MSI HD7950 Geinstalleerd, nu gekke geluiden.

Pagina: 1
Acties:

• TeunisDokter
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01-2022
Hallo allemaal.

Ik heb zojuist een MSI HD7950 Geinstalleerd (3gb).

Na een paar uur komen er gekke geluiden uit mijn kast. Het klinkt als een soort inbelverbinding (van vroeger). Prrrrrt, prrrrt. Dit geluid begint wanneer ik begin met gamen, bijvoorbeeld Total War: Rome 2.

Het lijkt er op dat dit uit mijn voeding komt. Ik weet dit echter niet volledig zeker. Verder werkt alles wel normaal. Ik dacht dat 550w van Huntkey wel voldoende zou moeten zijn om deze setup te draaien? Hij is dan wel drie jaar oud, maar toch.

Wat zou dit kunnen zijn? Verkeerde drivers, iets anders? Of toch de PSU?

Het stopt direct bij het stoppen met gamen. Is het misschien een ventilator of toch iets anders?

Overige hardware:
AMD FX 8150
8gb DDR Kingston
MSI HD7950
3 HDD's
3 Casefans
Huntkey 550w green power.

[ Voor 6% gewijzigd door TeunisDokter op 15-10-2013 17:51 ]

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:56

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Dat klinkt als Coil Whine

Niet zo gek veel aan te doen volgens mij.

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

• TeunisDokter
VERINGTENTJE schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:54:
Dat klinkt als Coil Whine

Niet zo gek veel aan te doen volgens mij.
Is vet irritant... Hmm, ligt het dan aan de combinatie van de kaart met de PSU? Kan ik de kaart RMA'en of iets dergelijks of krijg ik dit nu telkens met mijn PSU?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

Vsync aanzetten.
Bron: Mezelf ( 7970 ).
Als dit niks verhelpt is het inderdaad de voeding, zou gewoon een andere aanschaffen dan, huntkey is alleen goed bij erg luxe versies van hen.
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/668/10

[ Voor 127% gewijzigd door Thomg op 15-10-2013 18:07 ]

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:16
Huntkey voedingen zijn nu niet bepaald de meest betrouwbare en hoge kwaliteitsdingen, dus misschien kan je eens testen met een andere (lees: betere) voeding a la Seasonic of XFX.

• TeunisDokter
Ik denk dat het dan inderdaad aan de voeding ligt want v-sync geeft geen verbetering. Gek genoeg heb ik het alleen bij video's in-game en in de menu's. Bij het spelen van BF3 verder geen geluiden. Bij Total War: Rome 2 extreme geluiden in het menu en in de video's.

Wat voor PSU zouden jullie mij aanraden, zoek iets rond de 650W. Liefst onder de €100...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dit zijn van de momenten waar de videokaart het makkelijk krijgt en vaak honderden FPS produceert, dit resulteert bij mij in absurde coil whine. Probeer eens fraps te gebruiken en kijk eens bij hoeveel FPS je het krijgt.

Als ik een potje LoL speel krijg ik 250 fps oid zonder vsync, krijg ik ook irritante coil whine, met vsync heb ik hier echter geen last van.

[ Voor 24% gewijzigd door Thomg op 15-10-2013 18:11 ]

• TeunisDokter
Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:10:
Dit zijn van de momenten waar de videokaart het makkelijk krijgt en vaak honderden FPS produceert, dit resulteert bij mij in absurde coil whine. Probeer eens fraps te gebruiken en kijk eens bij hoeveel FPS je het krijgt.

Als ik een potje LoL speel krijg ik 250 fps oid zonder vsync, krijg ik ook irritante coil whine, met vsync heb ik hier echter geen last van.
Ik zie inderdaad een correlatie nu. In Total War Rome 2 krijg ik in het menu ruim 900 fps. Dan whined hij als een gek. In game met 35 fps hoor ik eigenlijk niets.

