij geen heel slecht bedrag voor wat je krijgt.
Tips zijn altijd nog welkom en ik had ook gezien dat er inderdaad een zaklamp zal moeten worden aangeschaft op in het pikken donker met het scherm uit te kunnen typen ;)
Pagina: 1