Toon posts:

Wachttijd openen mappen via NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik gebruik nu al een aantal jaar naar tevredenheid een Synology 411 NAS met 4 schijven. Werkt prima, echter is er wel 1 probleem: Enkele mappen openen zeer traag.

Ik was altijd in de veronderstelling dat dit onvermijdelijk was omdat het mappen zijn met honderden foto's, filmpjes of andere bestanden. Ik heb nu sinds enkele maanden een Surface RT in mijn bezit en het viel mij op dat dezelfde mappen ineens heel snel openen. In een enkele seconde opent het de mappen waar mijn laptops minstens 7 seconden over doen.

Nu heb ik het volgende geprobeerd:

1. In gpedit.smc "Miniaturen uitschakelen en alleen pictrogramma weergeven voor netwerkmappen" aangezet
2. Maptype veranderd (Rechtermuisknop --> Eigenschappen --> Aanpassen) in verschillenden typen zoals "Documenten", "Diverse bestanden".
3. Schone en kale windows installatie geprobeerd om uit te sluiten of het veroorzaakt door software van derden. (Dit is sneller maar nog steeds niet zo snel als mijn Surface RT)
4. De mappen met 500+ bestanden opgedeeld in verschillende submappen.
5. De mappen verwijderd en opnieuw aangemaakt. Word vanzelf weer traag wanneer ik de bestanden terugzet.
6. Gecontroleerd of er over WiFi (net zoals de Surface RT) toevallig wel sneller mappen te openen zijn.

In de afgelopen 3 jaar heb ik meerdere laptoppen gebruikt en verschillende Windows versies. (WIndows 7,8 en nu ook 8.1). Punt 1 t/m 5 hebben niet veel effect. Wanneer Windows eenmaal de map heeft geopend dan blijft het snel zolang ik het regelmatig gebruik.

Moet ik mijn CoreI7 laptop maar vervangen door mijn vele malen snellere Surface RT of zou er een andere oplossing zijn ? :+ Wie weet er enkele tweaks zodat Windows sneller mappen op een NAS opent (zoals mijn Surface RT)? Of misschien nog beter: Wie weet de tweaks die microsoft op een Surface RT heeft toegepast?