Wat kan ik hier uit concluderen? Toch geen PSU probleem? Het ligt aan de nieuwe kaart? Moet ik hem dan RMA'en of is dit verder niet schadelijk?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Heel bot gezegd, dit is onderdeel van de 7900's. Als je onder de 150 fps oid zit heb je er geen last van.
Geen PSU probleem ( maar zou het toch vervangen, dit is een tijdbom ).

Coil whine is niet RMA baar, even kijken of ik mijn reactie nog kan vinden.
Thomg schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:23:
Jep, RMA werkt vaak niet. Het gaat erom dat het werkt, staat volgens mij in de voorwaarden. Als er niet iets "kapot" is dat de functie van het onderdeel belemmerd van wat het zou moeten doen heb je geen poten om op te staan. Bellen naar de winkel is vaak het beste idee, mailen kan ook, maar de kans dat ze coulant zijn is kleiner.
Mijn oplossing was gesloten headset/phone ;)

Edit: neus even in de catalyst control center

[ Voor 53% gewijzigd door Thomg op 15-10-2013 18:30 ]

• TeunisDokter
Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:16:
Heel bot gezegd, dit is onderdeel van de 7900's. Als je onder de 150 fps oid zit heb je er geen last van.
Geen PSU probleem ( maar zou het toch vervangen, dit is een tijdbom ).

Mijn oplossing was gesloten headset/phone ;)
Hmm dat is minder want ik game dus in de ruimte waar mijn vriendin ook studeert.Dan is dit érg onpraktisch. Jammer dat ik dit niet van te voren wist. Gelukkig helpt V-Sync. Bij gewone framerates nergens last van.

Wat zou er kunnen gebeuren wanneer de PSU het begeeft? Gaat mijn volledige systeem dan ook ten onder?

Dit leek mij een aardig alternatief: http://azerty.nl/8-1073-5...-gaming-series-gs600.html

Kun je games ook max cappen middels een tool? 45 fps bijvoorbeeld?

[ Voor 9% gewijzigd door TeunisDokter op 15-10-2013 18:23 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

pricewatch: Seasonic M12II 520W
De beste prijs/kwaliteit voeding die er is, en modulair.

Mwa, wat er gebeurt wanneer het begeeft hangt af van de fabrikant.

Bij goede merken ( Seasonic, meeste: Corsairs, XFX, Super Flower, NZXT, Super Flower, etc. )
Gebeurt er niks anders dan stilletjes overlijden. Verder niks aan de hand.

Bij B-merken ( Cooler Master, OCZ, budget Antec, etc. )
Gebeurt er meestal niks met de rest van het systeem, maar de voedingen gaan vaak uit met een lichtshow. In enkele gevallen trekt het de moederbord/videokaart mee.

Bij C-merken aka kutmerken ( Huntkey budget, Techsolo Hisss :( , AOpen, Sharcoon, Sweex, oude budget CM, etc. )
Gaan ze vaak uit met een lichtshow en vinden ze het erg leuk om wat onderdelen te overvolten voor ze de pijp uit vliegen. Kan me nog herinneren dat één computer in de fik vloog.

Jij zit tussen B en C in.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wet koop op afstand kan je wel gewoon toepassen als je de kaart onlangs bij een webshop hebt gekocht

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Volgens mij kan je in Catalyst gewoon aanvinken dat bij alle spellen standaard VSYNC aan staat.

• TeunisDokter
Aha, dat klinkt dus helemaal niet goed... Grappige schrijfwijze overigens.

Ik denk dat ik direct (binnen een week) een andere PSU zal aanschaffen. Jouw Seasonic lijkt mooi maar past hij wel bij mijn setup, ik denk dat ik toch minimaal 550W wil.

Dit leek mij wel wat: http://azerty.nl/8-1073-5...-gaming-series-gs600.html

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17

D4NG3R

kiwi

:)

Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:16:
Om hier even wat op te helderen: Voor coil whine kan je wel degelijk garantie aanvragen. Een goed werkend product behoord dit namelijk niet te doen.
TeunisDokter schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:32:
Ik denk dat ik direct (binnen een week) een andere PSU zal aanschaffen. Jouw Seasonic lijkt mooi maar past hij wel bij mijn setup, ik denk dat ik toch minimaal 550W wil.
Voor dit 350W systeem? Waarom zou je? De voeding waar je naar toe linkt is van een stuk mindere kwaliteit.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 15-10-2013 18:34 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Van mij part probeer je het, kans is groot dat ze het niet accepteren. Voor zover ik weet hebben alle 7900 kaarten hier last van.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb hetzelfde gehad met mijn vorige kaart de 5850. Gekke was alleen dat het combinatie specifiek was, met een ander mobo of voeding was er niets aan de hand.

• TeunisDokter
Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:34:
Van mij part probeer je het, kans is groot dat ze het niet accepteren. Voor zover ik weet hebben alle 7900 kaarten hier last van.
Jammer dat ik dit detail gemist heb tijdens mijn research. Misschien toch niet goed gekeken.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:34:
Ik heb ruim 6 componenten (Afwisselend van moederborden tot geluidskaarten) teruggestuurd omdat ze last hadden van coil whine. 1 shop dacht hem te kunnen weigeren, waarna ik ze doodleuk mijn rechten als consument voorschotelde.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

YouTube: Limit FPS - MSI Afterburner
Voor FPS limiter
D4NG3R schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:35:
[...]

Ik heb ruim 6 componenten (Afwisselend van moederborden tot geluidskaarten) teruggestuurd omdat ze last hadden van coil whine. 1 shop dacht hem te kunnen weigeren, waarna ik ze doodleuk mijn rechten als consument voorschotelde.
Dan verwijzen zij doodleuk naar hen rechten voorwaarden en melden ze dat het product werkt zoals het zou moeten werken.

• TeunisDokter
Mensen, er bestaat altijd nog zoiets als de wet koop op afstand: zonder opgave van reden mogen retourneren.

Ik kijk dit even een paar daagjes aan. Wanneer dit niet te erg is dan komt het goed.

[ Voor 29% gewijzigd door TeunisDokter op 15-10-2013 18:37 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Geloof me dat je met je rechten als consument sterker staat als met rechten van een zaak. Nee, coilwhine behoort tot een fabrieksfout en geeft je gewoon recht op garantie.

Ik ben het met je eens dat recht hebben, en krijgen 2 verschillende dingen zijn. Veel consumenten schrikken hier dan ook van en denken dat een (web)winkel gelijk heeft.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:36:
YouTube: Limit FPS - MSI Afterburner
Voor FPS limiter

[...]

Dan verwijzen zij doodleuk naar hen rechten voorwaarden en melden ze dat het product werkt zoals het zou moeten werken.
Als je een quieteditie koopt die whined als een gek dan kun je echt niet volhouden dat het produkt correct werkt.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

D4NG3R schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:37:
Geloof me dat je met je rechten als consument sterker staat als met rechten van een zaak. Nee, coilwhine behoort tot een fabrieksfout en geeft je gewoon recht op garantie.

Ik ben het met je eens dat recht hebben, en krijgen 2 verschillende dingen zijn. Veel consumenten schrikken hier dan ook van en denken dat een (web)winkel gelijk heeft.
Als je ook een echte bron zou citeren zou dat nogal fijn zijn, ik heb hier namelijk ook oortjes naar.

Kijkt naar zijn huilende 7970

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:39:
[...]

Als je ook een echte bron zou citeren zou dat nogal fijn zijn, ik heb hier namelijk ook oortjes naar.

Kijkt naar zijn huilende 7970
http://www.consuwijzer.nl...niet-goed-ondeugdelijk-is

Fabrieksfouten vallen hier ook gewoon onder, aangezien coilwhine niet iets wat normaal is mag dit gewoon worden gezien als een fabricagefout.

Copy pasta uit m'n mailtje:
Het product werkt verder naar behoren, echter is het geluid dusdanig storend dat we er geen prettig gebruik van kunnen maken. Zeker van passieve videokaart mogen we verwachten dat deze geen geluid maakt.
Hierna kwamen ze vrij snel terug op hun "Maar het werkt toch" standpunt. Sowieso zal geen enkele fatsoenlijke (web)winkel je weigeren bij coilwhine (Zeker als het binnen de eerste paar weken na aanschaf voorkomt).

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 15-10-2013 18:44 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Wanneer is een product niet goed?
Als het niet compleet is.
Als het beschadigd is.
Als het kapot is, of het niet goed doet.
Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft.

Coil whine valt niet onder een van deze punten.

@TS
Van mij part RMA je het, ik zou zeggen dat het 50/50 is dat ze het accepteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomg op 15-10-2013 18:45 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, hoeveel tv' s zijn er in het crt tijdperk wel niet teruggegaan omdat daar ook whine optrad..

@thomg: als iets als een gek piept, dan kun je daar niet zonder overlast van genieten, dat lijkt me niet verdedigbaar. Jij gaat ook niet lekker tv kijken als deze als een zotte piept, dan voldoet het produkt gewoon niet.

[ Voor 52% gewijzigd door KillerAce_NL op 15-10-2013 18:47 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:44:
Wanneer is een product niet goed?
Als het niet compleet is.
Als het beschadigd is.
Als het kapot is, of het niet goed doet.
Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft.

Coil whine valt niet onder een van deze punten.
Leer lezen en je bereikt een hoop meer in het leven.

Wil je preciezer? http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

Edit: Nogmaals, coilwhine is geen eigenschap welke een elektronisch product normaal behoort te hebben - en kan hierdoor worden teruggestuurd onder het mom fabricagefout of gewoon als kapot component.

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 15-10-2013 18:49 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Zit er eigenlijk niet zo op te wachten om advocaat van de duivel te spelen aangezien we hetzelfde doel delen.

Persoonlijk vind ik niet dat je tv's en computers kan vergelijken, een tv houdt je dichtbij je, een computer kan je wegstoppen / isoleren.

't Zal er ook wel mee te maken met hoeveel coilwhine men te maken krijgt.

Net even getest, is eigenlijk best wel irritant zonder headset.
Danku corsair voor deze geweldige anti-coilwhine headset

[ Voor 18% gewijzigd door Thomg op 15-10-2013 18:53 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:50:
Persoonlijk vind ik niet dat je tv's en computers kan vergelijken, een tv houdt je dichtbij je, een computer kan je wegstoppen / isoleren.
offtopic:
De meeste mensen zitten toch echt dichter op hun computer als op hun TV :P. Een computer heb je meestal naast je staan op het bureau of op de grond.

Maargoed richting de TS: Koop eerst maar eens een fatsoenlijke voeding, bijv de eerder genoemde XFX of Seasonsic voeding (XFX voedingen komen van de Seasonic fabriek), ook bijv Antec is een degelijk merk op het gebied van voedingen.

Een degelijke 500W voeding voldoet ruimschoots bij dit systeem, en dat is zelfs met een flnke overklok erbij.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij een pc is het vaak nog erger omdat je onboard sound het ook nog wel eens oppikt. Het punt blijft echter dat coilwhine geen standaard onderdeel van een gpu is. Het is gewoon een fout.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
TeunisDokter schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:09:
Ik denk dat het dan inderdaad aan de voeding ligt want v-sync geeft geen verbetering. Gek genoeg heb ik het alleen bij video's in-game en in de menu's. Bij het spelen van BF3 verder geen geluiden. Bij Total War: Rome 2 extreme geluiden in het menu en in de video's.

Wat voor PSU zouden jullie mij aanraden, zoek iets rond de 650W. Liefst onder de €100...
V-sync zou ik zelf ook niet proberen, latency word dan te groot voor het goed kunnen reageren op een vijand of wat dan ook.

Maar een voeding onder de 100 euro is wel te vinden hoor, hele efficiente zelfs!
650 watt is lichtelijk overtrokken, met 600 watt of zelfs wel 550 watt zal je het ook met gemak redden.

Ik zou persoonlijk WEL voor een wat ruimere PSU kiezen, zit je altijd safe bij het indrukken van extra uitbreidings kaarten of extra HDD's/SSD's!

Deze? pricewatch: Cooler Master Silent Pro Gold 550W

Is genoeg power en ook zeer efficient en van hoge kwaliteit.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

TecHHeaD schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:55:
[...]
V-sync zou ik zelf ook niet proberen, latency word dan te groot voor het goed kunnen reageren op een vijand of wat dan ook.
Verklaar? :?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Persoonlijk zou ik dan gewoon de pricewatch: XFX Pro 550W pakken. Ik ben geen groot fan van CM voedingen (De meeste zijn ook ruk), maar de gold serie is inderdaad vrij goed.
Bij Vsync word het beeld gesynced, wat in sommige gevallen (Zeker als het spel normaliter 200+ FPS draait) extra latency oplevert.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

D4NG3R schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:01:
Bij Vsync word het beeld gesynced, wat in sommige gevallen (Zeker als het spel normaliter 200+ FPS draait) extra latency oplevert.
Ik merk echt geen verschil met of zonder VSYNC bij shooters :?
Behalve dat de coil whine weg is dan ;)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:02:
[...]

Behalve dat de VSYNC weg is dan ;)
Dit is afhankelijk van de gebruikte monitor, het aantal behaalde frames, het spel en de gebruiker. Bij wat oudere games (Welke ik veel speel op lanparties) kan ik het verschil merken tussen wel en geen vsync. Maar dan praat ik over bijv Quake 3 welke dan op 600FPS weg ratelt :+ . Anderen merken hier dan weer helemaal niks van.

• TeunisDokter
Zojuist voor 56,- inclusief verzending (had nog behoorlijk wat azerties) dit model gekocht:

pricewatch: XFX Pro 550W

Sowieso een goede upgrade vanwege mijn oude Huntkey en mocht het dan alsnog aan de kaart liggen dan RMA ik deze alsnog. Bedankt voor alle hulp.

• w4v3g0d
Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:02:
[...]

Behalve dat de coil whine weg is dan ;)
Dan speel je dus niet competetief zoals ik dat doe, ik speel mee in de ESL Pro series met Counter Strike en daar is dat verschil zodanig groot dat je wel vantevoren kan zeggen: het andere team heeft gewonnen.

V-sync vergooit het hele principe van (vooral) shooters e.d. omdat het daar om reactievermogen gaat.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

TecHHeaD schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:08:
[...]
Dan speel je dus niet competetief zoals ik dat doe, ik speel mee in de ESL Pro series met Counter Strike en daar is dat verschil zodanig groot dat je wel vantevoren kan zeggen: het andere team heeft gewonnen.

V-sync vergooit het hele principe van (vooral) shooters e.d. omdat het daar om reactievermogen gaat.
Dat vindt ik zelf nogal kort door de bocht
"Deze man ziet geen verschil tussen vsync aan en uit dus zal hij wel niet competitief spelen"

Ik speel wel degelijk shooters op degelijk niveau, alhoewel niet competitief en ik zie echt het verschil niet :?
Denk vooral dat dit verschilt per persoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 15-10-2013 19:18 ]

• w4v3g0d
Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:17:
[...]

Dat vindt ik zelf nogal kort door de bocht
"Deze man ziet geen verschil tussen vsync aan en uit dus zal hij wel niet competitief spelen"

Ik speel wel degelijk shooters op degelijk niveau, alhoewel niet competitief en ik zie echt het verschil niet :?
Dat is inderdaad wat bot en kort door de bocht, sorry bedoelde ik niet zo.
Maar als je echt competetief speelt dan zou je dit toch echt wel "moeten" opmerken, of ben ik nou gek? :/

• Thomg

Thomg

Aww yiss

TecHHeaD schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:19:
[...]

Dat is inderdaad wat bot en kort door de bocht, sorry bedoelde ik niet zo.
Maar als je echt competetief speelt dan zou je dit toch echt wel "moeten" opmerken, of ben ik nou gek? :/
Hm, ik zit al sinds de ijstijd op een 1600x1200 60Hz scherm, misschien mis ik gewoon niet wat ik nooit gehad had? :?

• TeunisDokter
Ik ben benieuwd of de nieuwe PSU dit gaat oplossen. Misschien wel, misschien niet. Het is in ieder geval verstandig om van de oude Huntkey af te komen. Ik dacht destijds dat het een A merk was met een behoorlijke kwaliteit. Verder nooit in voedingen verdiept.

Ik zal het topic een bump geven met het resultaat van de PSU wissel over een aantal dagen. Bedankt voor alle tips.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik zou er maar niet van uit gaan om eerlijk te zijn.
Ik heb hier een Seasonic 650W
pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze
En ik heb hetzelfde probleem.

Op z'n minst hoef je geen peentjes te zweten wanneer het gaat knallen.

• TeunisDokter
Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:03:
Ik zou er maar niet van uit gaan om eerlijk te zijn.
Ik heb hier een Seasonic 650W
pricewatch: Seasonic M12II 650W 80+ Bronze
En ik heb hetzelfde probleem.

Op z'n minst hoef je geen peentjes te zweten wanneer het gaat knallen.
Precies, zo denk ik ook. Hij is al meer dan drie jaar oud en te weten dat een Huntkey niet zo goed is: beter vervangen.

Overigens heb ik ooit twee jaar lang een (destijds) high-end systeem laten draaien op een Trust 500W voeding. En het ging goed 8)7

• Thomg

Thomg

Aww yiss

TeunisDokter schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:40:
[...]

Precies, zo denk ik ook. Hij is al meer dan drie jaar oud en te weten dat een Huntkey niet zo goed is: beter vervangen.

Overigens heb ik ooit twee jaar lang een (destijds) high-end systeem laten draaien op een Trust 500W voeding. En het ging goed 8)7
Dan heb je daar ongelooflijk veel geluk mee gehad.
Aan de andere kant, 2 jaar is niet zo heel erg lang ;)

• TeunisDokter
Thomg schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:43:
[...]

Dan heb je daar ongelooflijk veel geluk mee gehad.
Aan de andere kant, 2 jaar is niet zo heel erg lang ;)
Destijds was ik nog jong en onbezonnen en dacht ik dat een PSU niet zo belangrijk was. Eigenlijk juist wel, een PSU heeft de kracht om je complete hardware te vernietigen... :9

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09-2025
Dit is inderdaad een bekend probleem met de 7900 serie. Ik heb Cd-rom land 3 verschillende 7970 gehad en die hadden het allemaal. Toen ben ik toch maar overgestapt naar een 7950, toen deze dit ook had wel een stuk minder heb ik deze ook omgeruild. Toen die het ook weer deed heb ik het maar voor lief gehouden. Mijn pc staat toch onder mijn buro in een ventilatiekast en met een beetje game geluid hoor ik het niet meer.

Of ik ben er nu gewoon aan gewent :P

• TeunisDokter
Voor iedereen die ook last heeft van coil whine:

Het schijnt zomaar te verdwijnen! Ik heb ineens geen last meer van coil whine, ook niet bij hogere framerates.

Raar, maar waar!
Pagina: 1